Opera zlepší práci s online videem. Za 155 milionů kupuje technologie Skyfire

0

Norská Opera v následujících měsících a letech projde velkou změnou. Firma tento týden sdělila veřejnosti, že přestane vyvíjet své vykreslovací jádro Presto a na mobilech i počítačích přejde na WebKit a prvky Chromia od Googlu. Aplikace jako takové se ale změnit nemusí.

Předností Opery jsou totiž synchronizační funkce Unity, spousta doplňky prohlížeče (RSS čtečka, e-mail atd.) a hlavně funkce Turbo, která umí v cloudu zkomprimovat obsah webové stránky a na zařízení odeslat jen zlomek dat. Přitom vyčístí kód, upraví kvalitu obrázků, ale zároveň ušetří datový provoz na slabším (mobilním) připojení.

 

Dnes Norové oznámili, že za 155 milionů dolarů kupují společnost Skyfire Labs sídlící v Silicon Valley, část peněz bude v hotovosti, zbytek v akciích. Obchod by měl být dokončen do 15. března 2013.

Skyfire je znám třemi produkty. Rocket Optimizer slouží ke cloudové optimalizaci videa, aby se snížil datový tok, zamezilo se zasekáváním a dlouhým načítáním. Je to zkrátka jako Opera Turbo pro video, ale funguje už na straně poskytovatele připojení. Horizon zase operátorům přináší tržby na webu a uživatelům formou doplňku pro mobilní prohlížeče rozšiřuje funkce o sociální sdílení atp.

Nejznámější je asi prohlížeč SkyFire pro Android a iOS. Ten spojuje funkce obou předchozích produktů. Je prostoupen sociálními sítěmi a umí dobře pracovat s videem. Tvůrci uvádějí, že ušetří až 75 % datového provozu. Co je však důležitější, Skyfire umí přehrát video zabalené ve flashovém přehrávači, se kterým si iOS nebo nově i Android už neporadí. Aplikace ve Flashi ignoruje, ale video přehraje na více než 200 000 podporovaných stránkách.

Opera a Skyfire k sobě dokonale sedí,“ říká Lars Boilesen, CEO Opery Software. „Obě společnosti se od svých prohlížečových začátků hodně vyvinuly. Skyfire nám přidá lepší schopnosti práce s videem, optimalizace a aplikace pro tablety a smartphony a také sílu v Severní Americe.

Firma je totiž známá hlavně ve Státech, kde dobře spolupracuje s operátory. To by měl být takové odrazový můstek k tomu, aby Opera v Americe konečně posílila. K tomu se opírá o odhady Cisca, které tvrdí, že video bude v roce 2017 představovat až 66 % trafficu, dnes je to okolo 51 %. Opera tím získá důležitou výhodu.

Jak funguje Skyfire Browser

Jak funguje Skyfire Horizon

Jak funguje Skyfire Rocket Optimizer

Zdroj: Opera

Opera zlepší práci s online videem. Za 155 milionů kupuje technologie Skyfire

Ohodnoťte tento článek!