Jak rychlý je Titan RTX? První porovnání s GeForce RTX 2080 Ti jsou venku

Nvidia sice Titan RTX s plně aktivním GPU TU102 nepůjčuje na recenze, ale testy se dostaly na web. Proti RTX 2080 Ti FE je někde o 19 %, někde o 5 % lepší.

58

Před pár týdny Nvidia odhalila svou highendovou grafiku Titan RTX. Nyní se tato karta stojící 2500 dolarů už také začala prodávat. Nvidia bohužel už delší dobu Titany nepůjčuje k recenzím žádnému renomovanému hardwarovému médiu. Je to trochu bizarní, protože firma evidentně měla spoustu vzorků, které půjčila youtuberům (či „influencerům“, jak je tehdy nevybíravě označil web VideoCardz), aby udělali před odhalením na internetu publicitu. Žádné klasické recenze každopádně nevyšly a první zájemci tak museli kupovat, aniž by znali výkon. Naštěstí někteří nyní kartu otestovali a tak si se můžeme konečně podívat, jak výkonné je plnotučné GPU TU106 s 24 GB paměti ve hrách.

První test výkonu se objevil na Twitteru. Uživatel „Death“ se pochlubil výsledkem Titanu RTX v 3DMarku Fire Strike. Pořídil ho na kartě, kterou koupil kdosi z Koreje, ovšem změřeno je po přetaktování s vodním blokem Bykski (určeným pro GeForce RTX 2080 Ti, jež má stejné PCB). Titan RTX v něm dosahuje 41 109 bodů (GPU skóre), respektive 31862 v celkovém skóre. Karta běžela na 2070 MHz na GPU a 2025 MHz na pamětech (16,1 GHz efektivně).

Herní testy z Youtube

Poté se ovšem objevily i podrobnější testy. JayzTwoCents publikoval video s výsledky několika testů. To byl mimochodem jeden z oněch Youtuberů, kterým Nvidia kartu zpřístupnila pro ono focení. Vypadá to, že zatímco tradičním recenzentům grafik Nvidia nemíní k otestování karty půjčit, kategorii videoblogerů/videorecenzentů je přístupnější.  Výsledky tentokrát zřejmě nepřetaktované karty můžete vidět v níže galerii. V již zmíněném 3DMarku Fire Strike je jinak skóre GPU bez přetaktování 36 447 proti 35 522 bodům u modelu GeForce RTX 2080 Ti Founders Edition. Karta je ve hrách, jejichž výsledky jsou v grafech, konzistentně rychlejší než RTX 2080 Ti.

Ve hře Metro: Last Light má Titan RTX proti FE verzi GeForce RTX 2080 Ti (která je z továrny přetaktovaná) výkon vyšší o zhruba 5 % v 1080p, ale už o 10 % lepší v 2560 × 1440 bodech a 12 % v rozlišení 4K. Rozdíl je tedy značnější až ve vyšších rozlišeních. Paradoxně v Shadow of the Tomb Raider je to úplně obráceně. Ve 4K tam dává karta 61 místo 58 FPS, což je nárůst okolo 5 %, a stejné zlepšení je v 1440p. Ale v nižším rozlišení 1920 × 1080 bodů se snímková frekvence zlepšila ze 128 na 149 FPS, o 16 %.

Benchmarky Titanu RTX od Jayz2Cents (Zdroj: VideoCardz)

V poslední testované hře, jíž je Hitman pod DirectX 12, pak pro změnu Titan RTX měl nejlepší výsledek ve 1440p (v tom smyslu, že ukázal největší přínos proti „levnější“ RTX 2080 Ti). V 1080p je skóre lepší jen o 9 %, ale v 1440p o 19 %. Ve 4K je ale zase výkonnostní nárůst plnotučného GPU TU102 jen 9 %.

Benchmarky Titanu RTX od Jayz2Cents (Zdroj: VideoCardz)
Benchmarky Titanu RTX od Jayz2Cents (Zdroj: VideoCardz)

Test s více hrami by pochopitelně dával lepší obrázek. Je možné, že herní ovladače nemusely být úplně dobře optimalizované na kartu Titan RTX proti RTX 2080 Ti. Ve videu se uvádí, že Battlefield V s ray tracingem například prý dokonce měly s Titanem horší výkon. Nebo může být problém, že do benchmarků promluvily nějaké nežádoucí vlivy (pokud nebylo podniknuto několikeré měření a čísla překontrolována/zprůměrována).

Jinak jsou ale výsledky – přinejmenším ty lepší – asi celkem očekávatelné. Výpočetní jednotky a paměťová propustnost navíc, vyšší frekvence i 280W TDP o něco zvýšily 3D výkon. Ale pro herní účely zrychlení asi ztuha může ospravedlnit až dvou a půl krát vyšší cenu proti GeForce RTX 2080 Ti. Už její 1000$ počáteční cena sama se přitom dá považovat za úlet proti předchozím typickým cenám highendových GPU Nvidie (650 až 750 dolarů). Že se ale tato grafika nedá hráčům doporučit, ale samozřejmě bylo očekávatelné také.

Jak rychlý je Titan RTX? První porovnání s GeForce RTX 2080 Ti jsou venku
Ohodnoťte tento článek!
4.7 (94.74%) 19 hlas/ů

58 KOMENTÁŘE

      • treba vsemozne RT renderery? nektere maji i primo benchmark a jsou zdarma (ty benchmarky) tam totiz vetsi pamet muze znatelne zmenit rendrovaci casy kdy shadery a textury muzou bejt nactene v pameti grafiky a nemusi se treba dotahovat postupne

        • Ano, ale nutno poznamenat, ze ani toto srovnani neni uplne fer kvuli driverum napr. Je jasne, ze Titan neni herni karta, proto by ty herni testy mely byt spis informativni pro ty, kteri si i radi na svem HEDT zahraji nejnovejsi hry.

          • Ty herní ovladače na tom ale fungují a až na ten ray tracing kde asi chyběl nějaký profil (pokud nebyl problém se zadrátovanou detekcí na straně hry), to jelo v pořádku. Myslím, že Nvidia je bude udržovat a dávat pozor, aby Titan RTX jel ve hrách optimálně.

            • Take si myslim, ze Nvidia si pohlida, aby i Titan fungoval ve hrach dobre, ale jsou tam i dalsi aspekty, jako napr. pamet Titanu, kterou asi tezko nejaka hra vyuzije. Takze pak se srovnava opravdu jen cip proti cipu (popr. chlazeni), kde proste Titan nemuze vyjit v pomeru cena lepe nez 2080 Ti. Pak je tu dalsi otazka, RTX Titan vs. 2 x 2080 Ti. Takze srovnavani ve hrach proste neni fer a melo by byt pouze informativni. Stejne tak jako RTX Titan na tom zase bude lepe s vetsi pameti v profi sfere.

        • Tim jsem chtel rici, ze porovnavat jablka s hruskami v obou smerech ma smysl jen na informativni urovni, jak si dana karta stoji v urcite okrajovejsi oblasti, pro kterou si ji uzivatel primarne nekupoval. Primarni testy by teda mely byt generacni ve stejne oblasti – RTX proti RTX a GTX, Titan RTX proti Titan xyz.

        • Asi bude dost zalezet, v jakych softwarech uz stihli pridat podporu BVH a akcelerace sledovani paprsku. Tam kde pouzivaji OptiX to bude asi snadne, v open source nastrojich jako Blender to asi nejaky cas potrva (i kdyz podle vseho uz na integraci do Cycles pracujou). Mas nejake blizsi info v ramci tve prace?

          • ale zrovna na Blender bych se rad v budoucnu podival, nahradit jim pomalu zastaravajici Maxko kde se me prestava libit i postupny prechod na placeni a licencovani ktere se me coby dlouhodobemu uzivateli jedne licence prestava libit, v prumeru totiz na verzi vydrzim 5 let

            prozatim se spokojim s tim ze tam je Vray, rendrovani prozmenu schceme s kolegou casem presunout mimo zapkladni 3D softy a delat ho v Unreal Engine, ktery se poslednich par let venuje i vizoskarum a jsou tam jiz docela slusne nastroje i pro narocnejsi rendering animaci prave vizualizaci

    • Na jedne strane to legracni je, ale kde jinde by se dal srovnavat vykon s hernimi grafikami, nez ve hrach? Nicmene ja bych take uvital srovnani mezigeneracni, tedy s predchozimi Titany ?TX a v tomto pripad i prinost RT.

  1. a nedivim se ze to davaji youtuberum k otestovani, dnes je sleduje mnohem vic lidi nez kolik cte weby o HW, vesmes psane medium je z pohledu dnesni mladeze zastarale a pro nerdy, a ti z hlediska prodeju nejsou dnes duleziti

    • S tim souhlasim a byt Nvidii, tak to v ramci hernich karet delam podobne. U TItan RTX, kde je cilovka jina, tak bych prave cekal, ze to daji spis platkum, ktere to seriozne zhodnoti v pracovnich nastrojich, nez pres Youtube ve sloupcich vedle nejakeho Tombraidera.

      • U těch youtuberů hrozně záleží o koho jde.
        Gamers Nexus má serióznější obsah, než vetšina klasických webů; HW Unboxed je taky na dost vysoké úrovni.
        Zde citovaný JayzTwoCents už IMHO tak vysokou úroveň nemá a někdy se mi zdá, že nevolí ideální způsoby testování, atd, je to víc kanál pro zábavu. A nejsledovanější vůbec – LinusTechTips jsou zaměření víc “uživatelsky” – notebooky, smartphony, atd – mají i celkem seriózní testy HW občas, ale rozhodně né vždy.

            • Před pár týdny tu byla příhoda, když proti němu někdo z červenýho táboru argumentoval něčím z jejich videa nebo testu (Techspot), tak od té doby trvá na tom, že je to mizernej a/nebo bezvýznamnej web. (Sorry za troll….)
              Já je moc nesleduju, ale přijdou mi v pořádku, z toho, co jsem viděl videa. Testy na webu bych radši viděl podrobnější.
              GamersNexus vzdor názvu mi přijde celkem dobrej. Mají snahu (třeba koupili tu vodní Vegu FE kvůli rozboru a testu výkonu, na kterej se hodně čekalo, nebo chtěli analyzovat ty rozbité RTX 2080 Ti, jestli by na něco nepřišli, i když tam nevím, jestli to mělo moc cenu).
              Videa já obecně moc nemusím a tam jsou trošku ukecaný plus je o něco těžší rozumět tomu jeho stylu mluvení, ale trolling to rozhodně není.

            • Nebyli schváleni a certifikováni by Maudit!
              Přece všichni jsou rudí agenti, stachové a pod!
              !!!BACHA NA NĚ!!!

            • On si takhle Maudit postupně vyřazuje všechny weby, když napíší cokoliv co mu nezapadá do jeho NV bible. Nakonec mu nezbude nic, bude chodit už jen na stránky Nvidie. 😀

            • Jan Olšan 21.12.2018 at 16:25
              Presne tak, ja je obcas sleduji a neprijdou mi, ze by nejak zavazeli. Spis si myslim, ze se snazi byt objektivni a poskytovat informace nejen o vykonu daneho cipu / karty. Prave HWUnboxed mi prijdou jako pomerne dobre info, kdyz clovek chce vedet i neco jineho, nez jen sloupce s cisly.

            • Maudit 21.12.2018 at 18:18
              Cituji: “HardwareUnboxed? No tak to uz vubec ne. *facepalm*”. S primhourenim oka jste psal o GamersNExus. Clovece, vzdyt vy uz ani nevite, co jste psal pred par hodinama a jeste to mate hned na ocich kousek od sebe. Tak je to s primhourenyma ocima, nebo facepalm? A proc vlastne HWUnboxed neni dle vas objektivni info?

            • Vsak to video, co jsem postoval, je z GamersNexus. Jsi nejakej zmatenej chlapce 🙂

            • Maudit 22.12.2018 at 0:49
              Tak jeste potreti pro vas, rec je o HWUnboxed a vasich tvrzenich, do kterych jste se sam zapletl. A co vam vadi na HWUnboxed jste jeste nenapsal. Takze opet jen nepodlozena tvrzeni a nalepkovani jen a pouze na zaklade vasich domenek a pocitu. Takhle argumentovat muzete zkusit treba ve svete herectvi, ale ve svete techniky potrebujete fakta 🙂

            • Mauditku, tak co HWUnboxed stale nevoni?
              Ta traparna co jsi tu poledne predvadel, kdyz jsi se snazil dokazat, ze HWUnboxed neni youtube kanal o Techspotu, ta ti nestacila?
              Nejspis ti nevoni, ze mezi 5 nejlepsimi CPU za listopad figurovalo 4x AMD..oni narozdil od nekterych pravovernych fanatiku nejsou blbi a dulezitymi kriterii je cena/vykon a pak neco cemu se rika “selsky rozum”, coz je neco co jsi nevidel ani z rychliku..
              https://www.techspot.com/bestof/cpu/

          • Taky nevím, určitě lze spekulovat jestli vždycky používají tu nejlepší metodiku testování, myslím že celkově tu metodiku nemají zdaleka tak podrobně zpracovanou jako GamersNexus, kde jsou k tomu i doprovodný články s podrobnostma o testování atd.
            Ale celkově mi to přijde jako dobré testy, žádná zásadní pochybení si od nic nepamatuju.

            A jestli se ti zdají zaujatí – upřímně, nezaznamenal jsem u žádných takovýchto kanálů vyloženou zaujatost.
            Že umí pěkně rozmáznout, pokud nějaký výrobce má nefér praktiky, nebo vydá pofidérní / špatný / předražený produkt, to je pravda. Ale co jsem viděl, tak to umí dát sežrat všech výrobcům bez rozdílu.

            • O computerbase jako brutalne cervenym webu tu mluvim dlouhodobe. A techspot tam je to stejne, ale do nedavna ho nikdo moc nebral vazne, takze nebyl duvod reagovat. A hle, prijdou recenze DLSS v FFXV a co se nestane? computerbase a techspot negativni 🙂 jaka uzasna nahoda. kdo by to cekal, zejo? 😀

              samozrejme souckovo platek a stachovo blogysek velmi radi linkujou jak computerbase, tak techspot. opet, kdo by to cekal, zejo? 😀 /sarcasm off

            • Co pak Mauditku, ty uz umis i nemecky, ze si prectes co na Computerbase pisi? Ja myslel, ze jsi trouba, ktery jaks taks dava trochu anglictiny a to jeste casto blbe…
              Co kdyby jsi misto tech svojich vyfabulovanych fantazmagorii napsal nejaky duvody, proc jsou “CB a HWUnboxed “AMD weby” ? At se muzeme poucit.

            • tombomino 21.12.2018 at 22:31
              No on totiz neumi ani Cesky. Chtel jsem mu udelat matematicky a lingvisticky rozbor na jeho nesmysl, co napsal u jineho clanku, ale pak jsem si rekl, ze mi ten cas za to nestoji.

              Maudit 21.12.2018 at 18:25
              “ale do nedavna ho nikdo moc nebral vazne” mne se moc libi tyhle subjektivni nazory, ktere tu prezentujete jako obecne pravdy. Ale at zustaneme ve vlakne, co ten HWUnboxed, proc konkretne je dle vas “se zamhourenyma ocima” / “facepalm”?

            • Ze na techspot nebyly v ceskych techwebech v porovnani s jinymi weby temer zadne reference, je fakt 🙂 Pocet citaci se pouziva (s dalsimi kriterii) jako hodnotici prvek nejake vedecke prace. Tak proc by pocet citaci techwebu nemel byt vyznamny? 😀

            • Tak mauditku, kde mas nejake fakta tvym fantazmagoriim o tom, ze jsou to “cervene weby”?
              Pochlub se o velky Mauditku…

        • Internetove platky prece nejsou jine, take zalezi o koho jde. Uz jen tady v diskuzich muzete videt, jak tu nekterym vadi procervene weby a tem druhym prozelene. A nekterym vadi i tento, ale lezt sem neprestanou 😉

          • Samozřejmě, já reagoval na to, že hodně lidí pořád vidí slovo “youtuber” jako extrémně pejorativní označení a automaticky pak řadí youtubové technologické kanály jako něco “podřadnějšího”, než weby, které vydávají obsah v podobě článků.
            Jenže to je nesmysl, v obou typech obsahu se vyskytuje jak bulvár a nízká kvalita, tak velmi kvalitní věci. 🙂

  2. Takže se ukazuje, že Titan RTX není pro hráče, ale jako výpočetní karta a pro vývojáře. Nyní celé vánoce budeme číst žgrgly AMDistů, kteří podobný produkt AMD v podobě Frontier Edition vychválili do nebes, ale u nVidie je to FAIL (ironie).
    Ukončím to tím, že i kdyby nVidie vydala kartu na které by všechny hry jeli na víc jak 250FPS se spotřebou 10W, tak by to bylo pořád špatně. Cokoliv vydá nVidie je prostě špatně, jenom proto, že čecháček nemá ani průměrnou mzdu 32.000,-Kč měsíčně. Jenom brečí v diskuzi jak je všechno drahé, ale že by šel a vydělal si to né. Malé děti v diskuzi. Přitom vláda schválila zvýšení výdajových paušalů pro OSVČ na dva miliony. Všici co se nebojí práce, mají peníze a cena za hardware je jim u zadku. Vy nemáte ani 15.000 na boty nebo to kolik to stojí, ani 7500 na Plaris nemáte. Jste nuly. V peněžence počítáte stokoruny. Včera jsem byl v hospodě a nechal jsem tam sedm litrů.

    • Crha tak ještě že jsi taky čecháček 😀 vítej tedy v klubu 😀 Jo ještě můžeš být moraváček a nebo tvaroháček? 😀 Už nejsi ani zábavný už nejsi nic jen otravná postavička co plevelí diskuse…

    • Crha 21.12.2018 at 12:59
      Z vasich nenavistnych a silne zaujatych prispevku docela mezi ty vase “AMDisty”, jak je nazyvate, a Cechacky zapadate. I prestoze to s Cehy vidim podobne – radeji zavidet a neprat druhemu, nez se soustredit na to, jak mit take – tak mi prave mezi tuto mnozinu zapadate a rozhodne podle me nejste ten, co by tady mel ukazovat vzor nekomu jinemu.
      Pojdme to zkusit spolu: “nejsou AMDisti ani Nvidiaci, jen zastanci technologii s ruznymi odlisnymi potrebami. Nenadavejme druhemu, pokud chceme argumentovat, snazme se vysvetlit nas uhel pohledu a proc je pro nas jedno podstatne a druhe mene, ci vubec.”
      Priklad 1: I prestoze ma GTX 1060 nizsi spotrebu a srovnatelny vykon s RX 580, uzivatel si vybral mene efektivni reseni na usporu energie, protoze byl orientovany budgetem a reseni s AMD ho vyslo levneji. Zaroven dostal stejny az lehce vyssi vykon.
      Priklad 2: Uzivatel zvolil RTX 2080, protoze dostal jednu z nejvykonnejsich hernich grafik na trhu a zaroven je fanda novych technologii jako RT, rad zkousi a zkouma. Protoze je to jeho konicek, na penize zde nehledi a nejsou pro nej v teto oblasti dulezite. I kdyz mohl volit Ti verzi, nakonec se rozhodnul pro neTi, protoze vykon mu u 2080 bohate staci.

        • Chtěl jsem mu odpovědět, ale jak říkáš, bylo by to házení hrachu na stěnu. On má svou pravdu a nenechá si jí vymluvit a i když mu lež tisíckrát vyvrátíš, příjde s novou lží po tisícítéprvní. Alich je pomatenec, zbloudilá duše a nechám ho tápat v temnotě, dokud sám nebud emít snahu z té temnoty vyjít na světlo a zatoužit po osvícení. Proč? Se podívej jak se do mě furt naváží, ale aby něco řekl AMĎákům, to né, AMD hype train je v pořádku… Alichu jdi do zadele.

            • A BTW ja ani nevim, proc bych za nejaky “tabor” mel bojovat s ostatnimi, ani AMD, ani Nvidia, ani Intel si nemaji co vycitat, jsou to vsechno firmy jejichz primarni a nejvetsi cil jsou zisky a vsichni do jednoho oskubou zakaznika kde muzou. Stejne tak jako zakaznik se snazi co jevice usetrit za co nejvice vykonu. Ja jsem jeden z tech, co kritizuji Nvidii za pristup k otevrenosti ovladacu, protoze v te sfere pracuji a myslim si, ze neni duvod si skudlit drivery a ztezovat tak zivot vsem kolem. Paradoxne by tim mohli hodne vydelat, ale tak dalekemu osviceni jeste nejsou. AMD je na tom podobne, byt o neco lepe. Proc jsem si delal srandu z AMD? protoze Vega je v mych ocich fail, ale hlavne kvuli otresnemu PR a trumpete jmenem Koduri, ktery ten cirkus vedl. Dokonce jsem vedl i hovory s kolegy, kteri slepe obhajuji nenazrane Polarisy a Vegy, pritom kategoristicky odmitaji Nvidii prave kvuli pristupu k otevrenosti SW a prislusnym vyvojarum. Misto toho, aby se podivali na to, co jsou jejich skutecne potreby a co jim dany produkt nabizi za jakou cenu. Vlastne jsem potkal jen jednoho kolegu, ktery si hraje s vypocty, AI a VR na programatorske urovni, ten mi popisoval, jak AMD se dokaze zaseknout s nutnosti restartu, zatimco Nvidia se dokaze “vyresetovat” pri “padu” sama a programator muze pracovat bez preruseni. Tohle vse je vec samotneho HW, FW a ovladacu – celkovy produkt. Toho kolegu mam rad a vdy se s nim dobre pobavim. I prestoze zastava opensource a teda spise podporuje AMD nez Nvidii, tak pracuje na Nvidiich, protoze AMD mu nabizi mnohem horsi produkt – on pouziva to, co potrebuje bez jakychkoliv hejtu.
              A to prece neni zadna ostuda rici: “Byl bych rad, aby se firma X pochlapila, protoze se mi libi jeji ideologie, ale zatim pouzivam produkty firmy Y, protoze jsou pro me potreby lepsi.”

            • Alichu, vůbec jsem to nečetl, jen ti napíšu, že psaní dlouhých zbytečných textů je nemoc.

    • @Crha
      No jo, ale zase sou lidi, kteří se prachama chlubí proto, aby jiní, kteří tak obdaření nejsou, měli vztek a záviděli (nebo se blbě cítili). To jenom druhá strana stejné mince, nebo spíš i hůř.
      To už spíš rozumím těm, co závidí, protože to je takový lidsky pochopitelný pocit, kdežto vyvyšovat se nad ostatní…

      • Jan Olšan 22.12.2018 at 21:59
        A nebo mi třeba rovnou vadí individua co se snaží ostatní ponižovat… Nejsem ani milionář a díky tomu že se práce nebojím nejsem ani chudák… Mám mnoho přátel co moc peněz nemají a naopak i těch co jsou těžce za vodou a ani miliony neřeší… Žádný z těch co podniká a jsou za vodou se ale nikdy tak nesnížil, aby druhé ponižoval… Možná je to tím, že k sobě přitahuji normální, inteligentní, hodné a slušné lidi.
        Tudíž mi Crha osobně vadí… není ani jedno… A snaží se jen neustále nadávat a druhé ponižovat…

        Alich 23.12.2018 at 8:58
        vidím že tu má někdo podobný, až stejný pohled na věc. Z Vegy bych jen nezatracoval 56 (kdyby měla nižší cenu). Plus bych dodal, že v NTB má AMD co dohánět. U Polarisů vím že mají vyšší spotřebu, ale pokud nehraji 24/356 tak to není alfa omega (nVidia a AMD si jsou v tomto segmentu konkurence schopné). Ostatně jak to vidím v jednotlivých cenových segmentech jsem před nedávnem psal. (RX590 neberu v potaz… já bych si ji nekoupil)

        • Ono nelze rici, ze jsou produkty AMD, ci Nvidia, nebo Intel, …, spatne. Vzdy je treba zminit i dany kontext a pohled na vec. Ja osobne si myslim, ze ani Vega 56 neni dobry produkt prave kvuli spotrebe a cene. Co je v APU je druha vec, ale ani tam jsem ja osobne nenasel pouziti.
          Co se tyka RX 480 / 580 – i pres tu spotrebu to muze byt duvod preferovat tento cip pred GTX 1060 prave kvuli celkove cene (cena karty – vitez AMD, cena monitory s *sync – jasny vitez AMD, vykon – plichta, nebo vitez AMD, spotreba vitez Nvidia, naroky na zdroj (cena) – , ale pri cene zdroju v teto oblasti je to uplne jedno a vysledna cena se prakticky nezvysi) , takze treba pri takovemto pripadu je AMD lepsi. Komu je cena ukradena, ale ma vetsi naroky na spotrebu a vyzarene teplo, zase sahne po Nvidii.
          Ja proste nechapu ty zabo-mysi valky AMD vs. Nvidia. Nikdo na svete jeste nepostavil ultimatne nejlepsi produkt.

          • Alich 24.12.2018 at 14:09
            Tak co se spotřeby Vega56 týče jsme viděl mnoho porovnání s 1070 které konkurovala. Rozdíl byl ve hrách cca 40W. To není nic šíleného. Co je nyní špatně je cena ta by měla být cca 9500,-. Já pro APU našel mnoho využití. Už když jsem to testoval, tak se to lidem líbilo a tak jsem pár sestav skládal. http://pcnadsenci.eu/2018/04/08/amd-ryzenvega-r3-2200g-r5-2400g/ (jednu mám doma)
            Jak jsem uváděl mám mezi přáteli spoustu otců rodin co investují do dětí a PC je až na posledním místě. Na WOT. WT, WOW a pod to je super. A nejsou nutné ani ty předražené paměti jak někteří neznalí uváděli.
            Ve zbytku s Tebou souhlasím. Je dobře, žes neuvedl RX590 protože to je podle mě stejný fail jako Vega64. Jako to si dělají srandu… Spotřebu to má jak Vega56… Ale výkon ani náhodou… na to že to přišlo mnohem později jak Vega56… mno… když už tak měli dát lepší paměti přidat výpočetní jednotky… pak by to mělo smysl… takhle ne…
            Jinak jsem tu před docela nedávnem, rozebíral jakou grafiku bych volil a proč… a to od základu až po top

            • RX 590 jsem kritizoval hned po odhaleni, to uz je proste mlaceni prazdne slamy.
              Ja jsem si ted poridil bazarovky za par supu – RX 580 a 460 na nejake testy. Zel ty 1080 Ti a RX 580 jsou tak tliste, ze uz se mi treti do MB nevejde, tak mi lezi 460 v krabici, ale docela me ta karta po kratkem testovani take potesila. Jinak obe dve, co mam zapojene v PC jsou krasne tiche a maji fan stop. Ja jsem spokojen, ale hodne fanatiku by asi zabilo, videt ty karty vedle sebe ;D

            • Jo a jeste jsem zapomnel odpovedet na to APU – hezke, ale prave v tomto stroji nemam ja osobne vyuziti. Pro tatiky na WoT je to asi dobre, ale ja mam APU jako home server, AM1, a cela sestava si vezme v plne zatezi vcetne pripojenych ext. disku asi 27W. Vetsinu casu je o cca 10 niz.
              O ryzen APU jsm premyslel, vyresilo by to my j problem 3 grafik v PC, ale ono i ten 2400G ma slabsi CPU cast, nez sestnacti vlakna vyse taktovana – a tu ja obetovat nechci, takze uvidime s cim prijde Ryzen 2 APU 😉