Nvidia měla v 1. čtvrtletí tržby „jen“ 2,22 miliardy, ale prodeje GeForce už zase rostou

32

Opět s menším zpožděním na zbylé dvě hlavní „hardwarové firmy“, které tu pravidelně sledujeme (IntelAMD), přichází teď finanční výsledky Nvidie. Ta má totiž účetnictví o něco posunuté a nyní hlásí již uzávěrku za první kvartál fiskálního roku 2020, což bylo pro ni období únor až duben.

V prognóze vydané v únoru Nvidia předvídala tržby okolo 2,2 miliardy dolarů. To se podařilo splnit, respektive mírně překonat – výsledek je nakonec 2,220 miliardy dolarů tržeb. Firma měla hrubou marži 58,4 % a čistý zisk 394 milionů – 64 centů na jednu akcii. Zdá se, že opět také díky americkým zákonům „zaplatila“ negativní daň (okolo minus jednoho procenta, hrubý zisk jí totiž vyšel nižší, jen 358 milionů $).

Tržby byly o 1 % vyšší než v předchozím kvartálu (listopadu až lednu), ale při srovnání s předchozím rokem značně zaostaly – loni touto dobou Nvidia oznámila rekordních 3,207 miliardy, proti čemuž je výsledek teď nižší o 31 % (a zisk se snížil o 68 %). Toto je zřejmě z největší části důsledek kolapsu prodejů herních grafických karet poté, co loni praskla bublina okolo těžby kryptoměn. Ve skončeném letošním prvním čtvrtletí Nvidia ještě pořád pociťovala důsledky nahromaděných GPU v prodejní síti, které po kryptohorečce zůstaly a nové prodeje kvůli nim do značné míry ustaly. Ovšem participovalo na tom i ochlazení v dalších segmentech, jak hned uvidíme.

nvidia financni vysledky q1 fy2020
Finanční výsledky Nvidie za Q1 účetního roku 2020 (~Q1 2019)

O dost méně Teger než před rokem, menší prodeje GPU pro datacentra

Z celkových tržeb pocházelo 2,022 miliardy ze samostatných GPU (meziročně snížení o 27 %) a 198 milionů z prodeje čipů Tegra (meziročně snížení o 55 % proti 442 milionům před rokem, proti předchozímu kvartálu o 12 %). Podle Nvidie se prodeje Teger takto propadly zejména kvůli nižším dodávkám čipů pro herní konzole, tedy Nintendo Switch.

nvidia financni vysledky q1 fy2020 tegra gpu
Finanční výsledky Nvidie za Q1 účetního roku 2020 (~Q1 2019): rozdělení na GPu a čipy Tegra

Při rozdělení na segmenty trhu zaznamenala Nvidia tržbu 1,05 miliardy dolarů z herní oblasti, což je o 39 % méně než před rokem (1,723 miliardy), ale proti předchozímu kvartálu je to o 1 % lepší. CEO Jen-Hsun Huang proto uvádí, že se Nvidia vrátila na růstovou trajektorii.

Co je možná zajímavé, po delším stabilním růstu poněkud klesají tržby z GPU pro datacentra. Nvidii z nich přiteklo pořád vysokých 634 milionů $, ale je to 7% snížení proti 679 milionům v minulém kvartálu a 10% zhoršení proti 701 milionům $ před rokem. O něco klesly také tržby v kapitole OEM, mezikvartálně o 15 % ze 116 na 99 milionů. Nvidia ale neuvádí důvod, mohlo by možná ještě pořád jít o efekt kryptohorečky, které Nvidia mimochodem oficiálně přičítá i část poklesu tržeb v kapitole datacenter.

nvidia financni vysledky q1 fy2020 segmenty
Finanční výsledky Nvidie za Q1 účetního roku 2020 (~Q1 2019), jednotlivé segmenty trhu

Automobily pořád míří výš

Naopak meziročně jsou vyšší tržby za produkty pro profesionální grafiku (karty Quadro a související), kde jsou tržby 266 milionů, o 6 % vyšší než před rokem. A roste také oblast automobilů. Nvidia v ní zaznamenala tržbu 166 milionů dolarů, o 2 % lepší než za předchozí čtvrtletí a o 14 % vyšší než před rokem. V této položce nejsou započítané jen čipy Tegra (kde jak už bylo řečeno tržby klesly). Nvidia uvádí, že pod stejnou kategorii řadí i datacentrová GPU a servery, které jsou prodané automobilkám na trénování neuronových sítí. Část tržeb za karty Tesla, které byste čekali spíš v položce datacenter, tedy Nvidia zaúčtovává sem.

V létě už tržby zase porostou

Po tomto kvartále se má v následujících třech měsících (květen, červen, červenec) Nvidia opravud vrátit na tu zmiňovanou trajektorii růstu. Očekává už vyšší tržby 2,55 miliardy dolarů (s tolerancí 2 % nahoru dolů), což se typicky dařívá o něco předstihnout. Hlavní složkou růstu by asi měly být herní grafiky, zejména nová generace Turing. Hrubá marže má činit pořád vysokých 58,7 % až 59,7 %.

Pro celý rok zatím Nvidia žádnou prognózu nedává, ale je pravděpodobné, že bez injekce v podobě prodejů GPU na těžbu kryptoměn asi Nvidia skončí s nižšími tržbami, než za rok 2018 (respektive účetní rok 2019, tedy únor 2018 až leden 2019), kdy dosáhla na tržby přes 11,7 miliardy dolarů.


Nvidia měla v 1. čtvrtletí tržby „jen“ 2,22 miliardy, ale prodeje GeForce už zase rostou
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 10 hlas/ů

32 KOMENTÁŘE

  1. No jo, “na dobré sa ľahko zvyká” a po finančne šialených rokoch 2017-2018 nemusí byť práve takéto “zvoľnenie” príjemné.

    Každopádne takmer 400mega v čistom a 58% marže je stále super.

    • V datacentrech se běží typicky na Xeonech a u těch snad výrazný nedostatek nenastal, jejich upřednostnění ve výrobě se se vzhledem k jejich vyšším maržím nabízelo. Naopak to vypadá, že poptávka (prodej?) po Xeonech byla vyšší (takže by to jako omluva pro Nvidii asi uplně platit nemělo), nedostatkem trpěl především low-end segment.
      https://www.anandtech.com/show/14277/intel-cpu-shortages-will-persist-throughout-q3-2019

      • PSSSST, to nesmíš Mauditovi psát, on se snaží bránit svoji životní lásku. Navíc jaksi vynechává CPU – AMD EPYC – samozřejmě pro něj AMD neexistuje, trotl.
        No pak příjdeš Ty a takhle mu to boříš, že se nestydíš :oDDD

        • hele ty trotle :D, se podivej jak si vedlou tvoje zivotni lasky epicy:

          Prosazování Epyců se zaseklo

          Kde ovšem posilování AMD ustalo, je v serverech. Firma získala v Q1 2019 jen 2,9 % prodejů serverových CPU (nejsou započítány embedded/IoT produkty), byť v Q4 2018 mělo už 3,2 %.

          3%, to fakt server trh vytrhne 😀

          https://www.cnews.cz/amd-intel-trzni-podil-procesory-x86-q1-2019-notebooky-desktop-servery/

          Takze jo, nvidia je plne zavisla na stavu trhu s intel server cpu. Nejedou servery, neprodavaj se Tesly.

          • “Prosazování Epyců se zaseklo”.. prozradil nam expert Hnizdil 🙂
            To je samozrjme ptakovina co tvrdis, alespon na zaklade tech dat. Je tam rozdil 0.3% coz v tech malych objemech, ktere AMD stale ma, muze znamenat “par zaznamenanych nebo nezaznamenanzych zakazek”. Jo kdyby to byl rozdil par procent a nebo minimalne obdobi delsi nez jeden kvartal, tak by se z topho dalo neco usuzovat, takhle je to jen vystrel do tmy..

      • V tom clanku se jasne pise o nedostatku obojiho a ze se Intel snazi prioritizovat servery. Ne ze uz je po nedostatku. To zcela jiste staci k vysvetleni max 10 % poklesu.

        @Wendak AMD? Vzdyt ty jejich CPU podle vysledku skoro nikdo nechce. A vubec se tomu nedivim. Na virtualizaci jsou priserny, diky tomu usporadani jader a pomalym pristupu do cache. Mozna tak na data processing, kde odezvy nejsou dulezity, ale jinak? Nene.

  2. Tak čo by čakali stare vybehove 16nm grafiky s pred troch rokoch chcu predavať ako pred tromi rokmi? Kto chcel ten si už za tie 3 roky kupil 16nm grafiku. Všeci čakaju na 3080Ti na 7nm procese, ktora ma prisť v druhej polovice roka, to trošku predaj rozhibe. Ludia niesu sprosty, aby kupovali marketingovu 2080 s marketingovim označenim 12nm každy vie že je to stale ten isty stary 16nm proces.

      • Tie Y robia s našho jazika najťahši jazik na svete… Pred 50 rokmi to malo ešte vyznam lebo tvrde Y sa čitalo inak ako makke I, ale dnes medzi nimi nieje žiaden rozdiel. 5 dni v tyždňu 12 rokov sa musi učiť gramatika v školach a na čo? Kvoli pitomemu Y? Tych 3600 hodin v škole a raz tolko hodin doma by sa dalo využiť inak…
        Preto bojkotujem a pišem najradšej opačne 😀

        • Najťažší určite neni, ale z môjho pohladu je prinajlepšom mienení dosť smutné, že väčšina ľudí sa tu bije do pŕs, akí sú hrdí Slováci a “chránia” svoju vlasť a sami neovládajú jej jazyk…

          Jazyk národa v prvom rade vytvára národ samotný. Bez vlastnej reči si v podstate niekto bez vlastnej histórie. Ovládať svoj rodný jazyk je dôležité, aby si aj naďalej zostal niekym s vlastnou tvárou.

          Navyše Slovenský jazyk ( spisovný) je tak nádherná znejúca reč, že už len z tohto dôvodu by som nechcel inú ženu, než tu hovoriacu po Slovensky. Obzvlášť by som kopal do zadku tých, čo ignorujú interpunkčné znamienka.

  3. Herni grafiky si myslim neporostou, ani doma ani v datacentrech. Ruzne ty herni cloudove sluzby co vim nasazujou karty od AMD. S tema cenama, ktere NVidia nasadila, si myslim, ze herni oblast rust moc nemuze, lidi budou chtit, aby jim grafika vydrzela delsi dobu a budou preskakovat vic generaci nez si koupi novou. Proste jinymi slovy nelze cekat, ze budou hraci ochotni utratit jeste vic nez dnes. Grafiky se budou stale prodavat a trzby predpokladam padat nebudou, jen bude treba pockat si delsi obdobi.

    Ale dela to NVidia dobre, ze zkousi ruzne oblasti ve kterych se da vykon jejich cipu vyuzit. Vypadek jednoho segmentu pak muze pokryt jiny segment trhu.

    • Pokud vyjde Ryzen 3000 a bude zajímavý výkonem/cenou pak se možná prostředky na inovace v dalších pár kvartálech uberou právě tímto směrem. Další stanicí na horizontu pak možná budou 7nm GPU se zajímavým výkonem(absolutně), výbavou (VRAM), či poměrem (cena/výkon).

      • Tak minimalne v domacnosti budou grafiky nutne treba. Myslim, ze VR je velmi dobry napad, jak posilit pocitac jako platformu na zabavu. (Schvalne nepisu na hrani, protoze to mohou byt i ruzne interaktivity, ktere prilis s klasickyma hrama spolecneho nemaji.)
        Jenze tenhle smer technologickeho vyvoje brzdi jak cena za samotne VR, tak bych rekl hlavne vykon grafik, protoze v soucasnosti tragicke HW parametry VR potrebuji aspon RTX2080. Tudiz je zrejme, ze pokud by se casem VR okotilo, tak budou potreba nutne grafiky a nakonec dost mozna i lepsi procesory. No uvidime.

        Jenze pri cene VR 25K+, pri cene grafiky 20K+, je to asi beh na hodne dlouhou trat.

        • Jde o to, ze cim blize bude at jiz realne ci jen ocekavane uvedeni nove generace 7nm GPU od Nvidia (kde snad v konecne prestanou preslapovat okolo 4K CC v comsumer segmentu) tim mensi bude ochota jit do dnesni generace (notabene za jeji ceny). Staci si vzit mistní priznivce reseni od Nvidia, na to jak jim RTX generace imponuje tak do upgrade z GTX sel jen maloktery z nich (pokud vubec nekdo).

          • Ale otazka je, jak moc toho 7nm v podani NVidie predvede, proste preklopeni z 16nm++ (12nm) sice nejaky vykon prida, ale nemusi to stacit.

            Ani se nejak zvlast nebojim, ze by NVidii dosly napady, ikdyz i to je mozne, ale spis si rikam, ze uplne nevi, jak se prizpusobit situaci. Hry potrebuji lepsi vypocty a NVidia ma trh rozdeleny na oblasti, ktere se cim dal vic prekryvaji. Z hracske strany je to jedno, ale profici si muzou zacit kupovat hracske karty s minimalni ztratou vykonu, kdyby byly znacne levnejsi.
            NVidia s timhle si myslim bude mit problem. Osobne proto spis vyhlizim, co predvede AMD, ktere zdaleka tak rozkrocene neni.

            • “Hry potrebuji lepsi vypocty a NVidia ma trh rozdeleny na oblasti, ktere se cim dal vic prekryvaji.”

              Výkon v čom konkrétne máš na mysli? FP32? FP64? INT16? INT8? INT4?

  4. “..na tu zmiňovanou trajektorii růstu”
    ja mel za to, ze trajektorie je cara, ktera se poji s (zanechanym) pohybem nejakeho telesa 😉
    Ale je mozne, ze se ekonomika povazuje taky za teleso, byt silne imaginarni 😉

      • Jasne ze je to pochopitelne 🙂 , nicmene vyznamove, je to pouzito spatne. Krivka je obecny pojem, ktery muzu pouzit na jakekoliv “cmaranice”. Trajektorie ma specificky vyznam a v souvislosti s nejakym hypotetickym ‘grafem” rustu nedava moc smysl.

        • Koho přivlastňování si pojmů z jiných oborů v rámci ekonomických/finančních deklarací překvapuje? Málokterý obor má za sebou navzdory svému mládí tolik selhání, katastrof či podvodů. Pro zástupce společnosti je určitě přijatelnější prohlásit před akcionáři, že míra zisku se pohybu po předpokládané trajektorii, než říct “Je mi líto, jsme v pr..li.”

          • Tak Huang v tech svych vystoupenich funguje jako vysity marketak… Jak jsem nemel rad Ballmera, tak aspon s nim byla nejaka sranda a jeho vystoupeni se zapsali do dejin. Naproti s kozenakem zadna sranda neni a verit se mu stejne neda.. 🙂

    • Já myslím, že to řekl Huang v tom komentáři, tak jsem to slovo prostě nasadil taky. Nepřijde mi, že by to byl čistě odborný termín, který se nedá použít tak nějak sprostě obecně/obrazně.

  5. Zaslúžia si viac. Už od doby GeForce 256 tvoria revolučne grafiky ktoré konkurencia nevie dobehnúť. Nastavujú trendy a tvoria budúcnosť.

    Nvidia: Posunuli sme raytracing na štandard, takmer každá platforma ho bude mať 😀