Ovladač GeForce 185: výkon a ambient occlusion

0

Doufám, že mi nikdo nevynadá, že vytáhnu pár věcí z recenze GeForce GTX 275 do aktualit, ale nerad bych, aby zůstaly utopeny v osmadvaceti kapitolách. Ta první aktualita se týká nového a nezvykle dost změn přinášejícího ovladače.

Ovladač GeForce série 185 (na webu Nvidie musíte zvolit hledání mezi všemi anebo přímo Beta ovladači, série 185 nemá ještě WHQL certifikaci) s sebou nese tato vylepšení:

  • vylepšená správa textur v DirectX 10
  • vylepšená efektivita Z-culling
  • vylepšen výkon komprese při anti-aliasingu
  • zlepšen výkon SLI (zejména v enginech Source/Half-Life 2)

O tom, jak si pomohla GeForce GTX 275 s ovladačem 185 oproti staršímu 182.08 WHQL už více ve spodní části této kapitoly (graf přímo od Nvidie, zřejmě postihuje vše podstatné).

Tou nejzajímavější věcí na GeForce 185 series je určitě ambient occlusion (dále AO). AO je technika, při níž je do výpočtu osvětlení zahrnut i vliv dalších objektů (v určité vzdálenosti). Více o ambient occlusion třeba v článku na 3Dsoftware.cz. Nové ovladače ale umožňují vynutit AO i ve hrách, ve kterých není implementováno přímo vývojáři/výrobce (Stalker Clear Sky, H.A.W.X. anebo Crysis už AO implementováno mají). V současnosti jsou vytvořeny profily pro 22 her:

  • Assassin’s Creed
  • Bioshock
  • Call of Duty 4
  • Call of Duty 5
  • Call Of Juarez
  • Company Of Heroes
  • Counter-Strike Source
  • Dead Space
  • Devil May Cry 4
  • F.E.A.R. 2
  • Fallout 3
  • Far Cry 2
  • Half-Life 2 (celá série)
  • Left 4 Dead
  • Lost Planet: Colonies
  • Lost Planet: Extreme Condition
  • Mirror’s Edge
  • Portal
  • Team Fortress 2
  • Unreal Tournament 3
  • World In Conflict
  • World of Warcraft

Nvidia sama uvádí, že toto jsou tituly, ve kterých zapnutí AO je nejvíce vidět. V exteriérech (World in Conflict, World of Warcraft) dodává AO hloubku trávě a další vegetaci. Dopad na výkon by se měl (asi míněno u GTX 275) pohybovat mezi 20–40 %. O tom, že AO vylepšuje obraz docela podstatně, vás mohou přesvědčit následující obrázky. Brzy by měl na živě.cz vyjít také článek Adama Vágnera, v němž zřejmě uvidíte i srovnání provedená v H.A.W.X. a Burnout Paradise – v těchto hrách je rozdíl mezi zapnutým a vypnutým SSAO opravdu dost markantní a jakmile si jednou zapnuté SSAO zkusíte, bude vám později po vypnutí něco jakoby chybět. Zmíněné hry tedy AO podporují i bez asistence ovladače Nvidie.

Komu by nestačily obrázky níže, může zkusit animované GIFy: Half-Life 2, Mirror’s Edge, World in Conflict a World of Warcraft.

Company of Heroes

Half-Life 2

Mirror’s Edge

World in Conflict

World of Warcraft

Nárůst výkonu s ovladačem 185 (oproti 182.08)

 

Ohodnoťte tento článek!