nVidia představí v květnu GTX 670 Ti: recyklovaného Keplera vyšší střední třídy

0

Není žádným tajemstvím, že mělo jádro GK104 původně mířit spíše do mainstreamu. Nyní se tam v podobě GTX 670 Ti skutečně usadí, nicméně v drobně oříznuté podobě. Jedná se o zcela přirozený proces, při kterém výrobci nedostatečně kvalitní jádra prodávají o jednu až dvě cenové kategorie níže pod jiným označením a s částečně redukovanými schopnostmi.

O již dříve uvolněných spekulacích parametrů nižších modelů Keplera si můžete přečíst v novinkách Adama Vágnera a Lukáše Fialy.

Dle německého serveru 3DCenter.org bude mít GK104 na nadcházejících kartách GTX 670 Ti aktivovaných pouze sedm SMX (stream multiprocesorů), což je o jeden méně, než s kolika pracuje současná řada GTX 680. Od toho se bude odvíjet i snížený počet stream procesorů, kterých bude 1344. Zbylé specifikace by měly zůstat podobné a jejich shrnutí může vypadat přibližně takto:

  • 1344 jader CUDA
  • 4 grafické výpočetní klastry (GPC)
  • 7 SMX klastrů (192 jednotek na klastr)
  • 112 texturovacích jednotek (TU)
  • 32 rastrovacích jednotek (ROP)
  • 256bitový paměťový řadič
  • 2 GB paměti GDDR5
  • Takt GPU ≈ 900 MHz
  • Takt pamětí ≈ 1 GHz (5 GHz efektivně)
  • Propustnost paměti ≈ 160 GB/s
  • Odhadovaná spotřeba 160 W 


spekulativní srovnání parametrů dle 3DCenter.org

Výkon karty by mohl být asi o 20 % nižší než u plnohodnotné GTX 680 a soupeřit tak s Radeony série 7950. Předpokládaná cena 349 až 399 USD by měla Radeonům řádně zatopit a způsobit jejich potenciální zlevnění. Oficiální oznámení karty můžeme očekávat v období května, s jejím pravděpodobným představením na Computexu v Taipei.

Na závěr připomenu, že se Nvidia k podobným zprávám obvykle nevyjadřuje. A když jde o neoficiální informace, může to vždycky dopadnout jinak (a někdy dokonce i pokud jsou oficiální).

Zdroje: VR-Zone, 3DCenter

Ohodnoťte tento článek!