OnLive spustilo lokální streamování her a podporuje tituly ze Steamu

0

Herní služba OnLive byla odhalena na Game Developers Conference v roce 2009. Idea spočívala ve streamování her, podobně jako se díváme na videa z YouTube, aniž bychom je nejdříve museli ukládat na disk. Internetová infrastruktura nicméně tomuto modelu nepřeje. Zpoždění ovládání bylo někdy citelnější, jindy více. Hráči si stěžovali na nedostatečnou úroveň detailů, ve srovnání s tím, kdy hru zpracovával lokálně jejich počítač.

Podle nepotvrzených informací mělo OnLive v měsících před krachem průměrně 1 800 platících zákazníků. Hodnotu společnosti analytici kdysi odhadovali až kolem 1,8 miliardy dolarů. V říjnu 2012 ale byla prodána za 4,8 milionu.

Nejsem si jist, že se poměry natolik změnily, do budoucna avšak s těmito službami nejspíš musíme počítat. Streamování testuje Valve. Svého času největšího konkurenta OnLive pohltilo Sony. Gaikai teď slouží na PS4. Projekt OnLive zkrachoval, neboť tvůrci se chovali příliš ambiciózně, provozovali nemálo nevyužitých serverů a utráceli spousty peněz. V srpnu 2012 firma propustila velkou část zaměstnanců. Nová firma, kde pracuje několik původních členů týmu, se nazývá úplně stejně.

OnLive vstává z mrtvých

OnLive se restartovalo a nyní ke hráčům přistupuje trochu jinak. Nová služba se nazývá CloudLift a nebojí se modelu, kdy si hráč do počítače stáhne potřebná data. Využívá k tomu zavedený Steam. Herní prostředí tudíž nemusí být vykreslováno jen na serverech poskytovatele. Naopak, výkonnější počítač mít musíte, protože zpracování se odehraje na něm. Na málo výkonném zařízení přijde ke slovu opět streamování, ovšem z vašeho počítače.

 

Pokud to celé bude fungovat, pak si svou hru zapaříte i u kamaráda. Kromě počítačů s Windows nebo OS X jsou podporována zařízení s Androidem nebo televizory. iOS přijde na řadu později. Změny umožní uvolňovat k zahrání i nové tituly, hned od jejich uvedení na trh. Značka OnLive Go sdružuje masivní multiplayerové tituly. Prozatím se musíte spokojit se Second Life a War Thunder.

CloudLift zpočátku podporuje pouze 20 her. Předplatné vás vyjde na 14,99 dolaru měsíčně. Partnerství s Valve považuji za šťastnější krok. Potřebujeme takovouto službu? OnLive není jediné, kdo se myšlenkou streamování z jednoho centrálního počítače zabývá. V této oblasti mj. experimentuje samotné Valve. Zaznamená CloudLift větší ohlas než původní služba? Seznam prvních 20 podporovaných her vypadá následovně:

  • Batman: Arkham Asylum GOTY
  • Batman: Arkham City GOTY
  • Batman: Arkham Origins
  • Darksiders II
  • Dead Island GOTY
  • Dead Island: Riptide
  • LEGO The Lord of the Rings
  • Metro 2033
  • Mortal Kombat Komplete Edition
  • MX vs. ATV Reflex
  • Painkiller: Hell and Damnation
  • Red Faction: Armageddon
  • Saints Row IV
  • Scribblenauts Unlimited
  • Strike Suit Zero
  • The Book of Unwritten Tales: The Critter Chronicles
  • The LEGO Movie Videogame
  • The Raven: Legacy of a Master Thief
  • Truck Racer
  • Type: Rider

Předplatné za necelých 10 dolarů měsíčně bez Steamu zatím v nabídce zůstalo. Do budoucna jej ale pravděpodobně nový model streamování her vytlačí.

Zdroj: OnLive Blog | Neowin

OnLive spustilo lokální streamování her a podporuje tituly ze Steamu

Ohodnoťte tento článek!