O2 startuje největší kampaň za poslední roky [+ dojmy z tiskovky]

0

Dnešní tisková konference O2 byla živě přenášena přes internet a díky tomu vám už kolega Lukáš Václavík mohl popsat nové tarify O2 Free. To jsme ale předem nevěděli a jelikož to mám do Prahy ze všech nejblíž, vydal jsem se na místo činu osobně.

Konference v bojových podmínkách

Operátor zvolil za místo konání palác Diamant na Václavském náměstí. Starý dům stejného jména byl před několika lety stržen a nová budova v architektonickém stylu kapitalistického realismu ještě není hotová, pohybovali jsme se tedy po staveništi, na schodištích nás míjeli zedníci se stavebním materiálem a improvizovaným konferenčním sálem se linul nakyslý zápach barev na zeď.

Prezentaci zahájil generální ředitel české Telefónicy Luis Malvido. Je původem Argentinec a v minulosti prý řídil tamější pobočku. Těžko říct, zdali ho do malé postkomunistické země, kde mobilní operátory každý svorně nenávidí, poslali za trest, a nebo za odměnu, protože neudržet zdejšího největšího poskytovatele telefonních služeb v zisku by dokázal možná jen Aleš Hušák.

Telefónica O2 byla až překvapivě sebekritická: součástí prezentace bylo video, kde si lidé z ulice stěžují na přemrštěné ceny, které v ČR platíme za volání. Následně ale Luis Malvido konstatoval, že největším problémem pro zákazníky jsou očividně nepřehledné tarify a já měl problém se nesmát nahlas. Nicméně, nepřehlednost je skutečně vážným problémem: zákazníci prý volají na infolinky O2 a ptají se, za co vlastně platí. S novými jednoduchými tarify budou mít operátoři call centra více času otravovat nás s „výhodnými“ obchodními nabídkami, a to se vyplatí. O2 také doufá, že stávající zákazníci s tarifem budou ochotni připlatit si za neomezené volání a ve výsledku utratí více než nyní. Přechod na levnější tarif ze stávajícího dražšího ale nijak trestán není.

Tím se dostáváme k informacím, které ještě v předchozích článcích nezazněly.

Běží vám smlouva se závazkem? Nevadí

O2 chce, aby většina zákazníků do dvou let přešla na nové tarify Free. Stávající O2 Neon budou v podobném časovém horizontu z nabídky vypuštěny a nebude je možné obnovit. Bez ohledu na to, kolik měsíců vám ještě zbývá ze stávajícího závazku, můžete přejít na tarif O2 Free a délka vašeho závazku bude zase 24 měsíců (pouze na variantu bez závazku v takovém případě nelze přejít). Ale běda vám, pokud byste se chtěli ze závazku vyvléknout před jeho skončením. To pak zaplatíte 250 Kč za každý neuplynutý měsíc, takže u nejlevnějšího tarifu je dokonce levnější jej nechat doběhnout.

Balíčky SMS nebudou, vteřinová tarifikace také ne

Po konferenci padla též otázka, zdali bude k nejlevnějšímu tarifu O2 Free možné dokoupit balíček SMS do ostatních sítí. Odpověď zní, že toto možné nebude. A zatímco konkurenční Vodafone láká zákazníky na tarifikaci po vteřinách, O2 bude u tarifů Free účtovat klasicky po celých minutách. Zákazníky to prý tolik netrápí, ocení přehledný tarif a tak podobně.

Největší reklamní kampaň za posledních pět let

Na druhou část prezentace se slova chopil marketingový ředitel Jiří Dvorjančanský. Mimo jiné jsme mohli zhlédnout reklamní spoty, které budou od 15. dubna běžet v televizích. Kampaň ale prý zasáhne všechna média a půjde o největší akci za posledních pět let. Přesnou cenu O2 odmítlo sdělit, bude ale vyšší než u každoročních předvánočních kampaní. A ty stojí mezi 50 a 70 miliony korun.

Za účelem utajení informací ji nevymýšleli čeští pracovníci reklamní agentury, ale jejich kolegové v Berlíně. Tam tedy vznikl nápad pojmout kampaň ve stylu hippies. Mimochodem, jedna z pozorností, kterou si přítomní novináři odnesli, byl natahovací model autobusu Volkswagen v květinovém nátěru.

S prázdnou ale neodešli ani lidé, kteří s tiskovou konferencí neměli vůbec nic společného. O2 totiž v dolní části Václavského náměstí nechalo vyskládat obří transparent z červených, fialových a bílých prvosenek a rampu, ze které si turisté nápis „FREE“ se zájmem prohlíželi a fotografovali. Ještě během tiskové konference začaly hostesky transparent rozebírat a květiny rozdávat nicnetušícím kolemjdoucím. Bohužel, skutečně free (tedy zdarma) byly opravdu jen ty prvosenky a Wi-Fi pro novináře. Na jízlivý dotaz jednoho z kolegů novinářů musel Jiří Dvorjančanský vysvětlovat, že „free“ v názvu tarifů neznamená, že snad dostanete něco zdarma, ale neomezené limity.

A to byl vlastně prý jeden z důvodů, proč O2 pro konání konference zvolilo právě rozestavěný Diamant: aby z něj bylo vidět ven na doprovodnou akci.

Komentář (jiný pohled)

Nejsem typický zákazník mobilních operátorů, volám nebo emesekuju spíše výjimečně a nepoměrně více peněz utratím za internetové připojení pro smartphone. Ostatně, všechno jsou data, volat můžeme přes Skype nebo Facebook, předat textovou zprávu lze mnoha způsoby. Stěží můžeme nové tarify orientované převážně na volání a SMS nazývat revolucí.

 

Je to ale rozhodně krok správným směrem: za 499 Kč měsíčně (a 349 Kč, máte-li nárok na obě slevy) můžete volat, komu chcete, můžete posílat esemesky, komu chcete (do cizích sítí zadarmo přes internet), a internet je po vyčerpání datového limitu sice pomalejší, ale stále funkční a 200 kb/s na stažení e-mailů, přečtení zpráv, zjištění počasí nebo jízdních řádů MHD stačí. Ještě by to mohlo být tak o polovinu levnější a budu plně spokojen.

Co píší lidé na sociálních sítích

Podle O2 se nové tarify setkávají s kladnou odezvou: aby také ne, jsou přece ve srovnání se zahraničím tak výhodné! No, možná ne tak docela.

O2 startuje největší kampaň za poslední roky [+ dojmy z tiskovky]

Ohodnoťte tento článek!