Nvidia Quadro P5000 a P6000 v říjnu. 16–24 GB GDDR5X, plné GP102 s 3840 shadery?

0

Před pár dny se Nvidia překvapivě vytasila s grafikou Titan X, založenou na čipu GP102 – po GP104 tedy už druhým výkonným Pascalem. Titan X má 12 GB GDDR5X a 3584 stream procesorů, hned se však objevily dohady, zda těch shaderů čip nemá více: 3840 (což by plynulo z kulatého počtu šesti bloků GPC). Možná je tomu skutečně tak, nyní se totiž objevily informace o grafice pro profesionální trh, která má zdá se takový celý, neořezaný čip. Zároveň s ní se má objevit i karta pro profesionální trh založená na (teď již) druhém GPU Pascal v pořadí, GP104.

Oba modely budou do značné míry podobné svým herním protějškům, lišit se ale budou větší pamětí a také střízlivějším designem. Ten se spíše podobá starším GeForce, než „polygonálním“ chladičům aktuálních referenčních grafik („Founders Edition“). Princip fungování je však stejný s jedním radiálním ventilátorem foukajícím vzduch skrz pasiv uvnitř a záslepkou ven. Z těchto dvou karet je Quadro P5000 slabším modelem, založeným na čipu GP104. Uvnitř by údajně měla být plná verze čipu s 2560 stream procesory (shadery), karta má ovšem na rozdíl od GTX 1080 nést rovnou 16 GB paměti GDDR5X.

Nvidia Quadro P5000
Nvidia Quadro P5000

 

 

Má GP102 ve skutečnosti 3840 stream procesorů?

Obzvlášť zajímavý bude hlavně vyšší model Quadro P6000. Některé zprávy hovoří o tom, že je osazen čipem GP100, což je však specialita pro trh HPC, specifická použitím pamětí HBM2. Quadro P6000 má však nést 24 GB zřejmě paměti GDDR5X, tudíž je s vysokou pravděpodobností založeno na GP102, neboli čipu z pascalovského Titanu X (zdá se, že pro rozlišení od předchozí generace se stejným písmenkem se mu už lidově začalo říkat „Titan XP“). Ten totiž GDDR5X používá a seděl by i svou šířkou sběrnice 384 bitů – pak už by Nvidii stačilo zdvojnásobit kapacitu čipů (nebo použít dva se stejnou kapacitou), aby se z 12 GB u Titanu dostala na 24 GB u Quadra P6000. Respektive, to vše za rozumného předpokladu, že GP100 nemá náhodou v záloze řadiče pro oba druhy paměti.

Nvidia Quadro P6000
Nvidia Quadro P6000

Karta Quadro P6000 má údajně mít aktivních rovnou 3840 shaderů, což by z ní dělalo nejplnotučnější Pascal dneška. Pokud je ovšem o kartu založenou na GP102, pak má tento čip nativně stejnou „šířku“ (stejný počet stream procesorů) jako GP100. V Titanu X by tím pádem byl čip ořezán o dva bloky SM (256 shaderů).

 

Aktualizace:
Web AnandTech má k připravovaným Quadrům generace Pascal další informace. Obě karty mají paměti GDDR5X o něco pomalejší než herní grafiky, poběží jen na 9,0 GHz efektivně. Vyšší z obou modelů bude mít možnost použít softwarové ECC (hardwarové podporované není). Quadro P6000 má mít TDP 250 W, Quadro P5000 pak 180 W.

 

Obě karty mají výstup realizovaný kombinací čtyř DisplayPortů 1.4, které budou podporovat 5K obrazovky, a jednoho dual-link DVI-D (tedy opět bez podpory analogového signálu D-Sub). Karty mají také dekódovat 10bitové a 12bitové video formátu HEVC a nabízí asi i další multimediální novinky GPU generace Pascal.

Na rozdíl od Titanu X, který má být reálně uveden začátkem srpna, zůstanou Quadra P5000 a P6000 ovšem poněkud déle jen „na papíře“, či spíše v laboratořích Nvidie coby prototypy. Tyto karty mají údajně být dostupné až během čtvrtého kvartálu, v říjnu. Jaké ceny Nvidia nasadí, se nikde nepíše, budou to však značně vysoké sumy (odhadem okolo 3000 dolarů a výše), což je v tomto tržním segmentu již tak nějak norma.

Zdroje: Nvidia, VideoCardz, Hardware.info

Nvidia Quadro P5000 a P6000 v říjnu. 16–24 GB GDDR5X, plné GP102 s 3840 shadery?

Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů