Obama: internet je americký vynález, EU jedná ve vlastních komerčních zájmech

0

Evropská unie má v posledních letech problém s Googlem a jeho potenciálně monopolním postavením. Podobně v minulosti podrobovala přezkoumání Microsoft. To víme, řešili jsme to i v podcastu. V rozhovoru pro magazín Re/code naznačil americký prezident Barack Obama, že Evropská unie firmy jako Google nebo Facebook z důvodu, že sama nemá čím konkurovat.

Co si budeme nalhávat, v oblasti IT běžně používáme americké operační systémy a služby. Můžeme polemizovat o tom, jestli Evropa opravdu nemá proti těmto službám co postavit. Adopce nicméně hovoří za všechno. Právě to je podle Obamy důvod, proč Evropská unie staví americkým technologickým firmám do cesty překážky.

Že by Evropská unie nečinila rozhodnutí, která by nebyla v jejím komerčním zájmu? Myslím, že EU se bude vždycky podle toho, co bude v jejím zájmu. Stejně by to udělala každá podobná organizace nebo stát. To, jestli zámořské podniky zbytečně nedusí, ovšem je jiná otázka. Na Obamu zareagoval mluvčí EU, který pro Financial Times řekl, že to americký prezident přehnal.

 

Regulace by podle něj pouze měla přispět k tomu, aby neevropské firmy mohly s EU pracovat jako s jediným trhem. Což by jim mělo usnadnit práci. S Lukášem jsme se každopádně shodli na tom, že Evropská unie pohlavkuje Google neprávem. Firmy musí reagovat též na jiná rozhodnutí, např. Google na žádost odtraňuje z výsledků osobní informace.

The Verge dodává, že jestliže se pomocí Evropské unie za svá práva perou evropské podniky, zrovna tak na to mají právo – a občas tak činí – podniky americké. Zatímco Obama tvrdí, že internet platí za americký vynález, jiní oponují, že zásluha nepřísluší žádné zemi. Obama má navíc velký plán na regulaci internetu.

Z kapes daňových poplatníků žijících v USA by se mu mohlo podařit vytáhnout spoustu peněz navíc. Možná proto nyní obsahuje internet jako vynález z Ameriky. Kdyby současný návrh o síťové neutralitě prošel, bude ohrožen rozvoj síťové infrastruktury, neboť by bylo méně konkurence. Kde není konkurence, tam se trh obvykle moc nerozvíjí.

Zdroj: Re/code via The Verge

Ohodnoťte tento článek!

1 komentář

  1. Kritika nedostatecneho mnozstvi grafickych vystupu, nebo naopak vyzdvihovani jejich mnozstvi neni na miste. Kazdy vyrobce MB nabizi siroke portfolio variant jednoho vyrobku a zakanik si vybere MB presne podle pozadavku. To se tyka i ostatnich periferii. Za kazdy dodatecny vystup, nebo vstup si necha vyrobce patricne priplatit. Zakaznik zase oceni to, ze nemusi kupovat vybavu, kterou nikdy nepouzije.