Hlavní navigace

Nanovision enabled!

24. 4. 2011

Sdílet

Zdroj: Redakce

Po zjištění, že v microsoftím Visual Studiu 2010 Professional na rozdíl od verze 2008 není šablona pro Silverlight enabled web service (a také z toho, že mě to nějak obecně nemá rádo a aplikaci se nedaří a nedaří zprovoznit), jsem měl chuť někomu zatlouct hřebík do hlavy. MAXIMUM ARMOR. Jindy chodím dobíjet mentální síly (a léčit si RSI) na plovárnu, ta má ale o svátcích zavřeno, a tak jsem se rozhodl odreagovat u žhavé novinky Crysis 2. Metacritic hodnocení 86 a ani jedna negativní recenze. What could possibly go wrong?

Zděšení první: menu a nastavení

Při každém spuštění se přehrávají intra Cryteku, EA, CryEngine a Nvidie (TWIMTBP), která dohromady trvají asi půl minuty a nejdou přeskočit. Už jenom to je na pověšení za koule do průvanu – bohužel, kdybychom toto pravidlo uplatňovali důsledně, vývojáře „áčkových“ her by velmi rychle nebylo kam věšet.

Menu hry má nechutný 3D efekt, když hýbete myší. Takový, jako měl internetový komix XKCD na apríla. No, každopádně je z toho na blití. Tedy rychle projít nastavení a jde se hrát. CLOAK ENGAGED. Nastavení grafiky je uzpůsobeno pro hráče s IQ v záporném oboru hodnot, na výběr jsou jen tři úrovně, z nichž ta nejnižší se nazývá „High“. Nastavit si individuální efekty, kvalitu textur nebo úroveň anti-aliasingu by bylo fajn, ale návody a seznamy příkazů do konzole se mi prodírat nechtělo. NANOVISION ENABLED. Dost mě zdrželo už to, že mezi těmito příkazy není možnost zobrazení framerate, pročež jsem pro zjištění vhodné úrovně detailů musel nainstalovat FRAPS. Vhodnou úrovní se ukázala být „Very High“.

Můj počítač by se dal považovat za typickou novou herní (ale zdaleka ne snobsky drahou) sestavu asi tak v polovině roku 2008 (pro referenci, nikoliv chvástání: Core 2 Duo na 3,16 GHz, 2 GB RAM, Radeon HD 4770, na dobu před třemi lety také běžný displej s rozlišením 1680 × 1050). TACTICAL OPTIONS AVAILABLE. Buď to ilustruje technickou vyspělost hry, a nebo mentální vyspělost zamýšleného publika. Když se prepubertální hoch může chlubit, že jeho mašina zvládne Crysis 2 na very háj, určitě to jeho ego pohladí víc, než kdyby se to prostě jmenovalo Medium.

Zděšení druhé: herní svět a gameplay

Dohrál jsem asi dva nebo tři levely, jestli se to tak vůbec dá říct. Spíš jsem se jimi tápavě propotácel a zběsile střílel a kopal kolem sebe, kdykoliv jsem narazil na nějakého nepřítele. Z nějakého důvodu mi hraní Crysis 2 připadá, jako bych šel ven a zapomněl si doma brýle. LOW ENERGY. Na dálku nic pořádně nevidím a zhýčkán skly Transitions jsem pořád oslněn sluníčkem nebo jeho odrazem. CLOAK ENGAGED. Kromě toho se v Crysis 2 pořád něco hýbe, odněkud lítají jiskry a nevím jaký bordel a já tak ztratím orientaci i v hloupém lineárním prostředí.

Naštěstí vám ale hra stále zobrazuje, kam máte jít, a kromě toho vám okatě napovídá „tady jsou nepřátelé“ a „tudy je obejdete zezadu.“ Thanks, Cpt. Obvious. MAXIMUM ARMOR. Crytek očividně myslel i na ty tupější z nás, kteří se tak mohou poplácat po zádech, jak na to šikovně přišli, i kdyby na to jinak nepřišli.

Zděšení třetí: nanooblek

Vaše postava, která je mimochodem němá, je uvězněna v obleku, který je naopak velice ukecaný a velice otravný, což jsem se pokusil alespoň trochu přiblížit hláškami, které jsem náhodně vložil mezi věty tohoto textu. NANOVISION ENABLED. Zmutovaným robotickým hlasem (s přízvukem asi jako komentátor v Unreal Tournamentu) vás pečlivě informuje o tom, že jste zrovna zapli armor mode, cloak mode nebo termovizi (jako byste to sami neviděli) a přednáší vám cíle vaší mise (máte najít nějakého Nathana Goulda, ale na konci levelu nikdy není, jako princezna v Mariu).

No a to nejdůležitější nakonec. Nejenže oblek má otravný hlas a pořád na vás něco kecá, navíc s tím nejde nic dělat. Hlášky obleku nejdou vypnout ani ztlumit, natožpak aby šel hlas změnit za něco normálního. Proč tvůrci Crysis 2 nedali obleku příjemný, uklidňující hlas, jako má Gordonův HEV suit nebo jakákoliv GPS navigace, to mi prostě hlava nebere. Což při hraní Crysis 2 zdaleka není dojem ojedinělý.

Verdikt

Po ne zas tak dlouhé době hraní Crysis 2 mám chuť někomu natlouct do hlavy ne jeden, ale deset hřebíků.

Byl pro vás článek přínosný?