Jak dopadla Nvidia GeForce RTX 3070 v recenzích? Výkon jako RTX 2080 Ti za půlku ceny

62

GeForce RTX 3070 bude možná nejzajímavější grafika generace Ampere. Výkon má jako GeForce RTX 2080 Ti, ale stojí půlku. Recenze jsou venku, podívali jsme se, jak dopadla.

Minulý měsíc odhalená nová architektura GPU Ampere od Nvidie není už úplnou novinkou. Firma už stihla vydat model GeForce RTX 3080, jehož „dopadnutí“ jsme analyzovali zde, a také nejhighendovatější, ale také hodně drahý model GeForce RTX 3090, jehož výsledky jsme shrnovali v tomto článku.

Teď ovšem vychází a zítra (29. 10.) se začne prodávat karta GeForce RTX 3070, která je založená na menším a levnějším čipu GA104 a stojí oficiálně jen 499 $/€, u nás 13 999 Kč. Tento Ampere by proto mohl být z těchto nových grafik nejzajímavější pro široké vrstvy hráčské populace.

Recenze nereferenčních karet vyjdou až zítra se startem prodejů (nejspíš zase v 15:00), ale již včera Nvidia dovolila publikování testů jejího vlastního modelu GeForce RTX 3070 Founders Edition. Jak tedy Ampere pro masy dopadl, si už můžeme projít dnes.

Nvidia GeForce RTX 3070 05
Nvidia GeForce RTX 3070 v provedení Founders Edition (Zdroj: Nvidia)

Galerie: Nvidia GeForce RTX 3070, provedení Founders Edition

Pro rychlou rekapitulaci: GeForce RTX 3070 má čip GA104 s 5888 shadery na taktu 1500 MHz v základu a 1730 MHz v boostu. Reálné herní frekvence jsou vyšší. Strop frekvencí je údajně asi podobných cca 2000 MHz jako u čipu GA102 a možnosti přetaktování jsou relativně omezené (od OC lze čekat jednotky procent výkonu navíc, například techPowerUp +7 % včetně OC pamětí, kde je největší rezerva). Karta má 220W TDP, které podle recenzí dodržuje.

Proti vyšším modelům RTX 3080 a RTX 3070 má GeForce RTX 3070 jen paměti GDDR6, ne novou GDDR6X. Běží na 14,0 GHz efektivně, což dodává propustnost 448 GB/s (256 bitová sběrnice). Kapacita je 8 GB.

Tip: Architektura a detaily GPU Nvidia Ampere/GeForce RTX 3000 a čipů GA102 a GA104

Z recenzentů, které pro tyto potřeby dlouhodobě používáme, má zatím test vydaný Tom’s Hardware, PC PerspectivetechPowerUp (AnandTech zatím chybí), plus pro němčináře ComputerBase.

Rychlejší než referenční GeForce RTX 2080 Ti

Z recenzí to vypadá, že GeForce RTX 3070 má srovnatelný výkon jako GeForce RTX 2080 Ti. Není to tak všude, někde je pomalejší, někde rychlejší podle hry a průměrný výsledek proto asi závisí na metodice a také na rozlišení. Skóre obou karet je ale nakonec hodně blízko, takže lze říct, že GeForce RTX 3070 je opravdu buď drobně rychlejší, nebo srovnatelná. Což je pozitivní vyústění, jelikož karta má poloviční zaváděcí cenu proti 999$ RTX 2080 Ti. Také poměr cena/výkon je tak na její straně.

Souhrnné grafy různých webů můžete vidět v galerii. Podle zprůměrovaných čísel výše zmíněných testů má GeForce RTX 3070 v rozlišení 1080p asi 82–84 % výkonu grafiky RTX 3080, je 1 % pomalejší až o 2 % rychlejší než RTX 2080 Ti Founders Edition (tedy OC model), dále o 24–32 % rychlejší než GeForce RTX 2070 Super a o 31–42 % rychlejší než Radeon RX 5700 XT.

Výkon Nvidia GeForce RTX 3070 - Rozlišení 1080p ComputerBase Zdroj: ComputerBase

V rozlišení 1440p se vyšší modely Ampere už odpoutávají a ukazují, že jejich GPU má větší rezervu – RTX 3070 už má jen 78–79 % výkonu RTX 3080. Je 2 % pomalejší až o 1 % rychlejší než RTX 2080 Ti. A vychází o 30–36 % rychlejší než RTX 2070 Super a o 39–48 % rychlejší než Radeon RX 5700 XT.

Výkon Nvidia GeForce RTX 3070 - Rozlišení 1440p Tom's Hardware Zdroj: Tom's Hardware

Ve 4K se výkon GeForce RTX 3070 propadne ještě o kousek dál za GeForce RTX 3080, má proti ní už jen 73–76 % výkonu a už má také jen 98–99 % výkonu RTX 2080 Ti Founders Edition. Proti GeForce RTX 2070 Super je o 34–39 % a proti Radeonu RX 5700 XT o 45–51 % rychlejší.

Výkon Nvidia GeForce RTX 3070 - Rozlišení 4K Tom's Hardware Zdroj: Tom's Hardware

Relativní procentuální umístění bylo pro RTX 3070 vyšší v testu ComputerBase, zatímco ve hrách testovaných Tom’s Hardware to bylo horší (nižší číslo z rozsahu) a karta byla v průměru pod RTX 2080 Ti Founders Edition, jenž je z výroby přetaktovaný. Nad referenční modelem by ale asi vyhrála. Recenze techPowerUpu pak vychází obvykle někde mezi. Jde jinak o porovnání průměrných FPS, ne minimálních nebo plynulosti.

Galerie: Výkon Nvidia GeForce RTX 3070 ve světových recenzích

GeForce RTX 3070 vypadá na výhodnou kartu

Karta bude velmi dobrou volbou pro hraní v rozlišení 2560 × 1440 bodů, ale použít už se dá dokonce i pro hraní ve 4K, pokud nemáte tak velké nároky a nevadí vám, že pro 60 FPS už někdy musíte snížit nastavení kvality. U ray tracingových titulů je to podobné, ale pro o stupínek nižší rozlišení – většinou karta zvládne rozlišení 2560 × 1440, ale někdy už to může chtít trošku snížit kvalitu.

Výkon Nvidia GeForce RTX 3070 - Rozlišení 1440p s ray tracingem ComputerBase Zdroj: ComputerBase

Zatím tedy lze GeForce RTX 3070 doporučit. Pro úplný obrázek bude dobré počkat, až AMD dnes odhalí Radeony RX 6000, protože by se mezi nimi teoreticky mohl objevit třeba model se stejnou cenou a lepším výkonem. Mohl by to být Radeon RX 6800, pokud tedy by stál 499 $ a nebude dražší (levnější řadu RX 6700 firma vydá až v lednu). Ovšem RX 6800 by mohl mít i vyšší spotřebu (tipuji 250 W nebo víc). Recenze těchto grafik od AMD ale vyjdou až příští měsíc.

PCB karty Nvidia GeForce RTX 3070 s čipem GA104, provedení Founders Edition Zdroj: techPowerUp

Jen 8 GB paměti, málo?

Určité negativum může být spatřováno v pamětech, které nabízejí stále jen 8GB kapacitu. Ta se nezvýšila od doby GeForce GTX 1070, která vyšla už více než před čtyřmi lety (a dokonce tehdy karta měla nižší cenu, než dnes stojí RTX 3070, ač používala nejnovější proces, kdežto Ampere je nyní vyráběný na technologii předchozí generace, byť i ta může dnes stát více, než tehdy 16nm proces – těžko říct).

Zatím asi obvykle tato kapacita bude kartě stačit, zda v následujících letech hry začnou konzumovat více a povede to u tohoto modelu ke zhoršení výkonu a průměrných FPS, to se nejspíš zjistí až časem.

Nvidia GeForce RTX 3070 04
Nvidia GeForce RTX 3070 v provedení Founders Edition. V backplate je zezadu okno, kterým prostupuje ohřátý vzduch ven z karty dále do skříně (Zdroj: Nvidia)

Lepší energetická efektivita

GeForce RTX 3070 má i lepší poměr výkonu a spotřeby a tedy energetickou efektivitu. S TDP 220 W má o něco vyšší než dvoutřetinovou spotřebu proti proti RTX 3080, ale její relativní výkon vychází vyšší, takže v efektivitě dopadá lépe než velký Ampere. ComputerBase například naměřil o 16% lepší efektivitu v 1440p než RTX 3080 (ve 4K, kde vyšší modely lépe škálují výkonem, je rozdíl jen 11 %).

Výkon Nvidia GeForce RTX 3070 - Energetická efektivita ComputerBase Zdroj: ComputerBase

Proti GeForce RTX 2070 Super vychází efektivita (poměr výkonu a spotřeby) 1,37× lepší, což je o dost lepší srovnání s Turingem, než jaké předvedl model RTX 3080. Pravda, pořád dost daleko od přehnaného údaje 1,9×, který Nvidia uváděla v prezentacích.

A současně také platí, že 220 W klade na napájení a chlazení o dost nižší nároky. Takže tato karta bude obecně méně háklivá na skříně a systémové ventilátory a také má předpoklady pro to, být v zátěži tišší.

Která z grafik generace Ampere/Nvidia GeForce RTX 3000 je podle vás nejpovedenějším modelem?

Zdroje: Tom’s Hardware, PC Perspective, techPowerUp, ComputerBase

Jak dopadla Nvidia GeForce RTX 3070 v recenzích? Výkon jako RTX 2080 Ti za půlku ceny
Ohodnoťte tento článek!
4.1 (82.86%) 14 hlas/ů

62 KOMENTÁŘE

        • Buď videopaměti nebo cenou. Asi skončily doby, kdy se do 16k dal koupit highend, který v době vydání utáhnul všechno na max detaily v minoritním rozlišení. Dneska to je 4k. Víc prostě dát nechci. Grafika není něco, co mi bude sloužit několik let. Špatné je, že jestli chci naplno využít svůj monitor, tak potřebuji něco s HDMI 2.1, ale zároveň to musí byt značně výkonnější, než moje RX 5700XT, aby mě to přimělo ke koupi.

        • Vzhledem k tomu že většina grafik na trhu má méně než 8GB, tak 8GB bude stačit do té doby dokud tu nebude mezi hráči – ideálně kolem poloviny – rozšířeno víc jak 8GB VRAM.

          V současné době více VRAM mezi hráči jednoduše není, víc než 8GB má jen velice malá minorita hráčů, dokonce menší než třeba 9+ jader u CPU. Nejrozšířenější jsou 4 jádra (něco přes 40%), 6 jádra mají asi polovinu (kolem 20%), a méně jak polovinu 6 jader tvoří 8 jádra (pod 10%). A víc než 8 jader má jen pár procent hráčů.

          A jde to vidět 4c/8t CPU dnes stále bez problému dokáží uživit výkon mainstreamu (GTX1080Ti, RTX2070-RTX2080S, RX5700XT) a není se čemu divit pár let zpět 7700k a GTX1080Ti byl vlhký sen nejednoho hráče. Navíc s rostoucími rozlišeními monitorů klesá potřeba silnějších CPU, nicméně pořád je absolutně nejvíc hráčů na FHD rozlišení a nad něj je to jen malá minorita. Monitor totiž lidem dokáže sloužit klidně déle než grafika či celý počítač.

    • Zajímavé je že recenze odhalily, už před nějakou dobou že 8GB je problém jen v 4k Doomu s těmi ultra nightmare texturami, které člověk při hraní nerozliší od ultra kde už problém není.

      Takže nevím kde ti lidi pořád berou že 8GB je málo na QHD, když fakticky není málo ani na UHD.

    • Jinak k tomu odkazu? Co to znamená ?

      My můžeme zjistit alokovanou VRAM, nemůžeme zjistit kolik VRAM je nutných k vykreslení snímku.

      Příklad Snowdrop engine, aspoň v Division 1 se snaží držet alokaci 3/4 dostupné VRAM. Na 4GB kartě bude hra používat +- 3GB, na 8GB kartě bude hra používat +- 6GB, na 24GB kartě bude používat +- 18-19GB, pokud tolik vůbec dokáže zaplnit.

      S tím že nejdříve se ta paměť použije na věci nutné k vygenerování aktuálního snímku a to co zůstává do těch 3/4 VRAM, se nacpe texturami pro okolí aktuálně zobrazené scény.

      Tzn alokováno bude třeba 6GB z 8GB VRAM, ale pro vygenerování snímku stačí 3GB. Nebo jak vysvětlíš fakt že některé hry umí i na FHD alokovat víc jak 8GB VRAM ale zároveň karty s 6 a 4 GB paměti v té hře nijak neztrácí, tzn netrpí na nedostatek paměti?

      Více paměti je sice nice to have, ale 3070 není karta pro pohodové 4k hraní, ale max na UWQHD, spíše QHD bez kompromisů, tam to bude stačit ještě dlouho, stejně jako 10GB bude dlouho stačit na UHD a možná i pro 5k, ono potřeba paměti neroste s počtem pixelů linéárně. Největší využití paměti dělají textury a ty jsou stejné pro 720p jako pro 2160p, rozdíl je ve frame bufferech a nějakém pracovním prostoru. Rozhodně to nepotřebuje 4x víc paměti než FHD, často jsou ty rozdíly v řádech stovek MB

  1. To, že 3070 stojí polovinu 2080 Ti, není zásluhou nové karty, ale zásluhou sprostého předražení té staré. Což umožnila neexistence konkurence v tomto segmentu. Jak to vypadá, i Nvidia už ví, že tyhle časy brzo skončí.

  2. No, 3080ka je mega ale toto mi vzhľadom k cene a spotrebe príde ešte lepšie.
    3070ka sa dostala na výkon 2080Ti čo sa pomerom naposledy stalo s 1070 vs 980Ti. Len trocha zamrzí že tu tá pamäť je oproti minulogeneračnému highendu nižšia – ako veľmi to bude vadiť ukáže až čas.
    + ak bude mať porovnateľný Radeon 16GB tak je jasné akú kartu kúpia ľudia s kategórie „kupujem ju na 5 rokov“

    Akokoľvek, takto výkonná 3070ka dáva dostatočnú vieru vo veľký posun 3060/60Ti ? až niekde ku 3080/Super a to by bolo za nejakých 349-399USD super.

    • Ano 3060 by měla dosáhnout na výkon 2080/2080S, typicky je o 20-30% pod 70 řadou a třeba pro majitele 2070 je 3070 velice zajímavá karta, protože na ni 2070 ztrácí i přes 60% (zdroj digital foundry) nicméně 2070S ztrácí cca 35-40%, takže 3060 bych viděl lehce nad 2070S a to je přesně ta 2080/2080S, ale pokud to bude trošku nad, nebo pod už je celkem irelevantní. Zajímavé bude sledovat kam se posune low end, jestli se dostane nad výkon řádově GTX1080.

    • 5 generácií ? 970ka mala 4GB a potom…

      GTX 1070 – RTX2070/S – 3070 – 3 generácie. Kde si nabral 5 ?

      + „to sa v historii vyvoja grafik ešte nestalo“ pre vyváženosť pripomeniem že kamaráti z AMD zase vymenili v mainstreame a cenovej relácii do 300USD 8GB pamäte za 6GB (5600XT) i keď RX480ka mala 8GB už v 2016tom a v cene ani nie 250USD…
      AMD/nVidia to proste prispôsobujú návrhu čipu, trhu, podmienkam, konkurencii a xy ďalším faktorom – 8GB u RTX3070 sa môže zdať málo rovnako ako „posun“ na 6GB z 8GB v mainstreame. Ale, tak to proste je.

  3. Ta vram trochu zamrzí, ale jinak parádní karta. A ta fantastická ‚hlučnost‘ v zátěži… Ostatní výrobci to budou mít opravdu těžké, přesně jak jsem tu psal už před dvěma roky u Turingu, že NV je postupně vyštípe vylepšováním FE modelů a přejde na přímý prodej.

    • Tak to by hlavne NVidia mela delat osvetu, aby se nestavalo to, co u meho kamose. Rikam mu, proc si chces kupovat desku od Gigabyte, kdyz mas tehdy B450 od Asusu levnejsi a i lepsi?
      „No, mam uz od Gigabyte grafiku, kterou menit nechci, tak aby to spolu sedelo.“

      Je u BFU potreba delat osvetu, ze vyrobce desky a GPU muze byt opravdu jiny a nicemu to nevadi!

      • Ja mel sveho casu problem s kompatibilitou mezi produkty stejneho vyrobce. Karta ATI od MSI a deska MSI spolu nemluvili jak meli a po nainstalovani ovladacu komp padal. Byl to nove poskladany komp. Nakonec jsem kartu vymenil s kamosem za nVidii. Od te doby se nVidie drzim. I kdyz jsem skladal sestavy s kartami ATI, resp pozdeji AMD, tak me nikdy nepresvedcili. Naposledy s prichodem DX12 si pamatuji na velke problemy s ovladaci u nekterych her. Oproti tomu s nVidii jsem za ty roky nemel zadny vazny problem. Resp zadny ktereho bych si vsiml.
        Jeste u rady RX platilo, ze ve stejne cenove hladine je AMD je lepsi na benchmarky, nVidia na hrani.

    • Hele ale tohle lidi říkali i u 3080 FE, když její recenze vyšly o dva dny dřív než custom karet, ale když pak vyšly recenze custom modelů, tak byly většinou tišší (někdy o hodně) i chladnější zároveň. Tady zase některý karty budou i tříventilátorové a nepodceňoval bych jak ti AIBové umí dělat axiální chlazení. FE má ovšem výhodu, že je krátká a přesto má to „okno“.

      (Ale teda decentní vzhled, v tom vedou FE opravdu hodně.)

    • Jinak teď jsem narazil na vtipnou věc, když jde o tu kartu Founders Edition.
      Ona má na napájení ten novej 12pin, ale adaptér, který k tomu Nvidia dává, už není na dva osmipiny (z nichž u RTX 3080 ale z každého bere ale jenom 6 vodičů), ale jenom na jeden osmipin. Ale borci z něj zase nevzali všech osm vodičů, ale zase jenom šest. Takže karta má krásnej novej 12pin, ale s tímhle adaptérem to ze zdroje vlastně napájíte celé ekvivalenetem šestipinu…. Picard.

      https://tpucdn.com/review/nvidia-geforce-rtx-3070-founders-edition/images/power4_small.jpg

      Jinak to PCB má plný 12pin, tam problém není, ale v kombinaci s tímhle adaptérem je to na draka a udělali by líp, kdyby tam vrzli úplně standardní 8pin.

  4. Tak a je to tady. Mainstreamovy jednodussi cip GA104, na kterem je RTX 3070 zalozena, jiz dokaze na svem 8nm procesu Samsung vyrobit a razem vidime i efektivitu, kterou ta karta ma.
    Jednoznacne se potvrzuje, co tu celou dobu rikam, GA102 bylo na Samsung prilis velke sousto a ten to neustal. NVidia si muze jen nadavat, ze si to tak zbytecne podelala u TSMC. Huang jiz horce lituje.

    Ovsem ja si pockam na recenze 6800XT a 6800. Duvodem je tech 8GB pameti, coz neni mnoho a do RTX 3070 jsem sice ochoten jit narozdil od podelane RTX 3080, ale pouze pokud by karty od AMD nejak tragicky vybouchly nebo by se ukazaly jako papirove. Jinak bych dal prednost tem 16GB videopameti u AMD.

    • GA102 byla nejspis i mirena puvodne do jineho, spis vypocetniho segementu a NV nejspis menila plany v zavilosti na tom, jak v unicich ‚stoupal‘ vykon potencialni RDNA2 v konzolich… Proto asi onen zruseny GA103 a misto neho GA102 pro 3080 a 3090. Aspon by to mohlo vysvetlovat NV fopaux se spotrebou, ktera NV neni moc podobna.

      • Souhlasim s JO. Vubec neni jiste, proc zrusili GA103. Nebylo by pravdepodobnejsi, ze kdyby chteli AMDecko pohrbit, ze by spis posunuli RTX 3070 na GA103, nez ze by ho rusili?

        Ja jsem porad presvedcen, ze hlavni problem je u Samsungu. Nakonec zname Huanga, klidne uz v dobe, kdy nam z kuchyne prezentoval herni Amperu, uz mohl vedet, ze je to v prdeli a ze Samsunguv proces neni pro GA102 a GA103 vhodny a Samsung dokaze nejlepe GA104 a jednodusi cipy. Takze to NVidia zredukovala na GA102 s tim, ze dej se vule bozi, protoze proste TSMC je v tuhle chvili nedosazitelna a nikdo jinej neni.

        • „proc zrusili GA103“

          On někdo uvedl GA103? Pokud ne, tak ho nemohl zrušit. Zase nějaká enthusiast povídačka, ale co přesně NV oznámila krom 3070, 3080 a 3090?

          Proč pořád šíříš pohádku o problémech Samsungu? Nějaký důkaz pro top máš?

      • Jj, AS byla modla co přidávala i 50% výkonu dle některých a i když vývojáři řekli že to jsou jednotky procent a ještě těžce vydřených že primárně jde o snížení overheadu procesoru díky DX12, tak si pořád jeli svou.

        Dnes? Škálování u her, které podporují dvě grafikcá api často znamená že NV benefituje z DX12 více než AMD, byť to jsou fakticky nerozeznatelné rozdíly (zdroj Gamer Nexus), hlavně kde jsou ti neskuteční obhájci AS.

        Ale neva, dnes je to Infinity Cache, zákazníkovi je sice zcela u zadele co je uvnitř čipu, on kupuje výkon, ten dostane a jestli je čip s infinity cache nebo bez, nebo na jakých nm, kolik má výpočetních jednotek nebo takty… nic nehraje roli protože výkon té karty je prostě daný, Pokud budu mít kartu A s výkonem X a bude mít infinity cache a když mám kartu B s výkonem X bez infinity cache, tak to zákazník nijak nepocítí, ale to možná procento HW entuziastů se o tom bude rádo hádat 🙂

  5. Vykon je fajn. To ze nejnizzsi model poslednich dvou genraci ale nejde pod $350, uz tak fajn neni. Zatim to vypada, ze nVidia uz vyrabi pouze vyssi stedni tridu a highend. Uvidime co, a zda vubec neco, bude pokracovatelem rady 16xx.

    • Ale tak to bylo vždy, nejdříve se vydá top segment a postupně obnění zbytek. Konec konců ta 3070 se začne prodávat až za pár hodin a lidi si stěžují že tu ještě není nižší model..

      Naprosto stejně je to u AMD. Uvádí váýkonově srovnatelné karty a pak má jen 5700XT a nižší a ty karty jsou vzhledem k ceně a aktuálně dostupném výkonu docela nevýhodné stejně jako Turingy od NV.

      Ale než vyjdou karty z nižší cenové relace, tak si stejně člověk nic jiného nekoupí.

      • Tak mi je celkem jedno, jestli ma neceho HW min nebo vic. Pro mne je dulezity, co z toho leze a leze z toho stejny RTX vykon jak 2080Ti, coz je zklamani, protoze je tam velky nepomer mezi vykonem v rasrerizaci a RT.
        A neni to moc dobre ani pro adopci RT ve hrach, protoze toho vykonu je tam malo.

        • Zklamání? Proč? Však RT výkon jde nahoru ruku v ruce s posunem hrubého výkonu.

          Jako myslíš že RT poběží rázem stejně rychle jako rasterizace? Proč by to tak mělo být? I rasterizační efekty ubírají výkon a některé dokonce více než ekvivalentně zpracovaný RT.

            • A co se kritizovalo? Pokles výkonu? Proč se pokles výkonu kritizuje u RT ale nekritizuje u samotné rasterizace? Však low vs ultra je často násobný rozdíl, proč tedy nenadáváme na to že vyšší detaily ubírají výkon ale u RT který přináší realističtější a detailnější herní zážitek nadávát?

              Poměr zůstal samozřejmě +- stejný, ale výkon šel celkově nahoru, tudíž i hry s RT běží rychleji. 3070 je proti 2070 posun i o více jak 60%

  6. Nove Radeony predstaveny.. a AMD letos uz podruhe sama sebe prekonala :))
    .. podle AMD matrice je 6800XT stejne rychla jako 3080 ve 4k a ve 1440p rychlejsi a ma vyhodu ve vice pameti. Cena je trochu vic nez ‚kosmeticky‘ nizsi, ale aspon vetsi VRAM je vyhodou.
    .. 6800 je lehce rychlejsi ve 4k nez 3070, ve 1440p je rychlejsi uz ji vic nez jen kosmeticky, 16GB VRAM zase vyhodou. Cena bohuzel vyssi, ktera ‚kompenzuje‘ vyssi vykon a vice VRAM.
    .. 6900XT v principu stejne rychla jako 3090, mene VRAM (ale na hrani 4k staci s prehledem), cena znatelne o tretinu nizsi. Z pohledu hernich ultras asi nejzajimavejsi nabidka (vyjma RT).
    Ceny jak vidno, bohzuel celkove asi moc nespadnou, i kdyz AMD predstavilo vyhodnejsi nabidku.

  7. Lidé si furt stěžují na pouhých 8GB Vram. Za mě je to furt dostačující. Já hry stejně nehraji na ultra a hry jako Doom Eternal, Call of Duty… žerou více jak 10GB Vram klidně i v QHD, ale nepříjde mi, že by to nějak extrémně ovlivnilo FPS.
    Nehledě na to, že ty textury se dají vždy schodit na vysokou hodnotu, kde rozdíl je minimální, jen už to žere třeba o 2GB vram méně.

    Lidé chtějí více Vram, protože přišla RTX 3090 s 24GB nebo kolik to má, pak AMD a hned koukli na testy na youtube na hry, kde si některé berou klidně i 15GB…

    Spíš doufám, že už i u RTX 3060 bude aspoň těch 8GB.