Displeje z organických elektroluminiscenčních diod na trh stále neprorazily, v e-shopech na ně nenarazíte. Průkopník v této oblasti, společnost Sony, se snažil o propagaci této technologie formou prodeje 11″ televize, její prodejní cenu se však nepodařilo dostatečně srazit ($2222 je opravdu dost) a k neúspěchu se přidaly i chladné reakce kupujících, kteří z ní „odvaření“ nebyli.

Neúspěch ústí ve stáhnutí produktu z rodného Japonska: firma se pokusí prorazit v zámoří a Evropě. OLED je zkrátka příliš velký oříšek i pro takového giganta, jakým Sony bezesporu je; technologická náročnost výroby je značná a nedaří se vyrábět levně ani relativně malá zařízení. Pro fanoušky a příznivce, kteří plánovali přeskočit technologii LCD a přejít ze svého obstarožního CRT rovnou na OLED, je to velice smutná zpráva a OLED je víceméně odložen na neurčito (nahradí jej FED?).

Analytici předpokládají, že dalším velkým krokem budou 3D televize a monitory, o kterých jsme vás již ve svých zprávách informovali. Spotřebitelé očividně více než lepší kvalitu obrazu ocení opravdu novou funkci, LCD s LED podsvícením jsou pro masy jednoduše dobré dostatečně.

Zdroj: Fudzilla

Ohodnoťte tento článek!