Nvidia vyrobila speciální 32GB verzi grafiky Titan V: CEO Edition s vyšším výkonem

13

Když Nvidia před nedávnem uvedla grafickou kartu Titan V s čipem GV100, který běžně do herních karet vůbec nejde, bylo to docela překvapení (ostatně to nebylo moc dlouho po vydání sběratelských Titanů Xp). A další překvapení přichází teď, Nvidia totiž přichystala speciální verzi tohoto speciálu, která se jmenuje „CEO Edition“ a měla by být ještě výkonnější.

Titan V CEO Edition je limitovaná edice a zatím není jasné, jestli se vůbec bude dát koupit. CEO neboli šéf firmy Jen-Hsun Huang včera rozdal dvacítku těchto karet náhodně vybraným hostům na konferenci Computer Vision and Pattern Recognition, zabývající se strojovým učením. Těžko říct, zda se Nvidia při tvorbě speciální edice inspirovala u Intelu, její Titan V CEO Edition je ale oproti obvyklé verzi tak odlišný, že jde spíš o model nový.

Nvidia o kartě mnoho nesdělila, ale víme, že nese 32 GB paměti HBM2 místo „pouhých“ 12 GB u původní verze. To znamená, že byla obsazeny osmivrstvá čipová pouzdra s kapacitou 8 GB jako u nové 32GB verzi Tesly V100. A navíc Nvidia u těchto modelů používá plnotučné čipy se všemi čtyřmi kanály paměťového řadiče aktivními, zatímco u běžného Titanu V jsou aktivní jen tři. CEO Edition má tudíž 4096bitovou sběrnici místo 3072bitové a mohla by tím mít až o třetinu vyšší propustnost.

To samo by mělo pohnout výkonem, ale v architektuře GPU Nvidia by zřejmě měly na šířku sběrnice být navázané i velikost L2 cache a počty rasterizačních jednotek, kterých by mohlo být 128 místo 96. Karta má navíc zřejmě vyšší takty, protože podle Nvidie její výkon při použití Tensor Cores dělá 125 TFLOPS, zatímco u běžné edice, která má takt boostu 1455 MHz, je uváděno 110 TFLOPs. Titan V CEO Edition by tedy měl v některých ohledech být o dost rychlejší, i když těžko říct, jak se to přesně ve hrách může projevit. Dvacet rozdaných kusů ovšem asi bude sloužit výpočtům a vývoji AI aplikací, ne pro rekreaci.

nvidia-titan-v-ceo-edition
Nvidia rozdala dvacet kusů speciálního 32GB Titanu hostům AI konference Computer Vision and Pattern Recognition

Zda se tato karta někdy objeví v prodeji, zatím těžko říct. Tato možnost nebyla nikde zmíněná a je tak možné, že zůstane jen neprodejním speciálem, ke kterému se člověk dostane prakticky jen náhodou. Ovšem logicky bychom čekali, že se těchto karet vyrobí více než jen uvedená dvacítka. Při tak malém počtu se totiž nezdá, že by stálo za to vyvinout zcela separátní model (pravda, možná bychom v Titanu V CEO Edition měli spatřovat spíše přetaktované Quadro GV100, proti tomu by asi nebylo třeba udělat mnoho úprav). Je zde tedy asi určitá šance, že nynější rozdávání těchto karet je navnazovačkou před jejich vypuštěním na běžný trh.

Nicméně asi bude třeba počítat s tím, že v případě komerčního uvedení by cena mohla být ještě vyšší než u běžného Titanu V, jenž sám stojí 3000 dolarů (s DPH 81 tisíc Kč). Velkou relevanci by tento model tedy v reálném světě asi neměl. Plus u něj asi také hrozí, že ho brzy strčí do kapsy výkonem běžnější modely příští generace grafik, což by asi vlastnictví karty po takto brutální „investici“ dost ztrpčilo.

Nvidia vyrobila speciální 32GB verzi grafiky Titan V: CEO Edition s vyšším výkonem
Ohodnoťte tento článek!
4.24 (84.71%) 17 hlas/ů

13 KOMENTÁŘE

  1. „Titan V CEO Edition by tedy měl v některých ohledech být o dost rychlejší, i když těžko říct, jak se to přesně ve hrách může projevit“

    32GB RAM …… u této karty asi nejde o výkon ve hrách, ehmmm …..

      • By mě zajímalo, která hra z toho dokáže těžit. 😀
        Já zatím měl nejvíc spotřebované VRAM na DOOMovi, s Vulkanem, 1440p, Ultra = až 5,7GB sežrané. Pak na Arku ještě až nějakých 5GB, jinak mi žádná hra, kde jsem se díval teda, tolik nesežrala, využití celých 8GB se zatím nic nepřiblížilo.
        Samozřejmě budou vycházet stále náročnější hry, každopádně v tuto chvíli rozhodně není paměť bottleneckem hi-end grafik.

        • Stačí keď zvýšiš rozlíšenie na 4K a 8GB využitia pamäti budeš vidieť hneď. Ja som takto bežne nad 5GB a niektoré hry ako DOOM či posledný Tomb Raider by kľudne zožrali aj viac ako 8GB keby ich mali k dispozícii. Myslím, že som čítal, že poslednému Tomb Raiderovi nestačí ani 11GB na GTX 1080 Ti. To ale neviem potvtdiť.

          • Ok, nevěděl jsem, že tam je takový rozdíl 1440p/4K. 🙂
            Ale tak ona nová generace by stejně měla mít 16GB a třeba moje aktuální 1070Ti je pro 4K v AAA titulech slabá. Takže pořád bych tu paměť u současných karet jako problém neviděl (obecně).

          • Tak CoD a ten jejich prehistorický engine nemá cenu ani zmiňovat. Jeho nároky na RAM i VRAM jsou tragické.

            Už nevím, který to byl díl, ale 16GB RAM mu nestačilo ani zdaleka a to grafika nebyla žádné terno.