Xbox Series S odhalen. Výkon až pro 1440p a 120 FPS za 299 $, obě konzole vyjdou 10.11.

35

Levnější varianta next-gen konzole Microsoftu, o níž se mluvilo jako o „Lockhartu“, je tady. Microsoft odhalil design, cenu, datum vydání i nějaký ten náznak výkonu.

Už nějakou dobu se ozývaly zvěsti, že Microsoft kromě Xboxu Series X bude v next-gen generaci konzolí nabízet i jakousi levnější alternativu, o níž se mluvilo pod kódovým označením Lockhart. Zatímco velký model Series X má podat špičkový výkon a umožňovat hraní ve rozlišení 4K, Lockart měl být určený pro hraní v nižších rozlišeních a díky tomu být o dost levnější.

Trošku překvapivě Microsoft tuto levnou verzi konzole už teď oficiálně potvrdil a i oznámil její vypuštění. Lockhart přijde na trh pod označením XboX Series S a už pro něj byla sdělená i cena.

Xbox Series S „Lockhart“ oficiálně venku

Xbox Series S má přinášet „next-gen výkon“ (ovšem jak už víme, výrazně nižší než Series X) v kompaktním provedení skoro o 60 % menším než bude Series X. Dokonce to prý podle MS má být nejmenší konzole Xbox, jakou dosud firma vyrobila.

Microsoft Xbox Series S prezentace 09 Zdroj: Microsoft

Specifikace ještě nepotvrdila, ale uvádí, že doporučená cena zařízení bude 299 $, což by u nás s DPH teď bylo asi 8150 Kč. Více informací bude následovat. Pro srovnání – dle tentokrát již neoficiálních nepotvrzených zpráv by plnotučný Xbox Series X měl stát 499 $ (13 600 Kč).

Konzole vyjde v listopadu 2020. Microsoft již na stejný měsíc potvrdil i výkonnější verzi X. Přesný termín by měl být 10. listopadu, tedy už za dva měsíce, a podle Windows Central ten den prý vyjdou obě konzole.

Microsoft Xbox Series S prezentace 15 Zdroj: Microsoft

Rozlišení až 1440p, upscaling na 4K, NVMe SSD

Xbox Series S částečně sdílí designové prvky se „Series X“, ale je bílý a již nemá tvar sloupku/hranolu, ale řekněme vertikálně postavené tlustší „knihy“. Pod obrázku se zdá, že chlazení by mohlo mít jeden velký ventilátor za černou kruhovou perforací. Ten by teoreticky mohl současně nasávat vzduch zvenku a foukat přímo na pasiv použitého procesoru/GPU/APU. Nebo by teoreticky mohlo být proudění obráceně a tento větrák by vzduch z konzole vysával ven. Spotřeba použitého APU bude asi pod zátěží o dost nižší a celá konzole tak asi bude jednodušší.

Series S nebude mít optickou mechaniku (distribuce her bude čistě digitální). Microsoft slibuje rychlé časy nahrávání, bude opět použitá „Velocity Architecture“ s NVMe SSD, jako ve výkonnější verzi. Kapacita ale bude nižších 512 GB. Údajně také hry mají běžet až s frekvencí 120 snímků za sekundu a s rozlišením až 2560 × 1440, ale samozřejmě nevíme, při jaké kvalitě. Je zmíněna také možnost přehrávání 4K videa a upscalování her na 4K rozlišení.

Microsoft Xbox Series S prezentace 19 Zdroj: Microsoft

Architektura GPU by měla mít stejné schopnosti jako ve velkém Xboxu Series X, protože MS uvádí podporu pro DirectX Ray Tracing a Variable Rate Shading (také má být podporováno adaptivní obnovování monitoru/televize).

Tip: Microsoft odhalil detaily GPU Xboxu Series X a akcelerace ray tracingu v AMD RDNA 2

Uniklé specifikace

Podrobnější specifikace si zatím Microsoft nechal pro sebe, takže už můžeme sloužit jen tím, co prosáklo neoficiálně (a zatím to tedy musíte brát s rezervou). Podle těchto úniků má mít Xbox Series S stejně silné CPU jako Series X, tedy osm jader Zen 2 na taktu 3,6–3,8 GHz. Hry budou moci využít 7,5 GB paměti (celkově by systém asi mohl mít 10 GB, ale nevíme to jistě).

Hlavní odlišnost asi bude ve výpočetní síle GPU. Verze Xbox Series poskytuje 12 TFLOPS a 3328 shaderů (52 CU architektury RDNA 2). Naproti tomu tato levná verze Series S má prý k ruce jenom 20 CU (1280 shaderů, polovina čipu Navi 10/Radeonu RX 5700 XT) a výkon má prý být okolo 4 TFLOPS.

Galerie: Microsoft Xbox Series S: odhalení, funkce, design a cena

Zdroje: VideoCardz, Windows Central, Microsoft

Xbox Series S odhalen. Výkon až pro 1440p a 120 FPS za 299 $, obě konzole vyjdou 10.11.
Ohodnoťte tento článek!
4.3 (85%) 8 hlas/ů

35 KOMENTÁŘE

  1. Xbox bude vítěz nastupující generace. Vzhledem k tomu, že obě verze PS5 budou výkonově na úrovni XSX, tak sony, minimálně v první vlně, nebude mít čím konkurovat Series S a verze bez mechaniky bude minimálně o 100$ dražší, což jak jsme viděli, zlomilo krk současnému xboxu

      • to určitě bude všechny ty rodiče co koupí dětem novou konzoli na vánoce zajímat. hry na tom budou stejný jako na výkonější verzi a proč neušetřit $200 koupí slabší konzole. minimum lidí zajímají výkonové parametry

          • Veď tie 4tflops sú rovnako/menej ako majú súčasné konzoly…
            …niečo spraví optimalizácia ale inak je jasné že z grafického hľadiska to nemôže spraviť nič prevratné inak by nepchali do „veľkého“ X-Boxu 12tflops…

            Proste to bude výkon starej konzoly s lepšou spotrebou/hlukom a SSD k tomu, aby to „kanibalizovalo“ X či PS5 sa ja osobne nebojím.
            Ale čas ukážke, trh môže nakoniec zareagovať úplne inak…

            • Dokonce to ma jen 2/3 vykon oproti dnesnimu XOX…to mi prijde jako hodne velky kompromis na dnesni dobu.

            • Herny vykon XboX Series X by mal byt podobny ako XboX One X. TFlopsy sa moc medzi nimi porovnavat nedaju kedze ide o rozdielne generacie grafickych kariet, ktore konzoly obsahuju. Nejaky cas dozadu som cital, ze z jedneho TFlopsu dokaze GPU v novom Xboxe vytiahnut o 25% vyssi vykon ako GPU v starych Xboxoch. Takze 4 TFlops by zodpovedali piatim TFlopsom z Xbox One X. Plus nova konzola ma vsetky vymozenosti prichadzajucej rady konzol – ovela vykonnejsi CPU, RAM s vyssou priepustnostou, rychly SSD disk a pod.

            • Ja ti nevim Marku, pokud by platio co rikas, a melo to ekvivalent Polarisu *1.25, tak jsi na urovni RX570, ktera dneska tak tak dava nejaky narocnejsi FullHD na 60fps, aniz musis upravit detaily.
              Mozna ze ten koeficient bude lepsi. Pokud ne, zni to porad dost nepresvedcive a bude to plne kompromisu, protoze se to bude renderovat nakonec v „900 nebo 1080p“.

            • Ja som videl test medzi Polaris a RDNA1, kde to pri rovnakých parametroch vychádzalo až 40%, takže si skôr myslím, že ten výkon bude dosť podobný Pro verzií.
              Optimalizácia hier na Xbox by mala byť tiež lepšia ako na PC.
              Na druhú stranu 120FPS v 1440p bez nejakého upscalingu asi ťažko dá v náročnejších hrách.
              Aj pri tých kompromisoch je táto konzola stále lepšia voľba ako predchádzajúca generácia.
              SSD je síce menšie, ale distribúcia bude digitálna, takže to pravdepodobne pôjde na spôsob Steamu, alebo si kúpiš to prídavné SSD.
              S GPU a RAM nič nespravíš a CPU je rovnaké.

        • Rodičov samozrejme nie…
          ale pýtam sa, koľko ostatných záujemcov si predsa len všimne na letákoch, nete, v predajni, v porovnaniach, pri rozhovoroch, od youtuberov, od xyz zdroja že ten 299$ box má 3x menší výkon, polovičný disk a „skoro“ polovičnú systémovú pamäť ?

          Bacha na to, ľudia nie sú až taký blbci resp. už len sedliackym rozumom musia dosť k otázke ako to že tá druhá nová konzola stojí 300$ keď to „normálne“ X stojí tak 500$…

            • O třetinu nižší cena, ale o dvě třetiny nižší výkon, poloviční disk, chybějící mechanika atd… A to se vyplatí!

            • chci si levně zahrát nové hry. grafika mne nezajímá, mechaniku nepotřebuju když nakupuju online.

              pokud někdo opravdu řeší grafiku, tak místo konzole má dávno nabušené herní PC.

            • Pismenkovej porid si PS4 a nebo nintendo. Oboji presne spada do kategorie, o ktere pises a nemusis cekat na nove verze konzoli.

            • Mám jak nabušené PC, tak konzoli, stejně jako spousta dalších. Jako nějaká cílovka se na to pochopitelně vždycky najde, netvrdím že ne. Jen upozorňuju, že ta výhodnost je dost mizerná. 500GB disk ve chvíli kdy hry běžně zabírají 100GB+ to je celkem bída.

            • @tombomino

              mám herní PC, PS4 Slim i switch. A od chvíle co mám switch jsem psko zapnul akorát kvůli RDR2, než vyšlo na PC.

            • A jaka je tim padem pridana hodnota XOX S? Pises, ze XOX S neni o grafice ale o cene. A o cem je Ps4, Ps4Pro..o exklusivitach a o cene, ktera bude podobna/mensi jako novy XOX S. Nejak nechapu argumentaci, co ten XOX prinasi, ze bude mit tak „velke“ prodeje, kdyz se bude lisit maximalne tim, ze bude nacitat ty hry rychleji.

            • Mas nejaky prehled o tom, ze na nem budou hry, ktere nepojedou na dnesnim XOX nebo PS4? Tohle podle mne zacne platit tak za 2-3 roky, az se soucasna gen.konzoli prestane vyrabet/prodavat.
              Ja zatim nic takoveho nevidel.

          • To máš samozřejmě pravdu. Jenže ono to může být jako s PS4/PS4pro – na hraní takových těch 4in1 her typu Overcooked, Frantics nebo Moving Out bude s přehledem stačit i ta slabší konzole. A pak je to o ušetřených $200, které můžeš věnovat na nákup her. A opačně, pokud plánuješ hrát jen nejnovější AAA hry, je logická volba koupit dražší plnotučnou konzoli.

            Ale úspěch Nintenda (a PS4 her zníměných výše) ukazuje, že tu je nezanedbatelná část zákazníků, kteří hledají právě takové zábavné (společenské) hry s minimálními HW nároky. Já třeba na PS4 hraju jen tyhle hry, ty běžné AAA mě moc neberou.

            • A proto Sony zavedli system „linkovani uctu“ s kamarady, kde se kamarad muze zahrat hru, co ja mam v knihovne. A je to take duvod, kdyz se to deje jen v CR (coz je zanedbatelny trh), ze MS chtel pred uvedenim XBO zakazat „bazarove hrani“ 😀
              Tedy nevim, kde jste na tom vyroku byl, ze bazar je ceska uchylka, ale dozajista pravdu nemate.

          • jenže na novou konzoli hned nebude plný bazar…
            Pokud někdo tak šetří tak jde vždy do přístroje co je předposlední na trhu – v bazaru už je dost her a za nízké ceny, nejnovější takový člověk neřeší…

      • Presne tak, tohle mi take prijde jako paskvil. Navic tech 1440p, WTF? A co me nejvic rozesmiva je ta HW nekonzistence. Verze bez mechanik jeste chapu, ale hratky s vykonem, to uz mi vadilo u nynejsi generace. Nakonec bude mit jeden zdejsi ctenar pravdu a dalsi generace bude rozdelena na 20 vykonovych typu (berte s nadsazkou), cimz uplne zabiji koncept konzole. 500GB je take fail, dnes maji hry bezne 50+.
        A jeste musim rici, ze jak se mi designove libi XSX a PS5 vubec, tak toto mi prijde odporne uplne.

      • To je mozne, ale urcite ne kvuli „kvalite produktu“.
        Ono kdyz ma ted Sony vetsinu trhu, tak jejich uzivatele z PS4 asi nebudou prechazet na XSX (i kdyz ja to treba udelam) o to spise ne, kdyz bude zpetna kompatibilita her. To by museli v Sony neco hodne pokazit, nebo naopak v MS neco radikalne vylepsit. Ja to vidim tak, ze vykon / prikon / sluzby budou plus minus same, takze nejake masivni migrace uzivatelu se konat nebudou.

        • A ted jsem cetl pekny clanek na Vortexu o tom, jak se Sony lehce z te zpetne kompatibility vykrucuje (nove-hry-pro-ps4-musi-od-cervence-fungovat-i-na-ps5). Ale i tak si myslim, ze nejaka alternativa „Xbox Smart Delivery“ bude, protoze to by asi nejaky odliv zakazniku nastal.