nVidia a raytracing na GPU

0

Raytracing umožňující fotorealistické zobrazení a grafické karty nešly dosud moc dohromady. Možná i proto se společnost Nvidia prezentovala spíše jako odpůrce raytracingu a argumentovala tím, že v herní grafice je jen málo objektů, které by raytracing zužitkovaly. To je určitě pravda, ale třeba právě nádherné naleštěné sportovní auto je příkladem toho, co by bez raytracingu tak dobře určitě nikdy nevypadalo.

Vykreslování metodou sledování paprsku je výpočetně velmi náročnou záležitostí a nedá se pro ni použít hardwarová akcelerace dnešních GPU. Proto se zatím nejdále v prezentaci raytracingu v reálném čase dostal především výrobce procesorů (CPU) Intel. V 720p se Intel se čtyřmi quad-core Xeony v raytracingové verzi ET: Quake Wars dostal zatím na nějakých 20 fps.

V současnosti se v Los Angeles koná sešlost kapacit počítačové grafiky a Nvidia na svém stánku 554 prezentuje interaktivní raytracingové demo s automobilem, dvěma miliony polygonů a anti-aliasingem. To vše v 1080p (1920 × 1080 px, tedy Full HD) při zhruba 30 fps. Demo takto běží na čtyřech nových GeForce Quadro FX 5800 (profi nasazení G200, čipu vám známého z GeForce GTX 280/260) osazených ve stroji Nvidia Quadro Plex 2100 D4.

nVidia a raytracing na GPU

Ohodnoťte tento článek!