Microsoft také uvede upgrade Xboxu One. S výkonem 5-6 TFLOPS a podporou Riftu

0

Původně se kolem konzolí dnešní generace šířily zprávy, že jejich výrobci je chtějí držet na trhu až deset let. Nicméně to dlouho nevydrželo a použitý hardware se ukázal vhodným maximálně pro rozlišení Full HD, ale zdaleka ne pro 4K, které se začíná v televizích prosazovat, nebo pro VR brýle. Po NintenduSony se zřejmě této situaci přizpůsobí i Microsoft. Také tato firma totiž prý chystá novou, upgradovanou verzi Xboxu One, která má výrazně navýšit výkon, přestože nepůjde o novou generaci s novým ekosystémem.

Podle webu Kotaku má nyní Microsoft v plánech dva „refreshe“ Xboxu One. Jednak kompaktní verzi, které by měla vyjít letos a přinést při stejných schopnostech menší rozměry a možná lepší provozní vlastnosti. Možné je prý také zabudování 2TB disku a údajně byl přepracován ovladač. Vedle toho by ale měla přijít ona výkonnější verze Xboxu One s novým hardwarem. Interně má údajně kódové označení Scorpio a objevit se má zřejmě v druhé polovině nebo na konci příštího roku.

Rozborka konzole Xbox One (iFixit)

Specifikace Xboxu One „Scorpio“ jsou stále ještě ve stádiu rozpracování a finální úroveň výkonu není ještě stanovena. Údajně by však mohl být až čtyřnásobný proti rychlosti Xboxu One, což by otevíralo cestu k hraní v rozlišení 4K či blízkých. Zejména tím ale Scorpio má získat dost sil pro hraní ve virtuální realitě. Microsoft totiž s touto konzolí údajně plánuje podporovat VR headset Oculus Rift a chce s firmou uzavřít nějaké partnerství. Pokud mu to vyjde, nebude muset vyvíjet vlastní oficiální brýle jako Sony. Rift je sice nyní poněkud drahá záležitost, z pohledu Microsoftu ale odpadnou starosti a rizika spojená s vlastním prodejem a výrobou. Pro uživatele zároveň hrající i na PC budou však univerzální brýle výhodou.

GPU konzole by tedy asi mělo být dimenzováno alespoň na minimální požadavky pro Rift. Výkon by tudíž měl být jako u Radeonu R9 290 či vyšší. S tím sedí údaj webů Kotaku a The Polygon, že konzole Scorpio má mít teoretický výkon 5–6 TFLOPS, což je právě pásmo výkonu GPU Hawaii (Radeon R9 290: 5,1 TFLOPS, R9 290X: 5,6 TFLOPS). Při uvedení příští rok už ale Microsoft bude moci použít FinFETové CPU/GPU, tedy zřejmě něco na úrovni Polaris 10, předpokládáme-li AMD jako dodavatele. Konzole měla mít stále rozumnou spotřebu.

APU konzole Xbox One

 

Konzole s pravidelnými upgrady?

Předčasný upgrade Xboxu nepředstavuje zřejmě nějakou jednorázovou korekci v nastaveném kurzu, ale úplné přehodnocení dlouhodobé strategie Microsoftu s tímto herním zařízením. Xboxy budou prý dle této nové strategie na nové-lepší konfigurace upgradovány pravidelně v kratších časových intervalech, podobně jako procházejí vývojem herní PC.

 

Mezi postupně po sobě přicházejícími konzolemi má ale stále být zachována dopředná a zpětná kompatibilita. To by mohlo být docíleno tak, že nové hry budou obsahovat profily pro více konfigurací, aby mohly v různé kvalitě běžet na různých podgeneracích Xboxu. Starší hry by pak měly na nových výkonnějších typech běžet díky tomu, že bude použita kompatibilní architektura. Zároveň pak budou tyto hry dostupné i pro počítače se systémem Windows.

Zdroje: Kotaku, Polygon

Microsoft také uvede upgrade Xboxu One. S výkonem 5-6 TFLOPS a podporou Riftu

Ohodnoťte tento článek!