Hlavní navigace

Místní hledání a hodnocení na Mapách Google

12. 9. 2011

Sdílet

Zdroj: Redakce

Online mapy poskytované společností Google neslouží jen k vyhledávání tras, ale také k nalezení konkrétních podniků. Hledáte-li například restaurace, můžete si kromě jejich adres přečíst také recenze a hodnocení ostatních uživatelů. Ty vám mohou pomoci v rozhodování.

Internet přinesl do světa nabídky a poptávky další prvek, se kterým musí provozovatelé různých podniků počítat. Informace o tom, jak byl kdo spokojen s jejich službami, se po internetu šíří lavinovou rychlostí a služby vyhledávače Google tomu jen pomáhají. Ze zkušeností ostatních s různými firmami můžete čerpat také na Mapách Google. Hledáte nejbližší restauraci, hotel nebo tip, kam vyrazit na výlet? Mapy Google vám odpoví a navíc zobrazí i postřehy ostatních uživatelů.

Velkou výhodou prohledávání místních podniků jsou tipy na spojení pomocí hromadné dopravy a možnost vyhledat další podnik stejného typu v okolí. Co se týče uživatelských recenzí, ty můžete po přihlášení kromě prohledávání také sami jednoduše přidávat, máte-li potřebu ostatní na něco upozornit.

Anonymita recenzí

I když recenze prostřednictvím map může přidávat pouze přihlášený uživatel, nespoléhejte na dokonalou objektivitu. Vytvoření falešného účtu je dnes otázkou několika sekund, navíc řada recenzí je přebírána z jiných webů, s nimiž Google spolupracuje. Negativní recenze mohou být občas dílem konkurence, naopak i přílišné vychvalování může být podezřelé.

Místní vyhledávání

Odkaz na recenze pro konkrétní podnik se vám zobrazí v momentě, kdy zadáte typ podniku, který hledáte, spolu s místním názvem. Příkladem takového zadání m může být například hotel Brno. Mapy Google vám zobrazí seznam nalezených hotelů v Brně (pozor, ten nemusí být kompletní), na mapě vyznačí jejich umístění a v bočním panelu zobrazí náhledy spolu se stručnými informacemi. Už v nich si všimněte, že je zde uvedena část nějakého hodnocení. Klepněte na odkaz Další informace nebo Počet recenzí a prohlédněte si detaily o vybraném podniku.

Podrobnosti a recenze

Pro podrobnější informace klepněte na název nebo fotografii hotelu. V těchto detailních informacích ke zvolenému podniku najdete hodnocení formou hvězdiček od jedné do pěti (více znamená lépe). Je-li k dispozici, nechybí odkaz na domovské stránky podniku a seznam spojení vybranými linkami místní hromadné dopravy. Pod hlavním obrázkem pocházejícím většinou ze služby Panoramio najdete vybranou recenzi a pod ní detaily o zvoleném podniku. V případě hotelu to může být počet pokojů a vybavení, u restaurace zase otevírací doba a tak dále. U některých typů podniků následuje hodnocení ve formě čárových grafů převzaté z dalších webů (u hotelů například ve vztahu k pokojům, službám, stravování‚Ķ) a konečně se objevují recenze. Typická recenze obsahuje hodnocení hvězdičkami, datum a jméno autora hodnocení, text recenze a odkaz, kde si ji přečtete celou. Pokud se vám recenze líbí, můžete ji ohodnotit a ostatním uživatelům tak dát najevo, že právě na základě této recenze by se měli rozhodovat.

Přidání vlastní recenze

Nad seznamem recenzí najdete odkaz pro přidání vaší vlastní recenze. To pro případ, že už máte s podnikem také zkušenosti a chtěli byste se o ně podělit s ostatními uživateli. Stačí klepnout na Napsat recenzi a zobrazí se vám jednoduchý formulář s políčky Nadpis a Recenze. Do nadpisu uveďte výstižnou charakteristiku s maximálně několika slovy, v poli recenze se pak rozepište o tom, co se vám u daného podniku líbilo a co nikoli. Nezapomeňte myší označit počet hvězdiček vyjadřující vaši celkovou spokojenost s recenzovaným podnikem.

Služby spojené s místním hledáním

Kromě toho, že vám Mapy Google sdělí, jak se k vybranému podniku dostanete místní dopravou, můžete si jejich prostřednictvím také velmi rychle naplánovat trasu. Stačí, když v detailu vybraného podniku klepnete na odkaz Vyhledat trasu, čímž se přepnete do klasického plánování trasy na mapách. Jako cílové umístění je již vyplněna adresa zvoleného podniku.

Využijte také další funkce, jako je například ukládání pod odkazem Uložit jako. Google Mapy vám nabídnou uložení vybraného místa do vašich oblíbených map. Kdykoli si jej tak následně zpětně vyvoláte klepnutím na odkaz Moje mapy.

Přidejte svůj podnik do mapy

Pokud vám v Mapách Google chybí vaše vlastní firma, pak si ji můžete jednoduše přidat. Vyhledejte adresu, zobrazte seznam všech podniků na ní a klepněte na odkaz Přidat místo na mapu. Ve formuláři pak pomocí dvou kroků zadejte místo a adresu, následně pak podrobnosti k přidávanému místu.

Byl pro vás článek přínosný?