Virtuální realitu ucítíme. Microsoft navrhl řešení

2
Rukavice HaptX
Rukavice HaptX

Skupina výzkumníků pracujících v Microsoft Research představila nový projekt TORC (TOuch Rigid Controller). Snaží se vyřešit zapeklitý problém, jak člověka plně pohltit do virtuální reality. Sluchátka a VR brýle sice zprostředkují audiovizuální stimulaci a prostorové ovladače se budou ve virtuální realitě chovat jako meč, ukazovátko apod., ale digitální objekty fakticky neucítíme. TORC ale nabídne věrnou haptickou odezvu.

Výzkumníci chtěli nasimulovat antistresový balónek. Vyrobili proto ovladač, ve kterém hrají hlavní úlohu kmitací cívka, tlakový senzor a kapacitní snímač. Ty se starají o snímání pohybu palce, ukazováčku a prostředníčku a zároveň pomocí jemných vibrací navozují dojem, že virtuální objekt má nějaký povrch. Přestože ovladač nemá mechanické části, vizuální vjem a vibrace prý do mozku pošlou informaci o tom, že uživatel opravdu v rukou drží míček, který lze pustit nebo mačkat.

Microsoft bude výsledky práce prezentovat tento týden na konferenci v Glasgow. TORC je zatím v plenkách a není jisté, jestli jej firma přetaví v reálný produkt. Vzhledem k jejím aktivitám na poli AR/VR (viz HoloLens 2) by to ale dávalo smysl.

TIP: Vše, co víme o VR brýlích Valve Index

Výzkumníci naznačují, že by se TORC mohl stát součástí gamepadů, VR ovladačů nebo dokonce stylusů. Překvapivě ale vůbec nemluví o možnostech haptických rukavicí, jako známe ze sci-fi filmů. Na takových již pracuje společnost HaptX. Pracují se všemi pěti prsty, mají 130 vibračních bodů a pohyb snímají s milimetrovou přesností.

Zdroj: Microsoft


Virtuální realitu ucítíme. Microsoft navrhl řešení
Ohodnoťte tento článek!
3.9 (77.14%) 7 hlas/ů

2 KOMENTÁŘE

  1. O nicem, radeji ten oblek, jak bude vysilat ty elektro soky. 😀

    Vazne, VR ma jine problemy. Napriklad to, ze si to normalni prumerne vydelavajici clovek nemuze dovolit.

    (Me ty ceny dost toci, chtel jsem to, ale pod 130 stupnu FoV nepujdu, ono stejnak idealni by bylo mit 180 stupnu FoV, ale na to budou mit grafiky tak nejdriv za 5 let. Proste a kazdopadne VR je hudba budoucnosti, resit to ted je predcasne, teda mimo omezene skupiny simulaci, kamos s tim malinkym FoV nema v rFaktoru zadny problem, ale ne kazdy chce VR kvuli jezdeni v aute.)