Nvidia zprovozní podporu pro ray tracing na grafikách Pascal a Turing bez RT jader

129
nvidia gdc 2019 ray tracing update prezentace anandtech 04
Hra Dragon Hound bude také podporovat DirectX Ray Tracing

Včera jsme tu psali o podpoře ray tracingu na obecných GPU bez speciálních hardwarových jednotek určených pro jeho akceleraci, jak ji oznámil Crytek v enginu CryEngine. S tím, že efekty DirectX Ray Tracing budou dostupné i s použitím čistě výpočetních jednotek na starších a dnešních grafikách, se ovšem počítalo od začátku, takže by to asi nemělo být takové překvapení. A že půjde o řešení, které alespoň nějakou dobu bude použitelné a používané, teď dokládá i Nvidia. Na grafické konferenci GDC 2019 totiž oznámila vlastní krok tímto směrem: podporu ray tracingových efektů, které doposud šly jen na kartách GeForce RTX (s jednou výjimkou, která byla možná trochu nedopatřením), také na grafikách bez RT jader.

 

Ray Tracing bez RT jader je skutečností

To, co Nvidia označuje svým termínem RTX, je v podstatě implementace nad standardní technologií DirectX Ray Tracing (DXR), což je, jak naznačuje název, součást API DirectX definovaného Microsoftem. A implementace může vedle použití specializovaných RT jader běžet také na běžných shaderech čily výpočetních jednotkách (ty jsou ostatně zapojené i při RTX na RT jádrech, která v Turingu neakcelerují celý průběh ray tracingového výpočtu). A právě takovou alternativní, „obecnou“ implementaci teď Nvidia zpřístupní v ovladačích pro svoje starší grafické karty.

nvidia gdc 2019 ray tracing update prezentace anandtech 18
Nvidia zprovozní ray tracing na vybraných grafikách Pascal a Turing bez RT jader

Tato podpora se bude týkat grafické architektury Pascal, Turingů bez podpory RT jader (řada GTX 1600 – zatím s modely 16601660 Ti) a také čipu GV100 s architekturou Volta, tedy zejména Titanu V. V případě Pascalu nebude podpora ale pro úplně všechny grafiky, podle Nvidie bude zapnutá na GeForce GTX 1060 v její 6GB plné verzi a rychlejších modelech. 3GB ořezaná verze GTX 1060 už bude mít smůlu, stejně jako nižší GTX 1050 (Ti).

Tato implementace poběží na shaderech (stream procesorech) v podobném režimu jako obecné výpočty a bude mít tedy logicky nižší výkon. Určitou výhodu by měly mýt GPU Volta a Turing (GTX 1600), neboť v těchto architekturách se nacházejí separátní ALU pro celočíselné výpočty (viz článek o architektuře Turing), které je možné použít paralelně s FP32 ALU. Těmto grafikám tedy shaderový ray tracing asi půjde o něco rychleji než Pascalům. I tak ovšem tyto karty budou muset slevit z kvality, záměr asi je, že při jejich použití bude snížena kvalita a/nebo se použije na scéně ray tracingových efektů méně.

nvidia gdc 2019 ray tracing update prezentace anandtech 14
Ray tracing v Metro Exodus je na GeForce GTX generace Pascal až 3× pomalejší než na GeForce RTX (kteér se však započítává i upscaling DLSS)
nvidia gdc 2019 ray tracing update prezentace anandtech 16
V Battlefieldu V je naproti tomu díky omezenému použití ray tacingových efektů dopad o dost menší a možnost efekty provozovat i na hardwaru bez RT jader o to reálnější

Ale tam, kde budou třeba obzvlášť vhodné (například když na scéně bude postavené zrcadlo), budou teď na ne-RTX grafikách dostupné. Podle Nvidia by GeForce RTX měly mít „až“ 2× či 3× vyšší výkon než různé GeForce GTX, ale pochopitelně se to asi bude hodně měnit titul od titulu.

DXR bude v dubnovém ovladači

Tato obecná podpora pro DXR se má pro veřejnost objevit v dubnu, kdy je zpřístupní aktualizace ovladačů. Ray tracingové efekty pak bude možno na příslušných grafických kartách používat v Battlefieldu V, Shadow of the Tomb Raider, benchmarku Port Royal a také MMO hře Dragon Hound firmy Nexon (určené pro asijský trh) – to by snad měl být první titul, kde bude podpora dostupná. Toto jsou alespoň tituly, které nyní Nvidia uvádí, pochopitelně mohou ještě přibýt další.

Galerie: Oznámení ray tracingu pro GeForce GTX, celá prezentace Nvidie


Nvidia zprovozní podporu pro ray tracing na grafikách Pascal a Turing bez RT jader
Ohodnoťte tento článek!
4.5 (89.63%) 27 hlas/ů

129 KOMENTÁŘE

    • “a donutit je, koupit si kvůli ní silnější hardware. ”

      Veľmi mocne by ma zaujímalo ako nVidia donúti HOCIKOHO k nákupu grafickej karty, ale obzvlášť by ma zaujímalo ako donúti k nákupu 350€+ (2060) resp. 500€ +++ (2070-80Ti) grafiky drvivú väčšinu hráčov ktorí ale taký budget na grafiku nemajú.

      Nedonúti, nehovoriac o predstave že súčasný RT nie je na tak super úžasnej úrovni aby to bolo niečo typu “must have”

      • Uvidíš, že se najdou lidé, kteří se do nového vizuálu zamilují a aby jim šlo vše plynule, zajdou si do obchodu pro novou kartu.
        Jiný důvod to, co dělá NVIDIA, nemá. A k tomu chtíči jim pomůže splátkový kalendář. 🙂

        • Ale no tak, samozrejme že sa nájdu ľudia čo to kúpia skutočne len koli RT efektom ale to podstatné je že koľko ich bude ? Minimum, totálna minorita

          Keď ja neviem, nechce sa mi to teraz googliť ale marí sa mi že cez 80+% predaných kariet sú do 300USD – ti poviem, už vidím to “”závratné”” % predaja ktoré spravia z toho 20% podielu 300+USD kariet nVidii ľudia čo si kupujú RTX karty koli RT.

          … a v koľkých hrách to RT už je 1-2 ? 😀 😀 😀

          btw. a vyjadrenia zo samotnej nVidie ohľadom predajov RTX kariet ktoré sú slabé resp. zaostávajúce za očakávaniami už len dokresľujú ako veľmi tie RT efekty na nových kartách ľudí ťahajú.

  1. To je tak trapný… najednou to jde i bez velkého RTX halóóó…
    A hlavně kolik je tech titulů, to je taky celá plejáda :DDD

    Mám gtx 1060 3gb a je mi to úplně jedno že nebudu mít Raytracing 😉 stejně by na to nebyl výkon…

  2. Tady vidíte nadčasovost Pascalu a to že když jsem si tenkrát místo rx480 koupil gtx1080, tak to by setsakramentsky výhodný kup. Dodnes pařím hry na 3440×1440 a nevím co to je nízká snímková frekvence. prakticky mi všechno jede nejmíň na 60fps.

    Jinak co se týká raytracingu, vidím v tom spíše rozpadání Windows10. Nejprve Dx12 ve win7…. teď raytracing pro pascaly a zanedlouho raytracing i ve win7…. Win10 skomírá a toto je důkaz… pomaličku ale jistě….

    • Pacal sa podaril a 1080ka nevynímajúc, výkon a super spotreba – ohromný posun oproti 28nm najme v mainstreame…

      …ale “tenkrát místo rx480 koupil gtx1080, tak to by setsakramentsky výhodný kup” je vážne blbé konštatovanie nakoľko v akomkoľvek časovom okamihu počas predaja RX480 a GTX1080 bola 1080ka úplne ale že úplne cenovo inde (2x drahšia po ustálení cien) než 480ka takže mi to vzhľadom k cene a samozrejme aj o +/- 75% vyššiemu výkonu GTX karty nepríde ako “vhodné” porovnanie.

      480ka nikdy s 1080kou nesúperila.

  3. Ja to tem lidem rikal, nekupujte si ty osizene grafiky, te VRAM je proste malo a uz je to tady, NVidia odepisuje GTX1050Ti a GTX1060/3. Nebude dlouho trvat a odepisou stejnym zpusobem i GTX1060/6, GTX1660, GTX1660Ti a RTX2060, protoze ani 6GB VRAM stacit nebude. :-/

    • Ak je špatná GTX1050Ti s 4GB tak ťo potom včetky ti RX570 a 580 s 4GB sú tiež zlé?
      O GTX1060 s 3GB sa nebavím. To nebolo moc dobré ju vidať, ale zase sú ľudia ktorý nehrajú ale potrebujú výkon ale nie pamäťovú náročnosť. Ja doteraz fungujem na GPU s 1GB pamäťov a nezbláznim sa.

      • Tady jde spis o to, co za dany peniz dostanes. 3GB verze 1060 byla ‘jeta karta’ od zacatku, kdy ji vydali. 4GB jsou dneska smozrejme taky malo, ale porad to jsou karty, ktere se jednak doprodavaji a jednak cenove jsou uplne jinde, nez karta za 8-11k.
        Treba 1660 6GB bych taky neresil, ne protoze by te pameti nemoho byt vic, ale v danem cenovem segmentu s nejakym kompromisem at ted nebo do budoucnta stejne pocitas. U 1660ti ty chybejici 2GB zamrzi a u 2060..to je takrikajic vysmech zakaznika…

        • Mne osobne to trochu taky mrzi, ze mam 4GB verzi. Na druhou stranu v dobe kryptomanie byli 8GB verze mimo realitu..
          .. na to moje hrani mi to stejne staci :))
          Spis vyhlizim noveho rizka, pokud ho udelaji ve 12C variante 😉

        • Tynyte, tobe se lide smali a smeji uplne kvuli jinym vecem, nez je VRAM. Btw. S tim tvym socialnim hardwarem te stejne vzdycky bude limitovat vykon a ne velikost VRAM, takze jako štěk do diskuze dobry, ale novou rudou VRAM modlu z toho stejne (alespon pro trochu uvazujici lidi) neudelate. P.S. 3/4GB GPU si stejne mohl v posledni dobe koupit snad jen nekdo na pracaku, co o HW nevi zhola nic, jen aby usetril par korun z podpory.

            • Tak s touhle logikou by ve hrach v ultra settings R7 s 16GB VRAM musela prejet 2080Ti s 11GB +- o tretinu? Prosim o seznam her, kde to tak je, dekuji. Pokud nebude, uz prosim neplacat nesmysly.

            • COZE ? low nebo ultra ti neovlivni vykon ??? si upadl ?
              Samozrejme ze ti to ovlivni vizual ale take vykon 😀
              Ja jsem skoro zadarmo presel z 1050ti 4GB na 1060 3gb.
              Mam mene VRAM ale skoro o polovinu vykonu vic :DDD

              Ano Ultra moc davat nemohu v mem FullHD ale to jsem nemohl ani na 1050ti- tam uz ani ne HIGH :DDD

          • To je docela možné, že se mi lidi smějí i z jiných důvodů, já se taky dokážu zasmát nad tím, co vygenerují někteří panicové, co mají neustálou potřebu poměřovat jiné lidi podle domnělé míry sociálnosti jejich hardware. Zřejmě proto, že jim nic jiného nezbývá.

            Nicméně hlavní smích směřuje na tvou demagogii, kterou jsi opět předvedl. Váš zelený kroužek opět nepřekvapil.

            • Souhlasím… ty neustálé pokusy o ponižování druhých ve stylu Ty sis nekoupil RTX (nabo celkově nVidii) jsi socka… Je ubohé a je až s podivem kolik zamidrákovaných lidiček toto řeší. Můžu je ubezpečit, že ti co jsou opravdu za vodou tohle mají u zádale… Mají jiné starosti

            • Kdyz nemas hodnoty v zivote, potrebujes se k necemu upnut a nalezite to zduraznit…jestli je to iphone, nebo predrazena grafika, auto, CPU…je v podstate jedno. Pokud cloveku neni 15 a vylezl ven z puberty, tak to jen ukazuje, ze ti lidi maji mindraky, ktere si potrebuji kompenzovat…

            • Tak si predstavenstvo mistni rude uderky (tynyt, kochren a tombo) pobrecelo, zafilozofovalo a zkusilo pourazet, aniz by kdokoliv z nich pochopil. Nosna myslenka prispevku byla, ze na lowendu bude bottelneckem celkovy vykon hw, nez nejaky dilci parametr, kterym je VRAM GPU, o kterem ale radi stale dokola placaji. Jinak lide, co jsou opravdu za vodou, praveze neresi to same, co vas trojlistek kluku od lopaty (sorry, ale fakt tak pusobite). Z kazdeho vaseho prispevku je citit, jak AMD fandite hlavne kvuli cene a socka friendly pristupu. A kdyz z vas pak vypadne, co mate vlastne za hw, jen se to potvrdi. Tombovo 4GB GPU je pak vylozene vysmech, v kontextu toho, jak ten “clovek” tady v kazdem druhem prispevku (obzvlast v tandemu s redmarxem nebo assnohou) krici o 6GB VRAM jako o celosvetove herni tragedii. Muzu vas ubezpecit, ze mam v zivoze uplne jine hodnoty, nez jsou penize. Jo, kdyby by bylo vseho, jako je penez… Ale cist ty vase rude slataniny, lzi a polopravdy, priznavam, to me nenechava klidnym.

            • Ano dragonie (nebo spis mentalni agonie?) Mam 4GB verzi karty, jelikoz jsem ji kupoval v dobe kryptohorecky a ano, staci jelikoz jsem na pc hral naposledy vic nez pred pul rokem.
              Ano, neslychane, jak se muze nekdo bavit o 6GB a mit 4GB kartu :)) Veci, ktere jsou pro tvou mentalni vybavu asi uz za horizontem tveho chapani :))

            • Tombo, ono dnes a denne chytracit o necem, co sis prakticky nikdy nevyzkousel (narozdil ode me, ktery mel jen za poslednich 12 mesicu uz 3 ruzne pascal karty), je opravdu za horizontem meho chapani. Jsi jen takovy home credit teoretik, ktery suverene placa o vecech, kvuli kterym by musel prodat ledvinu prvorozeneho syna, aby si je nekdy mohl poridit. Ve finale si na hry koupi 4GB GPU. To i ty tvoji partaci tynyt a redmarx byli chytrejsi, takze z cele te trojky trolu jsi na tom ty s obsahem kebule nejhure… v tomhle kontextu velka gratulace k tve mentalni vybave.

            • To jsi opravdu uzasny…cely 3 pascaly a za 12 mesicu.. to kloubouk dolu.. a to jsi u tech pascalu dela testy 36 her jako napr., na techspotu aby jsi byl opravnen o te veci diskutovat? :)) Pokud ne..tak hybaj ven z diskuse 🙂
              A treba, kdyz jsi diskutoval k Ryzenu, ty mas v pocitaci Ryzen, ze jsi si dovolil napsat prispevek? :))
              A kdyz diskutujes ke 3GB VRAM, ty mas 3GB kartu? :))
              A mas RTX kartu a vyzkousel jsi si RT, ze tvrdis, ze te to nezajima?

              Cece, ty mas rozum jak nejaky nactilety pubertak..co prispevek to fakt perla..
              Hele nic, vic casu na ty tvoje blbosti venovat nebudu 🙂

            • Vyjadruju se k VRAM, protoze jsem mel GPU s ruznou VRAM a vim, jestli byl nebo nebyl problem. Ryzen jsem porovnaval se svym Intel procesorem ve vztahu ke hram, vim, jaky je vykon me 1080Ti a jak srovnatelna karta (2080) jde s vykonem dolu, kdyz bezi RT … Atd atd. Tzn. prispival jsem a stale se snazim prispivat do diskuzi konkretnimi praktickymi zkusenostmi, coz je melo/mohlo pro nekoho obohatit. Kdezto ty povetsinou placas sve smyslene rude lzi na zaklade svych pokrivenych teorii popr. prekroutis vysledky nejakych testu k obrazu svemu, aniz by sis cokoliv nekdy sam prakticky vyzkousel (a vime proc, ze jo, providente). Diskutuj si o cem chces, to je demokracie, ja jen rikam, ze jsi jen teoretik a k tomu gigantickej demagog, coz vidi kazdy dnes a denne… ostatne nejsem sam, kdo ti to neustale opakuje. Tak tak, uz prosim nereaguj, kdyz, jak vidno, vlasntne ani nevis jak… P. S. slibujes mi to asi popate, tak treba se konecne dockam…

            • 3 Pascaly, tj. kus za cca 15 tisíc, znamená nějakých 50 tisíc za rok. No to jsi mi to teda nandal. 😁

            • @mentalni expert dragonie… bla bla.. ale jinak, jestli jsi za rok menil 3 karty, to ti nedoslo co potrebujes po te prvni? ..sorry, ze to tak reknu, ale ty fakt nebudes nejbystrejsi 😀
              Ono vsichni co tady diskutuji jsou teoretici ve vetsine pripadu, protoze nikdo si ty veci sam nemeril na tech kartach..a ty jsi uplne stejny teoretik budulinek jen s tim rozdilem..ze to nechapes :))
              Ale tak hlavne, kdyz vsude zatahnes rudou uderku, to je takovy presvedcivy konkretni argument, hlavne kdyz se bavime o limitu 6GB na hrani karte, kde je principielne uplne jedno, jestli to bude NV nebo AMD :))
              Proste mas ty argumenty :))

            • dragonie 20.3.2019 at 13:22
              cece rikal jsem si jestli na tu stupiditu cos napsal zareagovat nebo ne, ale chlapce… pozurazet? hele nez zacnes zas placat nesmysly tak mi najdi kde urazim…
              Naopak se pozastavuji nad mentalitou nekterych jedincu co maji za potrebu neustale ponizovat druhe a nazyvat je sockami…
              Vic na tu stupiditu fakt nehodlam reagovat a mysli si co chces… je to Tvuj problem
              Na Vase slaboduche nalepkovani jsem si uz fakt zvyk 🙂 Jen pokud umis cist neni to poprve co se nad tim sockovanim pozastavuji… Je to ubohost panove ubohost… A neco to o Vas vypovida…

      • Dekuju za odkaz.

        Bohuzel vam nerozumim, v te tabulce si jasne nekolik nejnovejsich her bere 6-7,5GB VRAM, teda jsou nad maximem pro drahou RTX2060. Zbytek her si bere pres 5GB VRAM.
        Takze super, uzivatel si dnes koupi grafiku se 6GB VRAM v dobe, kdy temer vsechny hry vyuzivaji minimalne nad 5GB VRAM. Pokud srovnam narustajici potrebu pameti v zavislosti na case a dobe vydavani grafik zjistim, ze pokud to pujde i nadale stejnym tempem a neni duvod, aby neslo, tak vsechny grafiky bez 8GB VRAM jsou do 2 let odkecane a ja nerikam nic jineho. Zdaleka ne kazdy meni grafiku s kazdou generaci.

        • “v dobe, kdy temer vsechny hry vyuzivaji minimalne nad 5GB VRAM”

          Jasné, s hore uvedeného testu 37 hier !!! ich 5+GB využíva 14 – to je prakticky presne ako si to napísal “temer vsechny hry” 😀

          Ja len upresním že to teda nie je ani 40% z tých 37 hier ale “Redmarx” napíše že takmer všetky – čo dodať ? Stačí odignorovať tých zvyšných 60+% hier.

          A to nehovorím že hneť 6 hier síce prekonáva 5GB ale o 100-200MB takže vo výsledku sa bavíme o ani nie 10 hrách z 37 !!! ktoré jednoznačne berú viac než 5GB ale Redmarx napíše, opakujem to 3tí krát “temer vsechny hry vyuzivaji minimalne nad 5GB VRAM”

          “Viera je nedobytná pevnosť” že ? 😀

          • Maťko, už Redmarxe kvůli tomuhle trolingu s VRAM naháním par tydnu, a jsem rad, ze konecne napsal sve “argumenty” misto jedine dokola opakujici se vety “XY VRAM je limitujicich”. Trosku je mi lito, ze se ztrapnil az takhle brutalne a nechal se chytit pri ubohem a okatem lhani, na druhou stranu je dobre vedet, co jsou rudi ultras schopni pro svou viru udelat… i za cenu, ze se totalne znemozni. Timto na nej prestavam reagovat, protoze kde nic neni, ani smrt nebere… Naopak jsem rad za kazdy tvuj prispevek Matko, protoze vis o cem mluvis a vzdy se snazis predlozit fakta. Diky za to

          • No, občas zo mňa vylezie aj niečo iné než ho**o 😀

            …btw. ani ja nemám až takú potrebu reagovať na každý nezmysel čo čítam po nete ale keď niekto vyslovene ignoruje nejaké fakty a testy – tu test využitia GPU pamäte, či ich totálne prekrúca, tak to ani mne nedá pokoj.

        • nemas zac redmarxi. prestoze jak rikas nektere hry spotrebuji vice ram kdyz ji maji k dispozici, nenasli redaktori zadny problem s vykonem.

          existuje totiz neco jako texture streaming a garbage collection, takze vsechny enginy dokazou pracovat s mensi nebo vetsi ram dle potreby.
          jak konstatovali redaktori, od karet urovne 1660 ani 2060 se neocekava, ze udrzi maximalni mozne detaily nejnarocnejsich her i za pet let. to totiz neudrzi ani highend.

          asi proto jsou ve hrach slidery, ktere se za tech pet+ let posunou textury z ultra na high. tomu ty rikas, ze jsou odkecane za dva roky.

          ale myslim ze tohle vsechno vis a jen hloupe trollis.

          • “vsechny enginy dokazou pracovat s mensi nebo vetsi ram dle potreby”

            No a ja si radeji koupim a take uzivatelum doporucim grafiku s vice VRAM, aby si dle potreby mohla hra uzmout, kolik uzna za vhodne.

            To ze to hra vyuzije asi napovida, ze pro to ma hra duvod, takze kdyz mas, muze vyuzit, kdyz nemas, tak mas smulu, kdyby hra nahodou potrebovala nutne.

            Treba mohou byt v ramci benchmarku stejne prumerne FPS s vice nebo mene VRAM, ale to neznamena, ze jsou porad stejne a ver, ze pokud opravdu taky ty hry hrajes, tak tam nechces zasek kvuli nahlemu nedostatku VRAM ani jednou. 🙂

            • Redmarxi, kup si to nevýkonné monstrum s 16 GB od AMD, naprosto dokonalá karta pro tebe.

            • Jasne Speedy, 2080 je stejne tak nevykonna, ty ses tak chytrej jak se v dolech zelena …

        • Redmarxi, je tam 36 her, v peaku (ve spicce) jdou pres 6GB 4 hry (3 z toho v Ultra/max settings), kdy si jejich enginy alokovaly vice pameti bez dopadu na vykon.Takze tohle je tvuj argument? Aha, tak to diky, tak nejak jsem vedel, ze se ztrapnis.

          • Ale jen na RTX 2070, to je to na co poukazuje hnizdo. Navic GTX 1060 6GB využívá většinou více paměti než RTX 2060. Takže taky jasný důkaz, že s využitím paměti to není jen černobílé.

        • Alokace je jedna věc, druhá kolik reálně používají, spousta enginů má různé preloady. Třeba čerstvě Division 2 má extra streaming distance s nastavením 0-10, čím více, tím víc hra preloaduje data. Takže bez problémů zaprásknu 8GB VRAM, ale ty data nemusí hra vůbec využít. V Jedničce se snowdrop engine chvoal kapku jinak, cílil na USAGE 75% dostupné VRAM. 25% sloužilo pro preload.

          Nikdo krom vývojářů reálně neví, kolik VRAM která hra skutečně potřebuje a kolik alokované VRAM jsou jen data které tam jsou navíc do foroty.

          • +1

            Nebo-li mas-li dostatek VRAM, tak si kazdopadne za vodou, mas-li VRAM malo, tak to muze byt skutecne malo a bude se ti to sekat pravidelne nebo se to sekne jen vyjimecne nebo se taky muze stat, ze se to nesekne vubec, ale proc se zbytecne dopredu ochuzovat o moznost nacteni vice dat jen tim, ze si koupim grafiku s malym mnozstvim VRAM.

            Osobne mam na GTX1070 8GB VRAM, takze nemam moc co resit, ale pokud by mi do budoucna nabidlo AMD vice VRAM pri stejnem vykonu, tak klidne vymenim grafiku od NVidie za grafiku od AMD.

            Podobne se dneska ukazuje, ze RX580/8 byl vyhodnejsi volbou nez GTX1060/6 (jen v dobe, kdy ceny nebyly ovlivneny tezbou).

            • Momentalne jediny sposob ako zistit realne vyuzitie VRAM je porovnat vykon na rovnakych GK s rozlicnou velkostou VRAM napr 4 vs 8 GB. Casto sa vsak stava ze na 8GB verzii je “vyuzitych” 6-7gb ale fps su rovnake ako na 4gb karte.
              Zacinam mat podozrenie ze umele navysovanie alkovanej VRAM moze byt v snahe dotlacit ludi k nakupu novej karty s viac VRAM v pocite ze uz nemaju dostatok VRAM.

            • Tam pak ale bude otázka, jestli to třeba přece jenom není málo, akorát to ten test zrovna nezachytil, protože nevlezl do lokace, kde je větší zátěž a tak.

              Analogie: Když se ptám, jestli je 2GB (nebo 4GB) RAM dost pro Windows 10 a ověřím to tak, že udělám cold boot počítače/tabletu, pak pustím Firefox a chvíli browsím s 1-2 tabama a když se mi to nezasekne tak si řeknu, že asi stačí, tak jsem udělal chybu, protože když to budu dělat den a pak to uspím/použiju víc tabů/programů a druhej den budu pokračovat, tak bude situace trošku jinde.

              S hrama je to teda o dost jednodušší situace, ale pořád se podle mě stane, že ta potřeba RAM nebude všude stejná. Takže při tom zkoušení, jestli ta hra někde nehapruje, to chce asi testovat celkem důkladně. Na druhou stranu pak zase když někde ty propady FPS jsou, tak je vždycky otázka, jak moc to vadí. Třeba to může být únosný a pak se asi pořád dá říct, že 4GB stačí, podobně jako když nemám na něco dost RAM, ale trochu swapování to přežije a nakonec se to zvládne.

            • Ne, ne. Je to bohužel jen a jen prasecká práce vývojářů her. A je to v důsledku toho, že dnes managementy tlačí na termíny, na úspory, …
              O prasecky napsaných hrách byly články v minulosti ať už od AMD nebo i Nvidie.

    • Redmarxi, kdyz jsi v diskuzi pod R7 byl uz uplne v uzkych, napsal jsi, ze R7 prinasi nove technologie a je to vlastne takovy prukopnik. Vsichni se ti vysmali a cela rada lidi po tobe chtela, at ty technologie vypises. V klidu jsi to ignoroval a samozrejme jsi nenapsal nic, protoze bys byl ZASE za vola. Ted pro zmenu uz asi pod desatym clankem pises o limitujicich 6GB a 8GB VRAM. Ze zacatku jsi psal dokonce pro FHD, pak jsi vymekl a pises pro QHD. A ja te vsude zadam, at predlozis ty testy, ktere by tvoje lzi ospravedlnily – a ty to zase ignorujes. A ZASE ze stejneho duvodu…

            • Nevedel jsem ze CodWWII ma implementovany RTX. Protoze jinak je ten test CB dost o nicem 😀

            • Test techspotu je delany hlavne proto, aby odpoevdel na obecnou otazku, jestli si ma bezny franta delat starosti s 6GB RAM. Tomu odpovida i to, ze test nebsahuje nic jako prubehy fps, 0,1% fps, nebo frame times.
              Na co ten test samozrejme neodpovida je to,jestli jinde existuji hry/nastaveni, ve kterych uz tech 6GB limitujicich je. Test na CB a pravdepodobne ne jen tam, ukazal, ze je i vzhledem k tomu, kolik redakci dali 6GB do zaporu danych karet.
              To co se Hnizdo snazi, je tradicni fanaticke dokazovani, ze nic jako problem se 6GB nemuze existovat..coz tenhle test samozrejme nedokazuje.

            • Tak do toho jsi se dobře zapletl Hnízdo..aneb logika není tvá silná stránka.

            • Predevsim, test CB nedokazuje, ze neco jako problem 6Gb muze existovat. Nikdo test neoveril, je bugly pracuje s malym vzorkem. Zadna redakce pracujici s rametimes a poskytujici prubehy frametimes v grafu zavery CB nepotvrdila, naopak gamersnexus chvalil 2060ku za hladke prubehy i ve 4k. A GN jinak k nvidii kritikou nesetri.

              Co hnizdo dokazal, je presne toto:

              It’s clear that right now, even for 4K gaming, 6GB of VRAM really is enough. At some point games are absolutely going to require more than 6GB of VRAM for best visuals.
              The question is, by the time that happens will the RTX 2060 be powerful enough to provide playable performance using those settings? It’s almost certainly not going to be an issue this year and I doubt it will be a real problem next year. Maybe in 3 years, you might have to start managing some quality settings then, 4 years probably, and I would say certainly in 5 years time.

              Tohle, nic vic a nic mene. Ze tromboza jako obvykle vklada druhym do ust svoje faAticke lzi je bezne, ale ignorovatelne.

            • Aznohh 19.3.2019 at 13:38 “Tak do toho jsi se dobře zapletl Hnízdo..aneb logika není tvá silná stránka.”

              1 aznoha argumentuje testem CB. test CB je dle nej relevantni k problemu 6GB
              2 hnizdo argumentuje testem techspot
              3 aznoha argumentuje ze test techspot je o nicem, protoze RTX
              4 hnizdo se logicky pta jak pak muze byt test CB relevantni, kdyz testy nejsou s RTX

              😀 ja s logikou problemy nemam

            • Ale to BFV, které si bere 7-8GB ve FHD jsi nějak nenápadně přešel Hnízdo..

              “What is the result of bottlenecking VRAM in BFV? Stuttering, choppiness, pausing in gameplay, jerkiness, framerate skipping, noticeable periods of time going by as new art assets are loaded and swapped out of VRAM while playing. Moving from area to area in a map means the loading and re-loading of textures and assets, and there is lag when this happens, and it happens often when hitting that VRAM capacity cap. It can also cause inconsistent framerate and frametime, and wild swings in framerate as we have experienced. It does not make for a good gaming experience.”

              Já osobně třeba nikde netvrdím, že pro takovou 1660Ti je 6GB vyloženě málo, ale je to na limitu, na RTX bych si to ale nekoupil určitě.

            • Aznohh 19.3.2019 at 13:12
              “Ten techspot test je dost o ničem, když vidíme, kolik si BFV vezme s DXR ve skutečnosti… A pokud si někdo RTX kartu kupuje, tak chce hrát s DXR.”

              Já ale mluvil o RTX pouze u BFV Hnízdo. Takže ten tvůj chabý pokus o tvoji klasickou demagogii bez špetky logiky si můžeš vetknout někam.. 😀

            • hmm a jsou si panove uplne jisti ze to je pameti? protoze zatimco 2080Ti s 11GB ram ma ve 4k average 36fps, tak 2060ka ma ve fullhd RTX Ultra 46fps a High 62fps 🙂 Tam mi ten 6Gb bottleneck nejak nestymuje. To by se melo sekat jak prase a nikdo o nejakem sekani BFV s RTXna 2060ce nemluvi 😉

              Neni bez zajimavosti, ze jine redakce uvadeji, ze RTX si bere konstantne +1GB.

              Jestli zase nevaris z vody a jeste z ruznejch hrncu?

            • Aznohh 19.3.2019 at 14:04 “Já ale mluvil o RTX pouze u BFV Hnízdo.” proc tedy argumentujes v souvislosti s RTX CB testem, ktery neni s RTX? 🙂 Tvoje demagogie postrada jakoukoliv logiku 🙂

            • Hnízdo.. opravdu se v tom už neplácej, protože už je to více než trapné…

            • Ale no tak srabe, neutikej, vysvetli mi to, proc argumentujes v postu o DXR testem bez DXR, a nasledne nazyvas test bez DXR irelevantnim pro absenci vysledku s dxr 🙂 jedinej kdo tu micha dohromady jabka a srouby ses tu ty 🙂

              a porad tu mame tu pametovou narocnost DXR, na jednu stranu nestaci 2080Ti, a u 2060ky si nikdo na stuttering nestezuje, to ti neni divny?

            • Opravdu mě nenapadlo, že zrovna tobě to budu muset polopaticky vysvětlovat jak někomu se zvláštní školou…

              Techspot ukazuje, že BFV alokuje na RTX2060 ve špičce 4,5GB vram v 1440p. Můj argument byl, že pokud si někdo připlatil za RTX řadu, je předpoklad, že RTX funkce bude ve hrách s podporou RTX využívat a v tu chvíli si hra bere o několik GB vram víc.
              Proč na základě toho zpochybňuješ jiný test, kde DXR není, to bys nám měl spíš vysvětlit ty. Ale chápu… klasický Hnízdo, který se nedokáže přenést přes solidní argumenty a raději spustí svou klasickou demagogickou damage control.

            • ja zpochybnuju? ja provadim demage control?

              Aznohh 19.3.2019 at 13:12
              Ten techspot test je dost o ničem, když vidíme, kolik si BFV vezme s DXR ve skutečnosti… A pokud si někdo RTX kartu kupuje, tak chce hrát s DXR.

              byl jsem to JA kdo postnul test DXR na 2060ce, ne ty 🙂 Covece ty jsi uplne zfetovanej 🙂

            • LOL? Co to zase pácáš? 😀 Tak já napíšu příspěvek s logickými argumenty a Hnízdo místo toho aby reagoval, tak postne můj příspěvek a nějakou větu, která nedává smysl. 😀 😀

              BTW “Covece ty jsi uplne zfetovanej” – nepsal jsi dole něco o urážkách? Nevidíš si do huby Hnízdo… bohužel jako vždy.

        • mně u Battlefieldu V s DXR na medium ve 1440p ani nestačilo 8GB VRAM a ani 16GB RAM, kdy se mi použila beztak pro videopaměť, což lepší správa paměti ve Win 10 umožňuje (swap se zvětšil z 1GB na 4GB), takže ten realtime-raytracing je neskutečně paměťově náročnej a musel jsem to řešit tak, že každou půlhodinu restartovat hru (jinak velké záseky kvůli dočítání).

  4. To je zajímavé a najednou to funguje i jinde bez RT-cores krásné to přiznání že ty RTX karty jsou nechutně drahý když to jde i jinde napřed se mluví že to bude umět AMD a teď tohle. Ta nvidia buď je prostě směšná určitě to udělali že jim ty nový předražený karty netáhnou tak to dají i 1060tce která bude ráda že to dá na 20fps v 720p s nízkým nastavením detailů. Teď se asi majitele RTX karet chytají za hlavu že vyhodily 35K za Ti variantu když to poběží na 2 nebo více roky staré 1080Ti sice asi hůře ale za kolik se teď dá sehnat 1080Ti že?

      • RTX grafiky se moc dobre neprodavaji, naopak NVidia preci mela v posledni ctvrletni zprave propad prodeje ac by melo byt vanocni obdobi na prodeje nejlepsi z celeho roku. Mozna sirej dobre marketing, ale lidi taky nejsou uplne blby.

        • Jezisi Redmarxi, ty jsi nejvetsi posera v dejinach vsech diskuzi. Tady odpovidas a trolis, ale jen o par radku vyse se mi bojis odpovedet. Tak jako mockrat predtim a to nejenom mně. Diky, alespon vsichni vidi, ze jsi opravdou jen ňoumík a posera. Nebyt tveho “tohle si nekoupim” a nyni par tydnu (zvlastni, od vydani R7) “VRAM xy je limitujici” nemel bys ani co napsat.

            • ne, nemel

              https://www.svethardware.cz/steam-rozsirovani-turingu-je-oproti-pascalu-pomalejsi-ale-tak-spatne-to-nevypada/48632

              Ve všech případech to kartám Turing trvalo o měsíc déle, než se začaly objevovat v sestavách, ale to není tak důležité jako následná křivka. Pomyslné nůžky se nejvíce rozevírají mezi GTX 1070 a RTX 2070, ale když si vezmeme, že RTX 2070 je cenový a ve většině her i výkonnostní ekvivalent karty GTX 1080, pak je tempo rozšiřování těchto dvou karet velice podobné.

            • Výborně, ty grafy to prakticky potvrzují…

              A nebo chceš říct, že Nvidia v tiskovce lže?
              “In addition, sales of certain high-end GPUs using NVIDIA’s new Turing™ architecture were lower than expected. These products deliver a revolutionary leap in performance and innovation with real-time ray tracing and AI, but some customers may have delayed their purchase while waiting for lower price points and further demonstrations of RTX technology in actual games.”

              O tom, že se NV propadl v Q4 prodej v Gaming sekci na polovinu, tu článek taky byl..
              https://www.cnews.cz/nvidia-financni-vysledky-Q4-FY2019-trzby-temer-12-miliard-dolaru-propad-prodeje-geforce-tegra

            • Aha, takze autor clanku videl jine grafy nez ty? 😀

              Propady prodeju zaznamenaly vsechny technologicke firmy, a obe znacky (udajne) trpi prezasobenim z kryptobublin. Pokud by vsak byly prodeje turingu tak strasne jak tvrdis, nemohla by nvidia ziskavat podil na trhu na ukor amd. AMD se propada na svoje historicka minima, prestoze se konkurence udajne tak spatne prodava.

              Jinak je krasne jak najednou Huangovi “‘veris” kazde slovo zrovna ty 😀

            • Já se spoléhám na sebe a svůj rozum. Autor článku hlavně vyvodil zcela jiné závěry, než autor originálního článku, ze kterého čerpá (viz odkaz dole v článku) a který jen potvrzuje o čem tu je celou dobu řeč.. “But the pattern suggests that Turing sales are indeed lagging Pascal in ways that may not be entirely explained by either higher prices, previous models still being in-market, or a larger user-base of Steam gamers.”

              Nehledě na to, že ten český pisálek tam jaksi zapomněl napsat některé další podstatné věci z orig. článku, třeba že Pascal byl při uvedení vyprodaný a nedostupný, narozdíl od Touringu, což negativně ovlivnilo prodeje Pascalu v prvních měsících.

              “Propady prodeju zaznamenaly vsechny technologicke firmy” – zcela prázdný argument. Bavíme se o prodejích Nvidie, prodeje jiných firem s tím nijak nesouvisí. Argument vyznívá spíš jako výmluva. Navíc tím prakticky potvrzuješ, že se prodeje NV propadly a zpochybňuješ tím tedy co, o čem se tu zbytečně hádáš.

              Argument s AMD je opět výmluva, AMD je prakticky o generaci pozadu za NV a pochybuju, že na tom Navi cokoliv změní.
              Poslední dobou tu fakt působíš hodně fanaticky, když už máš potřebu zuřivě obhajovat prodeje NV a popírat vlastní slova Nvidie, tak to působí docela komicky, jsi takový zelený klon blogískáře DDemagoga.

            • “navíc tím prakticky potvrzuješ, že se prodeje NV propadly a zpochybňuješ tím tedy co, o čem se tu zbytečně hádáš.”

              nikoliv. ja rozporuji ze nizke prodeje nvidie jdou na vinu turingu a ze turing se prodava nejak vyznamne hure nez predchudci. Dale ze nizke prodeje nvidie jsou zalezitosti vyhradne nvidie. protoze pokud tyto prodeje zalezitosti vyhradne nvidie nejsou, asi za ne nemuze primarne turing.

              To ze se pascal prodaval ve sve dobe lepe nez turing muze i nemusi mit s turingem co delat, protoze prodejnost ovlvinuje vice faktoru. Jednim z tech ktere se tu v nekolika clancich probiraly je prudky poskles prodeju pc celkove, coz zasahlo vsechny zucastnene.

              chapu ze mas potrebu urazet, zamlzovat a prekrucovat moje tvrzeni, plus nazyvat autory nehodicich se clanku pisalky, kteri treba take pouzivaji misto opisu vlastni rozum, ale to je tvuj obvykly postup, ktery si tu dnes uz pouzil nekolikrat.

            • Chábé Hnízdo, hodně chabé, opět jen zoufalý pokus o demagogii a damage control, navíc plný výmyslů.
              “nikoliv. ja rozporuji ze… …Dale ze nizke prodeje nvidie jsou zalezitosti vyhradne nvidie. ” – a to rozporuješ s kým přesně? Lol to sis totiž vymyslel sám, nic takového tu nikdo netvrdil.

              Píšeš, že tě tu urážím – opět tvoje další lež. Ovšem nejvtipnější je, že jsi se ztrapnil vlastním odkazem, který jsi použil jako argument, ale nepodíval ses z jakého zdroje čerpá a že tento zdroj tvrdí pravý opak. 😀

    • carda19 19.3.2019 at 9:35 “To je zajímavé a najednou to funguje i jinde bez RT-cores krásné”

      ano, krasne? Dle nvidie1080Ti dava v Metru pri 1440p 18fps.

      Ja si vazne trham vlasy, ze jsem koupil kartu ktera dava 80fps 🙂 18fps je krasnych, to tu preci vsichni vyrvavali ze rtx je dead kdyz neda 4k@60, preci 1080p@60 byl target pro 2080Ti a podobne kydy. A najednou je 18fps krasnych 🙂

      https://videocardz.com/newz/nvidia-to-enable-directx-raytracing-dxr-for-pascal-and-volta

      je podminka pro vsechny fandy amd IQ68?

      • Je stále zaujímavé koľko ludí si tu stále neuvedomuje, že RT cores neboli o tom, že to bez nich nejde, ale o ich pridanej hodnote k výkonu v akcelerácii RT. Nikto predsa netvrdil, že RT sa nedá akcelerovať bez RT cores. Tak ma ani neprekvapuje keď si tu zasa tí istí ludia myslia, že v deme od Cryteku je im ponúkané to isté (po kvalitatívnej stránke) ako v tých 2 hrách a v jednom benchmarku s podporou DXR. A tiež je zaujímavé, že pri týchto dvoch hrách sa rozoberali statické a zväčšené snímky, na ktorých sa hľadali aj tie najmenšie chyby, zatiaľčo tu je to odrazu parádne a niečo, čo ževraj má robiť vrásky NV. Naozaj si niekto myslí, že Vega 56 dokáže akcelerovať RT na rovnakej úrovni ako RTX grafiky od NV a to ešte v rozlíšení 4K a 30FPS? Veď takto to nedá ani Titan V, ktorýje tiež bez RT cores a má “výpočetný” výkon niekde inde ako Vega 56.
        Tým netvrdím, že to čo urobili v Crytek je zlé. Je super, že sa hľadajú spôsoby ako naimplementovať z časti RT aj na grafikách bez podpory akcelerácie RT na HW úrovni. A to, že na ukážku použili Vega 56 určite nie je náhoda. Je to skôr dôkaz, že marketingové oddelenie AMD existuje. 🙂 Niečo ako keď po uvedení G-Sync v desktopových monitoroch narýchlo odprezentovali Freesync na NTB a tvárili sa v tom čase, že majú to isté.

      • hnizdo: Ja si vazne trham vlasy, ze jsem koupil kartu ktera dava 80fps

        Ano ale s dobrovolně zapnutým rozmazáním textur to pak jo to by běželo i na 1080Ti asi na více jak těch 18 FPS. Já hlavně tvrdím že to najednou jde i jinde a že nVidia prostě jen zlodějkuje na RTX navíc podle mě by 1080Ti dávala víc ale proč by to dělali když to řídí ovladačem že? přece si nebudou hanit 2080Ti za 35K podle mě někdo šikovný možná prolomí nějaké to jejich omezení v ovladači a poběží to na 1080Ti lépe neříkám stejně jako na té zlodejně ale aspoň jako na příklad 2060 třeba.

        • Na základe 3D Mark Port Royal je Titan V ako GPU bez RT cores na úrovni RTX 2060
          v akcelerácii RT. A to je Titan V výpočtovo niekde úplne inde ako GTX 1080 Ti (alebo aj Vega 56). Očakávať teda podobný výkon od starej GTX je iba osobné želanie.
          A tiež ako píše hnízdo, DLSS sa vo vizuále o dosť zlepšilo (minimálne v Metre určite). Nie je to už tá mazanica ako na začiatku.

        • carda: na 1080Ti to nepoběží 18 fps, to bylo jen Huangovo srovnání, jak by to běželo při stejným nastavení kvality jako na RTX řadě. Na GTX řadě bude použito mnohem méně paprsků, tak aby to jelo plynule. Kvalita bude samozřejmě horší.

    • Ale že to funguje bez RT cores přece víme, jednak vývoj před vydáním RTX fungoval na ne RT kartách, stejně tak přímo NV v keynote uveřejňovala srovnání non RTX s RTX kartami v RT. Příklad SW demo, na RTX2080Ti běželo asi 24 FPS, na 4 voltách v DGX kolem 20 FPS na 1080Ti asi 3.5 FPS.

      Takže pokud někomu přišel nedostatečný výkon v RTX u RTX karet, pak nevím co bude říkat na RTX na ne RTX kartách.

  5. Od zaciatku sa vedelo ze RT moze ist aj na GTX grafikach. Ved dokonca sama Nvidia to pri uvedeni Turingu ukazovala. Pointa bola prave v rozdiele vykonu.
    Ta podpora bude preto z 90% useless, pretoze na to vykon nebude ani zdaleka, ale mozno sa najdu jednoduchsie hry kde bude stacit aj ten vykon Pascalu.

      • Ale no tak. To, čo je ukázané v Control je oveľa lepšie a zároveň komplexnejšie. Nie sú tam iba odrazy ale aj tiene. Tiež je zaujímavé, že poskakujúce odrazy na podlahe si si všimol, ale nekvalitu v Crytek demu zrejme nie. 🙂 Okrem toho fakt veríte, že Vega 56, ktorá bežne hry v 4K a 30 FPS nedáva, odrazu zvládne RT v tomto nastavení a to v rovnakej kvalite a výkonovo lepšie ako grafiky, ktoré na to majú špecializovaný HW? A naozaj veríte tomu, že výber Vegy 56 bola od Cryteku náhoda a že to nebola dohoda s AMD? AMD potrebovala ukázať, že zvláda real time RT aj na ich GPU. Na to, že tu často spomínaš a nadávaš na PR od NV, tak u AMD to nemáš problém prehliadať. 🙂

        • Zopakuju tedy ještě jednou své názory:
          1. Nejedná se o plnohodnotný RT, a to ve všech zatím prezentovaných případech
          2. RT je mi celkem volný, v žádném RThypevláčku jsem zatím neseděl.
          3. To video mě docela zarazilo poskakováním, které mě okamžitě praštilo do očí a považuju to za něco, co se mi vůbec nelíbí.

          A dále:
          1. nikde jsem nenapsal žádnou oslavnou ódu na “AMD RT.” Pouze jsem považoval za celkem vtipné uvést do kontrastu jedno starší mauditovské tvrzení (které se prokázalo jako opět nepravdivé).
          2. že jde téměř jistě o PR AMD nijak nerozporuju, ale taky pro to nemám žádné důkazy, tedy to beru as-is. Kromě toho, pokud je mi známo, daný kód Cryteku funguje úplně všude, tedy i na nV kartách, což jako PR od AMD moc nevypadá.
          3. Zda V56 může či nemůže zvládat fakeRT při 4K@30FPS neřeším. Osobně to nevidím jako nemožné. Ty vycházíš z PR paradigmatu “nvidia má RT cores, bez kterých to nejde” já zase vidím Vegu jako původně profesionální kartu, která byla vyvíjena jako hybrid mezi profi/výpočetní a herní kartou. V zásadě je to ale (opět) úplně jedno.

          • 1. V tomto zmysle máš pravdu keďže viem, že ako plnohodnotný RT berieš až vtedz keď sa ním bude renderovař celá scéna.
            2. a 3. V pohode. Pre mňa osobne to poskakovanie nič neznamenalo pretože som si všímal iba grafickú stránku.

            “Zda V56 může či nemůže zvládat fakeRT při 4K@30FPS neřeším. Osobně to nevidím jako nemožné. Ty vycházíš z PR paradigmatu “nvidia má RT cores, bez kterých to nejde” já zase vidím Vegu jako původně profesionální kartu”

            Neberiem to tak, že bez RT cores to nejde. RT predsa je možné prevdázkovať už dlhý čas na GPU bez špecializovaných častí HW. Len si myslím, že RT cores majú výhodu v lepšom výkone. A ti podľa mňa nie je PR paradigmus. HW riešenie bolo vždy rýchlejšie ako SW riešenie. Preto beriem aj toto video s rezervou (že tam muselo byť veľa kompromisov) vzhľadom na to, že Vega 56 vo väčšine hier nedáva 4K a 30FPS a to bez RT. Chcel by som vedieť čo Crytek v tomto prípade za RT naozaj označuje.

            • A co teda přesně to “RTcore” vlastně je? Je to někde popsané, jsou někde fotky odbroušeného čipu, na kterém to je ukázáno?

              Já mám takový neblahý pocit, že celá tahle věc je jen šaráda a nakonec se ukáže, že jde o běžné výpočetní jednotky s “unikátním názvem” a možná v ovladači je pevně určeno, že budou použity k tomuto účelu.

              Co se Vegy a jejího RT výkonu týká, jde AFAIK o Vulkan, který podává dobrý paralelní výkon, ve kterém funguje dobře i ta Vega (což je dáno architekturou GCN). Ve výsledku si dokážu představit, že to tedy bude fungovat. Jistě, taky se může nakonec přijít na to, že celé demo byla jedna velká habaďůra s předpočítanými efekty a o RT se nedá v podstatě mluvit, ačkoli si myslím, že takováhle vysoká a riskantní hra není AMD ani Cryteku vlastní.

            • RT cores sú záhada. To je pravda. Kľudne to môže byť ako píšeš. Že oficiálne sú v architektúre čipu vyčlenené ako špeciálne nové jednotky špecializované pre niektoré operácie potrebné na RT, ale v skutočnosti v implementácii to môže byť tak ako píšeš. Ja stále verím, že ide o skutočné cores, ktoré naozaj robia na HW úrovni to, čo sa tvrdí (traverse BVH stromom). Ešte na margo tohto dema pripomeniem jednu z proklamovaných hier s ray tracingom, ktorá tvrdí, že s RT ide v 4K na 90FPS:

              https://www.dsogaming.com/news/gaijins-enlisted-was-running-with-over-90fps-in-4k-resolution-with-nvidias-real-time-ray-tracing-effects/

              Podľa mňa je to niečo podobné ako demo od Cryteku, ktoré si myslím malo za úlohu hlavne ukázať, že real time RT je možný v určitej forme aj s AMD grafikami. Čo je fajn. Aspoň to dotlačí AMD aj NV s pridaním podpory RT aj na iných grafikách bez podpory DXR. NV už niečo také oznámila na Apríl. Aspoň si budem môcť vyskúšať ako to pôjde na mojej GTX 1080tke.

    • Neni to uplne pravda. RT protlacil Microsoft jako volitelnou soucast DirectX12 nazvanou DXR. Zasluha NVidie tedy urcite neni, ze by tu bez nich RT nebylo. NVidia pouze implementovala RT jako prvni a jeji zasluhou prislo RT ponekud predcasne v dobe, kdy jeste grafika NVidie RT na vyssi rozliseni nez fullHD vubec nezvladne.

      Co se tyka vyznamu RT, tak napomuze lepsimu zrcadleni ploch, mimo jine to zjednodusi praci vyvojarovi az to nebude muset dablovat a tu scenu mit jednou s RT a jednou bez RT.

    • …a Bill Gates vymyslel Internet. 😁
      Zelené Víko se nezapře.

      Ale je super sledovat, jak se z “must have/futureproof RT” stává “srát na RT” 😁😁😁
      Počkáme si, co nám na toto napíšou spindoktoři Hnízdo, Maudit a Dragonie.

      • Tak ja od zacatku rikam, ze je mi RT uplne ukradene, vzdy mi slo o vykon. V highendu nebyla a neni pro NVIDII konkurence, tak prisli s RT. Docela tomu i rozumim, ale radost jsem z toho mel pramalou. Jednak nasadili (asi i diky RT) nesmyslnou cenu karty, kterou jsem chtel (2080Ti) a druhak mi v 1. generaci RT prijde useless. Par her, navic ne moc vyladenych pro tohle vyuziti. Takze i proto pockam. Daleko radeji bych videl HDMI 2.1 a VRR (freesync) pres nej, nez RT.