Myši a klávesnice na herní konzoli? Xbox by se měl dočkat podpory těchto zařízení

Xbox by se mohl proměnit v počítač. Za pomoci myší a klávesnice by se také lépe hrály některé typy her. Stojí o to ale majitelé a majitelky herních konzolí?

11
Jedna z barevných variant ovladače pro Xbox One
Jedna z barevných variant ovladače pro Xbox One (Foto: Microsoft)

Myslím, že kdo hraje na konzoli, má rád hraní v obývacím pokoji na gauči s gamepadem. Ačkoli si myslím, že poptávka není nutně vysoká, určitá skupina lidí může ocenit také možnost ovládat hry na konzoli jinak než pomocí gamepadu. Pokud je to i váš sen a máte Xbox, pak se můžete opatrně začít těšit.

Phil Spencer, šéf všeho kolem Xboxu, na svém Twitteru v podstatě potvrdil, že podpora myší a klávesnic bude. Např. by se tak lépe hrály strategie. Potenciálně se ovšem z konzole může pro někoho stát náhražka stolního počítače, což by díky univerzálním aplikacím neměl být takový problém. Jak to ale bude přesně, nevíme. Spencer ve svém příspěvku zmiňuje platformu Xbox.

Nepadlo tedy ani jméno konkrétní konzole. Neexistuje mnoho důvodů, proč by se podpory neměl dočkat aktuální Xbox One, na případné oficiální odhalení si nicméně musíme počkat. Podpora klávesnic a myší dává smysl také vzhledem k tomu, že je nyní podporováno hraní her z konzolí na počítačích s Desítkami nebo obráceně. Daný titul ovšem musí obě platformy podporovat. Ocenili byste, kdyby váš Xbox podporoval myši a klávesnice?

11 KOMENTÁŘE

  1. V od této generace konzolí jsem přemýšlel, proč to rovnou neumožnili, když to jsou v podstatě PCčka a technicky tomu nic extra nebrání. Pak mi ale nějaký gamesník říkal, že to je paradoxně kvůli hraní. Kdyby proti sobě hrál např. FPS střílečku někdo s gamepadem a někdo s klávesnicí a myší, tak by to nebylo vyvážené. Proto se prý zatím výrobci konzolí tomu vyhýbali.
    PS: Jak jsem koupil, tak prodávám.

      • Ono to koneckonců nemusí znamenat, že to bude ve všech hrách podporováno. I z důvodu, že všechna studia nemají zkušenosti s ovládáním pomocí klávesnici a myši a také udělat hru pro ovládání pomocí obojího (gamepad i klávesnici/myš) není úplně jednoduché, protože to má rozdílnou ergonomii.

        • Ono jsou hry kde je to jedno čím hru ovládáš a druh ovládání na ní minimální vliv. Pak jsou hry, které mají i PC port, u kterých by to nebyl problém, jen by nesměl být multiplayer rozdělen jako nyní podle platformy, ale podle způsobu ovládání.

  2. IMHO podpora pro myš a klávesnici bude jen v rámci OS, pro herní využití bych tomu nedával vůbec šanci.
    Jen si to představte pro většinu her, kde je vyžadována přesnost nebo rychlost, tam by myšáci s klávesnicí vytřeli s uživateli gamepadů podlahu. Nemluvě o tom, že ve většině her na konzoli je zadrátována akcelerace.

    • To není zrovna nejlepší nápad, vzhledem k tomu, že i DLC často tříští nevelkou hráčskou základnu 😉
      Tím by se dost mazala „výhoda“ konzolí (ikdyž tu už stejně maže Pro a Scorpio), a to, že všichni hrají na to stejném.

        • Multiplayeru nikdy nebránil hardware konzolí, vždycky šlo o rozhodnutí společnosti stojícím za konkrétní konzolí. Na vývoj konzolí, jejich licencování a poplatky nezkoušejte používat logiku, jde čistě o prachy.
          Když by nebylo PC tak roztříštěná, nesjednocená, nikým nevlastněná platforma, tak si můžete být jistí, že tu tyhle omezení máme taky.