Nový ovladač pro GeForce umí 3D Surround

0

Nvidia konečně uvedla v život dlouho avizovaný 3D Vision Surround a celkově bych řekl, že oznámení o novém ovladači GeForce 258.69 reaguje hodně takéna kritiku kolem nepřesného uvádění nárůstů výkonu. O tom, jak se vyvíjela situace kolem 3D Surround jsem si stěžoval už v době, kdy Tom Petersen začal na blogu o ovladači 256 series básnit. Nyní si tedy nepočetní vlastníci tří 120 Hz monitorů a dvou silných GeForce v SLI mohou ovladač stáhnout a novou technologii vyzkoušet. Kdybyste chtěli více informací, je tu mikrostránka NVIDIA 3D Vision Surround a požadavky na hardware a software jsou shrnuty zde.

Ovladač GeForce 258.69 má obsahovat také několik oprav chyb a je už k dispozici ke stažení jak v anglické, tak mezinárodní verzi (stahujte zde).

Poté, co ovladače série 256 vyvolaly vlnu nadšení a později se zjistilo, že není dobré graf ukazující velká zlepšení brát jako obecný, připojila Nvidia raději k tiskovce o nových ovladačích 258.69 také možná zlepšení výkonu platící pro celou sérii 256 (nyní už je upřesněno, že jde o nejvýraznější zlepšení z naměřených na GeForce GTX 480 a s jakým nastavením, překlad z angličtiny asi není nutný):

  • Increases performance for GeForce GTX 400 Series GPUs in several PC games. The following are examples of some of the most significant improvements measured with GeForce GTX 480. Results will vary depending on your GPU and system configuration:
    • Up to 14% in Aliens vs. Predator (1920×1200 noAA/AF – Tessellation on)
    • Up to 4% in Batman: Arkham Asylum (1920×1200 4xAA/16xAF PhysX=High)
    • Up to 5% in BattleForge (1920×1200 4xAA/16xAF – Very High settings)
    • Up to 5% in Call of Duty: Modern Warfare 2 (1920×1200 4xAA/16xAF)
    • Up to 4% in Crysis: Warhead (1920×1200 4xAA/16xAF – Enthusiast setting)
    • Up to 24% in Enemy Territory: Quake Wars (1920×1200 no AA/AF)
    • Up to 9% in Far Cry 2 (2560×1600 8xAA/16xAF)
    • Up to 25% in Just Cause 2 (2560×1600 no AA/AF – Concrete Jungle)
    • Up to 7% in Metro 2033 (1920×1200 no AA/16xAF – Tessellation on)
    • Up to 40% in Metro 2033 with SLI ((1920×1200 4xAA/16xAF – Tessellation on)
    • Up to 8% in S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (1920×1200 no AA/AF – Day)
    • Up to 110% in Stone Giant with SLI (2650×1600 – Tessellation on, DoF on)
    • Up to 6% in The Chronicles of Riddick: Dark Athena (2560×1600 no AA/AF)
    • Up to 9% in Unigine: Tropics (2560×1600 no AA/AF – OpenGL)
    • Up to 5% in 3DMark Vantage (Performance and Extreme Presets)
    • Up to 19% with Transparency AA (1920×1200 4xTrSS – measured in Crysis)

Mezi další přínosy série 256 patří podpora 3D Blu-ray, nová verze PhysX 9.10.0223, OpenGL 4.0 (pro GTX 400), CUDA Toolit 3.1, 48× SLI AA pro 3-way SLI GeForce 200 a 96× SLI AA pro 3-way SLI GeForce GTX 400, nový režim Kvalita pro Ambient Occlusion, přepracované ovládání SLI a PhysX v Control Panelu, rozhraní na profily pro CUDA aplikace, oficiální podpora GPU akcelerace v Adobe CS5 a Flash 10.1, OpenCL 1.0 pro GeForce 8 a novější, OpenGL 3.3 pro GeForce 8 a novější atd. Pro některé grafické karty se vám nainstaluje i nový ovladač HD Audio 1.0.10.1.

Nový ovladač pro GeForce umí 3D Surround

Ohodnoťte tento článek!