Operátoři se dohodli. Přenos mobilního čísla ode dneška potrvá jen čtyři dny

0

Členové Asociace provozovatelů mobilních sítí se dohodli na novém zautomatizovaném procesu pro převod čísel, který by měl tento průběh zkrátit z jednoho měsíce na čtyři dny. Rychlejší přenos čísla od jednoho operátora k druhému platí ode dneška. Nová metoda už počítá také se zapojením virtuálních operátorů. Jak můžete vidět v diagramu, jako operátor je myšlen síťový operátor (T-Mobile, Telefónica, Vodafone a Air Telecom), jako poskytovatel služeb pak virtuálové.

Průběh přenosu čísla
Průběh přenosu čísla (foto: APMS)

Z uživatelského hlediska se až na rychlost prakticky nic nemění. APMS ale uvádí doporučený postup, aby vše proběhlo hladce.

 

Jak nejlépe postupovat

  1. Účastník (klient) dává výpověď u opouštěného poskytovatele služeb.
  2. Účastník dostává u opouštěného poskytovatele služeb, po potvrzení podání platné výpovědi služeb na přenášeném čísle, ČVOP-číslo jednací výpovědi.
  3. Účastník podává žádost o přenesení čísla u přejímajícího poskytovatele služeb a předává mu ČVOP-číslo jednací výpovědi. (DEN 0)
  4. Přejímající poskytovatel služeb posílá objednávku na přenos čísla opouštěnému poskytovateli služeb. (DEN 1)
  5. Opouštěný poskytovatel služeb provádí autorizaci požadavku s využitím ČVOP. (DEN 2)
  6. Číslo se zapisuje do Centrální databáze přenesených čísel opouštěným i přejímajícím síťovým operátorem. (DEN 3)
  7. Číslo je aktivní u nového poskytovatele služeb. (DEN 4)

Zdroj: APMS

Ohodnoťte tento článek!