Microsoft Store se pouští do boje se Steamem, chce se stát hlavní platformou pro hráče

13
Microsoft Store a Steam
Microsoft Store a Steam
-
Zdroj: Cnews.cz

Microsoft si zřejmě uvědomuje pozici svého obchodu s aplikacemi a zkouší s tím něco dělat. Vývojářům, kteří by se rozhodli přidat své hry nyní snižuje svou marži na úroveň Epicu. Současně už nebude trvat na „tabletovém provedení“ aplikací (UWA) a bude otevřený i standardním Win32 aplikacím.

Microsoft snižuje svou marži ze 30 na 12 %, tedy přesně na úroveň Epicu. Zatímco Steam si stále drží 30 % a marži snižuje až od určitého počtu prodaných kusů, respektive zisku. Teprve až Valve (majitel Steamu) vydělá na hře 10 milionů dolarů, sníží si provizi na 25 % a po 50 milionech pak na 20 %.

Změna se ale týká pouze her pro PC, ne těch na Xbox, kde stále platí 30% marže a kde je Microsoft naopak jedničkou. U konzolí však výrobci často dotují hardware a vydělávají pak na hrách, což u PC neplatí. Microsoft chce vývojáře lákat i na zrychlené stahování her, což může přitáhnout i uživatele. V dnešní době mají totiž hry běžně desítky gigabajtů.

Microsoft hodlá být na poli her významným hráčem a zrovna u Storu mu to zatím moc nešlo. Doposud byl, řekněme, uživateli trochu opomíjený. Současně samotná aplikace Microsoft Store není příliš povedená. Microsoft ale slibuje nápravu a předělání aplikace tak, aby v ní mohli vývojáři nabízet i standardní Win32 aplikace včetně konkurenčních webových prohlížečů, píše Windowscentral.

Univerzální aplikace z Windows 8 končí, chybět snad nikomu nebudou

Microsoft už tak nebude trvat na tom, aby aplikace v jeho obchodě byly tzv. UWP. Tedy „Aplikace pro univerzální platformu Windows“ uzpůsobené i pro tablety, což byl původní záměr rozhraní Metra známého už z Windows 8. K popularitě to rozhodně nevedlo.

Třicet procent je v IT byznysu běžných. Tento díl si bere Apple i Google, kteří ale pro malé vývojáře nedávno snížili svou marži na polovinu. Huawei se se svou AppGallery musí snažit a tak první rok dává veškerý zisk vývojářům a až potom si účtuje 15 %. Výjimkou jsou hry a tabulka marží se již stává docela složitou.

zdroj: Microsoft, The Verge

Microsoft Store se pouští do boje se Steamem, chce se stát hlavní platformou pro hráče
Ohodnoťte tento článek!
4.4 (87.5%) 8 hlasů

13 KOMENTÁŘE

  1. Tak to „Microsoft snižuje svou marži ze 30 na 12 %, tedy přesně na úroveň Epicu“ mne potěšilo. Na druhou stranu i když chápu že to má svůj důvod tohle se mi nelíbí „Změna se ale týká pouze her pro PC, ne těch na Xbox, kde stále platí 30% marže“.

  2. Co se tyka marze, tak pekny. Nakonec vyvinou ostatni platformy na Steam takovy tlak, ze bude muset jit dolu s provizi taky. Uprimne, zda se mi 30% jako prehnane, ikdyz si nejsem jist, zda 12% neni zase malo. Napriklad u Epicu vsichni vidime, ze sice super pro vyvojare, ze se plati tak mala provize, ale na druhou stranu je ten obchod dost blby pro hrace, protoze nenabizi absolutne zadne funkce. Nakonec Microsoft Store je take otresny a uvidime, jestli Microsoft, pokud teda ten Store bude chtit upravit do podoby Steamu (co se tyka funkcnosti), rychle nevystrizlivy a marze zase nezvedne.

  3. sorry, ale „vývojáři“(to je dneska každej ocas) si neuvědomují co za těch 30% všechno dostávají(a pokud to nevyužívaj jejich mínus), fórum a další komunitní funkce, steam networking(multiplayer) a vlastně celej steamworks(https://partner.steamgames.com/doc/features ), workshop atd. a pochybuju že se někdy epicu nebo microsoftu podaří tohle dotáhnout, nehledě na to že těch 30% to IRL opravdu není, není jedinej problém si nechat vygenerovat klíče a prodávat je za stejnou cenu někde u sebe na webu(a ne, to že by vám valve snad zakazovalo ty klíče takhle prodávat není pravda, jenom nesmí být cena nižší než na steamu)

    • Souhlas. Steam je úplně jinde. Byli první a mají před ostatními obrovský náskok. Osobně mě štve, jak počet dalších storů rok od roku roste. Nechci mít v kompu nainstalovanych několik aplikací pro totéž a mít část her tady a část tam a další část ještě jinde.

        • No a co kdybyste se podíval na exklusivity trochu jinak. Za jejich vznik vděčíme hlavně Steamu. Kdyby Steam měl stejné provize jako Epic (dal více peněz tvůrci či vydavateli) tak by nikdo z tvůrců na exklusivitu u Epicu nepřistoupil protože na Steamu osloví mnohem více hráčů. Jinými slovy za stejných podmínek tvůrce vydělá více peněz na Steamu. Jenomže Steam je ten případ dominantního subjektu na trhu. Překvapuje mne kolik hráčů touží po utužování takového dominantního postavení.

          Nadávejte na exklusivity ale z mého pohledu má větší podíl na exklusivitách Steam než Epic.

          • Jak je tu jiz psano, Steam si od tvurcu bere hodne, ale nabizi za to kompletni servis. Vyvojari maji znacne jednodussi zivot a hraci maji vice sluzeb. Take se mi zda, ze je 30% moc, ale tak to Steam nastavil a je na vyvojari, zda-li to bude akceptovat. Naopak 12% nemuze na provoz kvalitni herni sluzby se spoustou funkci stacit a take to vidime na klientovi Epicu, ktery je naprosto tragicky.

            Co se tyka exkluzivit, tak tam se mylis uplne, protoze Epic exkluzivity nevznikaji tak, ze Epic nabidne tvurci 12% a ten rekne skvele, mate exkluzivitu. Exkluzivity Epic tvrde plati z vydelku Fortnitu a jsou pro Epic ztratove. Epic veri, ze casem bude mit tolik platicich uzivatelu, ze si na exkluzivity vydela, ale momentalne je takova exkluzivita tvrde zaplacena.

            Hraci hlavne touzi po jednom klientovi, kde budou mit vsechno. Opravdu nebavi vubec nikoho, prepinat se mezi tisicema klientama. A vyhodu maji ti, kteri prisli driv a uz jsou na ne hraci zvykli.

            • A v tom je jádro pudla. Epic si bere od tvůrců méně peněz a dává jim srovnatelné ne-li lepší služby. Protože je tady Steam déle tak má lepší služby pro hráče (ale nic převratného jim zase nedává). Tyto lepší služby platí ale penězi od tvůrců. Hráče kteří jsou nespokojení s exklusivitami používají jako nátlakovou skupinu proti Epicu.

              S exkluzivitami se nemýlím. Steam může také snížit svoji marži a financovat z jiných aktivit. Ale to se mu evidentně nechce. Na tom přesunu peněz není nic špatného. Nečiní tak a tyhle peníze nechce dát tvůrcům a tím dává prostor Epicu.

              Jednoho klienta už máte, Stačí se jenom nefixovat na Steam. Jen tak mimochodem. Tohle asi nemyslíte zcela vážně „Hraci hlavne touzi po jednom klientovi, “ Já toužím po nových, levných, a inovativních hrách které mi budou stát za to je hrát. To mi zajistí dostek penež pro tvůrce a ne dostributory her. Klient je jenom technický detail a přepnutí do jiného klienta je nepodstatná a detailní komplikace. Teď se budu pošklebovat a zeptám se Vás. Není pro vás hraní jenom hrabání se v klientu Steamu? Pak si ani hry kupovat nemusíte a hodně ušetříte. 🙂

              PS: nastává konec zlatého období Steamu. Kouše do něj Epic i Microsoft. Oba jsou zaplať pánbůh tvůrci a ne distriburoři her.

            • Debata s tebou nema smysl, protoze zjevne prilis sluzby Steamu nedocenujes. Pak se neni o cem moc bavit. Pro me neexistuje, ze bych si koupil hru pres Epic nebo MS Store, protoze mi to sluzby k tomu nenabizi a ty sice ne pokazdy, ale casto vyuziju. Treba ted hrajeme s kamosem pres Steam Remote Play Together, dobra vecicka a takovych jsou tam spousty.

            • A co když jste to Vy kdo přeceňuje služby Steamu? Steam Remote Play Together je sice zajímavý ale rozhodně si nemyslím, že bych se bez něho neobešel. Upřímně nevidím jedinou Steam službu kvůli které bych nutně musel zůstat jenom na Steamu.

              Když mi tvrdíte že „Pro me neexistuje, ze bych si koupil hru pres Epic nebo MS Store“ tak se nemohu zbavit pocitu, že se vyjadřujete k něčemu co sám neznáte a nepoužíváte.

            • Na Epicu beru hry zdarma, proc ne, kdyz je to zadara, ale nehodlam tam nic kupovat. Xbox Store jsem pouzival loni ctvrt roku, protoze jsem mel zdarma k nakupu gamepass od MS. Takze myslim, ze jsem schopen obe tyhle alternativni sluzby vuci Steamu hodnotit a vim, ze Steam je nekde jinde.
              Steam Remote Play Together je mimo jine o tom, ze ma kamos hru, ja ji nemam, ale stejne si spolu muzeme pres Steam zahrat. Tudiz docela velka funkce pro multiplayerove hrani.

              Vidim to jednoznacne, funkce Steamu nepouzivas, hrajes jen singl a tudiz ti staci jakakoli instalacka, vic nepotrebujes. Vtip je, jak totalne nenarocny uzivatel dokaze hodnotit komplexnost nejake sluzby.

            • Vidíte to špatně hraju sice hlavně singl ale síťové hry co používám nepoužívají steamové funkcionality. Hovořím o Diablo, War thunder a Path of exile. Tím nepřímo dokazuji, že tyto funkcionality jsou detailem a je pro mne důležité funkcionality hry a ne funkcionality steam klienta. Všechny tyto hry totiž mají svoje šítové funkcionality mimo steam i když některé jsou i na Steamu.

              Víte čekal jsem, že mne omráčíte nějakou síťovou funkcionalitou a řeknete mi proč je tak jedinečná. Nic takového se nestalo asi proto, že nic takto jedinečného Steam klient neobsahuje.