Hlavní navigace

Značka Xbox bude silnější než kdy dřív. Microsoft chystá novinky

Sdílet

Detaily kolem nové konzole (či konzolí) Microsoft stále drží pod pokličkou. Podle nejčerstvějších spekulací se „Xbox Next“ začne prodávat až před Vánocemi v roce 2020, takže na vypouštění informací je ještě hodně času. Microsoft ale už nyní dokazuje, že chce značku Xbox významně posílit. Včera firma oznámila své vydavatelství Microsoft Studios přejmenovala na Xbox Game Studios. To po loňských akvizicích čítá již 13 studií a neoficiálně se mluví o tom, že letos přibydou další. Redmondská společnost to nijak nekomentuje. Ale zopakovala, které novinky letos přijdou. Vydá Crackdown 3, Gears 5 a Ori and the Will of the Wisps. Kromě toho chystá velké aktualizace pro Sea of Thieves, Forzu Horizon 4 a Minecraft.

Herní studia Microsoftu
Studio Hry
343 Industries série Halo
The Coalition část série Gears of Wars
Turn 10 Studios série Forza Motorsport
Rare Kinect Sports, Sea of Thieves
Microsoft Studios Global Publishing Solitaire Collection, Hledání min, především vydává a sponzoruje hry jiných studií
Mojang Minecraft
The Initiative
Undead Labs série State of Decay
Playground Labs série Forza Horizon
Ninja Theory Hellblade: Senua’s Sacrifice
Compulsion Games We Happy Few
inXile Entertainment The Bard’s Tale, Torment: Tides of Numenera, Wasteland 2
Obsidian série Pillars of Eternity, Star Wars: KOTOR 2, Fallout: New Vegas

Microsoft kromě toho v plánuje rozšířit herní síť Xbox Live i na další platformy. Prozradila to anotace přednášky, kterou firma bude mít na březnové akci Game Developers Conference. Podle ní Xbox Live zamíří na Android, iOS a Nintendo Switch. O to už se snažil před sedmi lety, ale teď hodlá vývojáře aktivně podporovat a nabídne nové SDK.

Co přesně to znamená, se dozvíme až za měsíc a půl. Xbox Live má aktuálně 64 milionů aktivních uživatelů, oproti předchozímu roku jich přibylo osm procent. Síť je součástí konzolí Xbox, ale také her, které vyšly ve Storu na Windows 10. Xbox Live už ale najdeme i na mobilních platformách a Switchi, je však součástí jen her od Microsoftu. Funguje třeba v Minecraftu. Cílem je podporu zadrátovat i do titulů třetích stran.

TIP: Možná již víme, jak bude vypadat Xbox Next

Xbox Live hrám přinese achievementy a žebříčky, které se budou sdílet napříč platformami. Jeho součástí je též sociální vrstva, díky níž lze chatovat s přáteli, hrát s nimi multiplayer, porovnávat výsledky apod. Slouží k ukládání herního postupu.

Potíž je v tom, že mobilní systémy k tomu již mají vlastní prostředky. Na iOS od roku 2010 funguje Game Center, na Androidu od roku 2013 najdeme Play Games Services. Obě mají stejné funkce jako Xbox Live. Microsoft tak bude muset přesvědčit vývojáře, aby využili právě jeho síť. Resp. že multiplatformní podpora bude výhodou pro ně i pro hráče.

TIP: xCloud od Microsoftu udělá Xbox z každého mobilu

Naproti tomu na Switchi mu to možná tolik práce nedá. Nintendo v online službách dlouhodobě selhává a dodnes nemá žádné centralizované žebříčky, achievementy, chat nebo jiné komunitní funkce. Cloudová synchronizace her přibyla až loni, stále ale funguje nepředvídatelně, a ještě jde jen o placenou funkci. Pro Nintendo by ale byla ostuda, kdyby se mu na jeho platformě roztahoval konkurent.

Byl pro vás článek přínosný?