Microsoft prodává své mapy a reklamy. AOL navíc vymění Google za Bing

0

Microsoft se nachází na začátku další fáze restrukturalizace. Už sloučil výrobu zařízení s divizí operačních systémů a několik klíčových zaměstnanců odešlo. Dále Nadella svým e-mailem zaměstnance motivoval, ale naznačil, že se nebude bát sáhnout na byznysy, které nejsou (příliš) výdělečné. Dlouhodobě se může jednat především o smartphony. I proto si lze jen těžko představit, že by Microsoft koupil AMD.

Mapy

Několik dní poté se Microsoft zbavuje dvou svých menších částí, přičemž se obě více či méně týkají Bingu. Za prprodal svou mapovou divizi, a to firmě Uber, kterou patrně znáte jako modernější náhradu taxi. Pod nového majitele přejde kolem 100 lidí. Redmondští si sami např. fotili města a vytvářeli 3D modely. Uber se hodně zaměřuje na mapy, na jeho aplikaci je to vidět. S tím tedy i padá možnost, že by Microsoft koupil Here Maps.

Očividně o mapy na takové úrovni zájem nemá. Naopak tím spíš dává smysl, aby Here Maps od Finů koupil Uber. Podle Re/code nicméně plánuje rovněž nadále využívat licencovaná data a mapy pro spotřebitele dělat nechce. Microsoft bude nadále provozovat službu Bing Maps, ovšem veškerá data si bude licencovat.

 

Reklamy

Dále Microsoft oznámil firma AOL v rámci partnerství vymění Google za Bing, a to na 10 let. Podobnou smlouvu kdysi učinilo Yahoo. AOL rovněž převezme kontrolu nad reklamním byznysem. Týká se to Brazílie, Kanady, Francie, Německa, Itálie, Japonska, Španělska, Velké Británie a Spojených států.

Další část reklamního oddělení koupí AppNexus. Změna se dotkne Rakouska, Belgie, Dánska, Finska, Irska, Nizozemska, Norska, Portugalska, Švédska a Švýcarska. Zatím však Microsoft nepotvrdil, kolik zaměstnanců přejde pod křídla AOL a AppNexusu. Podle Bloomberga změny dotknou potenciálně až zhruba 1 200 lidí. Někteří prý dostali nabídky na jiné pozice a zůstanou tak v Microsoftu. Pokud budou chtít.

Jiní samozřejmě mohou přijít o práci úplně. Redmondští tak naplňují svou vizi a Nadella dokazuje, že je připraven podnikat vše, co je potřeba k oživení firmy. Víc a víc se bude soustředit na své základní a nejdůležitější produkty. Microsoft zeštíhluje, snad tedy na těch správných místech.

Zdroj: TechCrunch | Re/code
The Fire Hose | Bloomberg Business

Microsoft prodává své mapy a reklamy. AOL navíc vymění Google za Bing

Ohodnoťte tento článek!