Na Štědrý den se SMS opět propadly, hovorů naopak přibylo

0

Zveřejněné výsledky relativně napodobují ty z minulého roku. SMS zpráv bylo zasláno méně, polepšily si ale i hovory či MMS, které loni taktéž zažily pokles. Jejich budoucnost je tak stále nejistá, ovšem ale pozitivnější než minulý rok. Hojně taktéž byly využívány datové přenosy.

O2

Telefónica O2 jako jediný tuzemský operátor na Štědrý den zaznamenal pokles odeslaných MMS zpráv. Na druhou stranu si stále drží pozici lídra ve zprostředkování největšího počtu hovorů, kterých i oproti loňsku razantně přibylo (7,5 %). Středisko O2 mělo nejvíce rušno v poledních hodinách.

„Počty odeslaných SMS i MMS se od loňska snížily, naopak počet uskutečněných volání se znatelně zvýšil. Pro vánoční SMS a MMS přání využili zákazníci hlavně dobu těšně po vánočním obědě,“ uvedla Lucie Policarová z firmy Telefónica Czech Republic.

T-Mobile

Naopak růžový operátor měl z počtu zaslaných MMS zpráv velkou radost. Jejich počet se meziročně zvýšil o 18 %, což T-Mobilu vyneslo celkové prvenství v počtu zaslaných MMS zpráv. I SMS zpráv muselo jeho centrum zpracovat nejvíce, zde ale propadu už zabránit nešlo. Vůbec nejrušnější byl úsek mezi 12:30 až 13:30, kdy centrum zpracovalo přes 2,5 milionu textových zpráv.

„Lidé i nadále pro vánoční přání nejčastěji volí textovou zprávu, nicméně letos jich SMS centrum zpracovalo ´pouze´ 27,3 milionu, což představuje meziroční pokles téměř o osm procent.“ sdělila mluvčí T-Mobile Czech Republic Martina Kemrová.

Vodafone

A poslední červený operátor se letos o Vánocích zaměřil především na datové přenosy, což se mu i díky rostoucí oblibě chytrých telefonů podařilo. Stejně jako T-Mobilu se Vodafone může pochlubit rostoucí tendencí zasílání MMS a uskutečněných hovoru. Ani jemu se nepodařilo zákazníky motivovat k vyššímu počtu zasílání SMS zpráv než v loňském roce.

„Na Štědrý den se potvrdila stále rostoucí obliba chytrých mobilních telefonů a mobilních aplikací. Lidé o letošním Štědrém dnu přenesli prostřednictvím internetu v mobilu o 130 % více dat než loni. Zcela jistě k tomuto trendu přispěla i aplikace Vodafonu Velikonoční ošatka, díky které si lidé během vánočního období mohli stáhnout nejpopulárnější aplikace zdarma,“ říká Alžběta Houzarová, zástupkyně mluvčího Vodafonu.

  Telefónica O2 T-Mobile Vodafone
počet SMS 24,2 mil. (- 12,3%) 27,3 mil. (- 7,8%) 17 mil. ( -8%)
počet MMS 222 000 (- 6,8%) 277 000 (+ 18%) 131 000 (+ 2%)
špička SMS 12:00 až 13:00 12:30 až 13:30 13:00
špička MMS 12:00 až 13:00 13:00 až 14:00 14:00
špička volání 10:00 až 11:00 10:00 až 11:00 10:00 až 11:00
hovory 17,4 mil. (+ 7,5%) 16,7 mil. (+ 0,6%) 7,9 mil. (+ 2,4%)

Na Štědrý den se SMS opět propadly, hovorů naopak přibylo

Ohodnoťte tento článek!