Nvidia zapracovala na ovladačích, z nárůstu výkonu v DirectX bledne i Mantle

0

Od té doby, co AMD představilo Mantle, se Nvidia snaží přesvědčit svět o jeho zbytečnosti. Šťouchnutí do konkurenčního API si neodpustila ani na konferenci GDC 2014. S novou verzí ovladačů, která by již brzy měla být dostupná, GeForce GTX 780 Ti předstihne Radeon R9 290X i ve hrách, které podporují Mantle.

Takovéto „testy“ samozřejmě musíme brát s určitou rezervou a počítat s tím, že Nvidia vybrala takové nastavení detailů a lokace, které její kartě svědčí (navíc je zde optická zrada v tom, že graf Thiefa nezačíná od nuly). Podíváme-li se na Star Swarm, přírůstek 57 % výkonu mezi ovladači verze 331 a chystanou, zatím neočíslovanou verzí, vypadá hodně zajímavě. Nvidia tvrdí, že testovala na Core i7-3930K, velký nárůst výkonu s Mantlem ale připomíná spíše situace limitované procesorem.


Mantle už na prvních zveřejněných slajdech slibovalo při stejném framerate až devítinásobek vykreslovacích volání (draw calls) oproti DirectX. Právě na draw calls jsou jednou z dílčích operací, na níž Nvidia důkladně zapracovala (dalšími jsou CB-Set, SetIndexBuffer a SetVertexBuffer). Výkon v nich by měl být oproti ovladačům řady 331 zhruba čtyřnásobný. V širším spektru her budou nárůsty zřejmě v řádu jednotek procent, nad tím ale vůbec není třeba ohrnovat nos.


Poslední slajd s těmi předchozími moc nesouvisí, ale protože by se nám jinam nehodil, publikujeme jej také. Nvidia zde srovnává historický vývoj teoretického výpočetního výkonu (GFLOPS) v single precision a propustnosti pamětí mezi svými grafickými akcelerátory a procesory Intel. Rozdíl se postupem času stále zvětšuje, ale jak dlouho tento trend ještě vydrží?

 

Zdroj: Digital Storm Online

Nvidia zapracovala na ovladačích, z nárůstu výkonu v DirectX bledne i Mantle

Ohodnoťte tento článek!