„Nejsem dost cool abych měla Mac“

0

Konkurenční Apple se snaží svůj systém (hardware i software) propagovat kontroverzními reklamními snímky „I’m a Mac“ („Já jsem Mac“), zesměšňující produkty svého soka z Redmondu. Microsoft se již dříve rozhodl zareagovat spuštěním kampaně „I’m a PC“ („Já jsem PC“, přesněji řečeno je součástí projektu Life without walls), která na rozdíl od nakousnutých jablek nikoho nezesměšňuje.

První videonahrávky ukazovaly různorodé lidi ze všech koutů světa, pronášejíc výše zmíněný slogan. Poté se vyrojilo několik nahrávek malých dětí/seniorů, jenž i přes svůj útlý/pokročilý věk dokázali pracovat s Windows Vista, demonstrujíc tak snadnost použití této platformy. Nyní přibyl další spot, atakující předřazenost jablečných výrobků a omezené možnosti volby.

Pro vytvoření videosnímku postačilo oslovit zájemce o notebook se záminkou, že se jedná o průzkum trhu. Lauren, jak se první „pokusný králík“ jmenuje, pokukuje po 17“ notebooku s rozměrnou klávesnicí a dostatečným výkonem, v ceně kolem 1000 dolarů. Po darování vytyčené částky ji stačilo sledovat s kamerou (a nadále mlčet že se jedná o klip pro Microsoft) a čekat co si koupí.

Při návštěvě Apple obchodu našla za stanovenou částku akorát podprůměrný 13“ Macbook, což okomentovala právě větou zmíněnou v nadpise. Zato po přesunu do „běžného“ elektro-shopu pomalu neví, který laptop vybrat. Nakonec si pořídí vysněný stroj s velkou obrazovkou, pohodlnou klávesnicí, dobrým hardwarem a systémem Windows Vista za podstatně nižší cenu, přičemž i po přibrání tiskárny stále 100 dolarů zbude.

Microsoft tak novou řadou reklam zvanou „Laptop Hunters“ (Lovci notebooků) prezentuje možnost volby toho pravého za mnohem menší peníz v kontrastu s předraženými a výběrově omezenými Macy.

Zdroje: Windows team blog, ZDNet

Ohodnoťte tento článek!

1 komentář