Past na nezkušené uživatele

0

V oblasti reklamy se až příliš často nehraje na pravdivé a relevantní informace. Důkaz lze najít například i v centru Brna, kde jsou ve výloze obchodu s výpočetní technikou hned dvě velké upoutávky na notebooky s velmi podivnými informacemi.

Takový „Nejprodávanější malý a lehký notebook“ bude jistě lákavá nabídka. Hlavně s baťovskou cenou a velkou slevou. V tomto směru je reklama správná, ale co fotografie? Na ní se nachází 17″ Satellite a inzerovaná verze U300 má již hodnou chvíli nástupce.

Druhá nabídka inzeruje „Nejprodávanější notebook v kategorii maximální výkon“ – pod tímto označením si prodejce představuje běžnou konfiguraci HP Pavilion. V tomto případě je zavádějící již samotné přirazení vypsané konfigurace do kategorie maximální výkon – s grafickou kartou GeForce 8400M GS to je spíše střední třída a 2 GHz procesor je rovněž průměr. Na obrázku je opět vyobrazena 17″ verze, která se navíc v ČR nikdy neprodávala – velké Paviliony přijdou na trh až s novou řadou dv7.

Podobně nápadité popisy se bohužel vyskytují velmi často i v letácích různých řetězců s elektronikou. Ve světě letáků se na velmi výkonný notebook promění cokoliv, co nemůže okouzlit ničím jiným než nejzákladnější dedikovanou grafikou a velkým diskem.

Past na nezkušené uživatele

Ohodnoťte tento článek!