Microsoft se zapletl do aféry s placenými příspěvky o Internet Exploreru

0

Nebudeme se tvářit, že je nějaká velká novinka, když firma zaplatí bloggerům, aby psali pozitivně o jejích produktech. Ačkoli tato na pohled skrytá reklama existuje, bývá tolerována. Minimálně do doby, než si takových sponzorovaných příspěvků všimnou rýpaví uživatelé a strhne se kolem nich menší bouře.

Stalo se to, že marketingová firma SocialChorus, s níž Microsoft spolupracuje na propagaci Internet Exploreru, nabídla možnost psaní placených příspěvků Michaelu Arringtonovi. To je ten pán, který původně v roce 2005 založil zpravodajský portál TechCrunch. Jedná se o vlivnou novinářskou osobnost a o jednoho z posledních lidí, jimž chcete úplatu jakékoli nátury nabízet.

 

Díky jeho odhalení víme, že placené příspěvky se na internetu objevovaly pod hashtagem #IEBloggers. Lze předpokládat, že všechny – nebo aspoň většina – článků s tímto hashtagem bude placená. Na druhou stranu firma požadovala, aby bylo u příspěvků jasně uvedeno, že byly připraveny v rámci programu RethinkIE Blogger Network a jedná se o sponzorovaný obsah.

Takové jsme už viděli u mnoha firem. Před zhruba dvěma a půl lety se podobná aféra dotýkala pro změnu Googlu a Chromu. Podobných praktik se těžko někdy zbavíme, nezbývá než na ně upozorňovat. Microsoft se už k incidentu vyjádřil, podle něj byl program zrušen a chování svaluje na partnera. Sám se prý tímto způsobem s bloggery nepracuje:

„This action by a vendor is not representative of the way Microsoft works with bloggers or other members of the media. The program has been suspended.“

Zdroj: Uncrunched via ZDNet

Microsoft se zapletl do aféry s placenými příspěvky o Internet Exploreru

Ohodnoťte tento článek!