Nintendo prý příští rok chystá novou verzi konzole Switch. Co se má změnit?

7
Nintendo Switch

Hybridní konzole Nintendo Switch v březnu oslaví dva roky na trhu. K této příležitosti možná japonská společnost představí vylepšenou verzi. Naznačují to alespoň zdroje blízké listu The Wall Street Journal. Mluví se o možných hardwarových úpravách i softwarových změnách.

Jedinou „potvrzenou“ novinkou má být displej, který má dohnat moderní obrazovky používané ve smartphonech. Nepočítá se ovšem s OLEDem, ale vylepšeným LCD, aby se zvýšil jas, snížila spotřeba a obrazovka byla tenčí.

Tady má Nintendo rozhodně co zlepšovat. V nových smartphonech se používají plně laminované displeje, kde jsou jednotlivé vrstvy k sobě přilepené bez vzduchových mezer, které jen zvyšují odrazivost obrazu, snižují pozorovací úhly a celkově čitelnost. To je právě případ Switche, jehož obrazovka je venku prakticky nečitelná. Navíc používá jen plastovou ochrannou vrstvu, nikoliv skleněnou.

TIP: Chyba Nintenda Switch dovolující hrát pirátské hry opravena

Japonci tedy mohou nasadit nové a energeticky úspornější LCD se skleněným ochranným filmem, který zlepší obraz, aniž by se musely používat jiné technologie nebo vyšší rozlišení.

Vyšší výkon?

Konzole by si zasloužila i vyšší výkon. U náročnějších her při zapojení do dokovací stanic Switch ne vždy stíhá. I vlajková loď, samotným Nintendem vytvořená hra The Legend of Zelda: Breath of the Wild, dokáže konzoli pořádně potrápit. A s ní i hráče, kteří musí sledovat propady v snímkové frekvenci.

Tady ale Nintendo nemá kde brát. Konzole běží na čipu Nvidia Tegra X1, který nemá přímého nástupce. X1 je vyrobena dnes už zastaralým 20nm procesem, takže ani z hlediska efektivity již nejde o žádný zázrak. V zákulisí se však nemluví, že by Nvidia připravila die shrink (na 14/12 nm), který by kromě snížení spotřeby mohl dovolit čipu běžet na vyšších taktech.

Ostatní úpravy Switche tak mohou být především kosmetické. Konzole by si zasloužila pevnější stojánek a integrovaný Bluetooth. Spekuluje se dokonce o virtuální realitě.

Nintendo prý příští rok chystá novou verzi konzole Switch. Co se má změnit?

Ohodnoťte tento článek!
4 (80%) 10 hlas/ů

7 KOMENTÁŘE

      • Vždyť je to jedno, nový Switch bude běžet na AMD Ryzen SOC, bude vybaven 4K displejem, NVMe SSD, LTE, GPS, VR support, hry už nebude vyvíjet Nintendo ale Gameloft a bude se napájet autobaterií a chladit přenosnou turbínou se zapojením na 320V.

        Tradiční natvrdlost lidí, kteří požadují top hardware pro mobilní hraní.
        Nintendo dělá výborné hry na zastaralém hardwaru, dělá to tak snad od počátku věků.
        Pokud dostane Switch pěkný refresh v podobě lepší novějšího SOC, lepších plastů apod. budu jedním z prvních, kdo bude masírovat tlačítko koupit.

        Nintendo je prakticky jediný hráč na poli přenosných her, až jednou bude mít konkurenci, bude to možná vypadat jinak.

        • Jak je v článku zmíněno – chtělo by to, aby nový Switch dostal die schrink toho SoC na současný výrobní proces, což by při stejné spotřebě umožnilo mnohe vyšší výkon. Vydávat v roce 2018/19 konzoli s takle zastaralým čipem by byl celkem fail.
          Takže nejde o to, že samozřejmě Switch musí mít nízkopříkonový = málo výkonný HW, ale ve chvíli kdy startuje 7nm proces by měl být 16/14/12nm proces nutné minimum.

            • Ty už na trh zastaralé přišly, navíc zrovna u New 2DS/3DS přišel ten hardwarové refresh vhod, výkon šel hodně nahoru. 🙂 Switch běží na tři roky staré Tegře X1, což je pořád relativně mladý čip. Konzole je na trhu rok, nějakou dobu se musela dopředu připravovat apod.

              Pointa je v tom, že Nintendo by dnes ve spolupráci s Nvidií mohlo vydat New Switch s o něco vyšším výkonem, který se tam prostě bude hodit. Pomohlo by to 1st party titulů, ale i náročným hrám třetích stran jako Skyrim, LA Noire, Wolf II nebo Doom. Případně mohou zachovat výkon, ale snížit spotřebu a prodloužit výdrž.

            • Sám jsem hlavně zvědav, jak se vývojáři postaví k dvěma hardwarovým variantám – budou spíš tlačit rozlišení (po vzoru PS4/Xbone)? Nebo půjdou, pro ně spíš tradičně, stabilnější/vyšší FPS.
              Sám doufám v FPS, 720p snad zachovají.
              1st party tituly mě moc nelákají, asi je fajn dát Skyrim někde na cestě, ve škole apod., ale sám to beru tak.
              Na hry typu Skyrim, Doom apod. = PC, na Mario, Sport Resort a další hry vycházející jen pro Nintendo = Nintendo konzole.

              Na Wii U jsem v součásti bundle dostal Darksiders 2, ale že by měl kdykoliv chuť tu hru pustit na Wii U místo PC, to se mi ještě nestalo.

              Ad 3DS nebo new 3DS? Vlastním obě konzole, ale vyjma rychlosti načítání a snad 5ti her, které nový hardware nějak využívají jsem rozdíl nepostřehl.
              Snad jen jeden ze série Donkey Kong běží místo 30fps na 60 fps.