Minibooků bude víc a víc – analýza

0

Minibooky jistě každý zná: minulý rok byl pro ně vůbec nejlepší, všichni angažovaní výrobci dohromady totiž dokázali dodat na trh přes třicet milionů kousků. Ani tento rok tomu nebude jinak, analytické prognózy napovídají, že jejich prodej dokonce ještě vzroste.

Průzkum společnosti Strategy Analytics poodhalil další důvody, skrývající se za úspěchem těchto mobilních zařízení. Spotřebitelé si pochvalují podobnost se standardními notebooky, přičemž ani menší displeje a (typicky) pomalejší procesory je nedokázaly odradit od koupě. Severní Amerika a západní Evropa jsou poté klíčové oblasti odbytu těchto produktů.

„Díky službě NST (Netbook Share Tracker) víme, že nejvýznamnější výrobci minibooků za rok 2009 byli Acer, Asus, Hewlett-Packard a Dell. Tito hráči představili v průběhu minulého roku několik takovýchto zařízení, přičemž jsme se dočkali i nováčků v podobě finské Nokie, která se rovněž zapojila do tohoto lukrativního segmentu trhu. Prodeje podpořil i nový operační systém Windows 7, který uživatelé chtěli,“ řekl Alex Spektor, analytik společnosti Strategy Analytics.

Podle něj a ostatních analytiků prodeje porostou z jednoduchého důvodu: minibooky se setkaly s úspěchem, většina spotřebitelů je spokojena a zdráhajících zákazníků ubyde.

„Minibooky těžily z úbytku nákupů z kamenných obchodů, díky kterým se transakce on-line urychlily a na trh bylo možno dodat více zařízení. Tento druh nákupů se bude dále rozvíjet i v roce 2010, prodeje podpoří i rivalita v tomto již nyní ověřeném odvětví. Společnosti jako Intel, Qualcomm, Nvidia a ostatní budou pokračovat v uvádění nových procesorů, které udělají více práce v menším balení a při nižší spotřebě energie,“ dodal Peter King, ředitel Strategy Analytics.

Máte i vy minibook, nebo vás tato módní vlna zcela minula?

Zdroj: X-Bit labs

Ohodnoťte tento článek!

1 komentář