„PC dělá co?“ Intel, Microsoft, HP, Dell a Lenovo ukazují, že nové počítače jsou cool

0

Trhu s počítači se nedaří. Podle IDC klesly dodávky PC za poslední čtvrtletí o 11 %, lépe na tom nebyly ani předchozí období. Už jsme to vysvětlovali několikrát. Roste morální životnost počítačů. Jejich výkon i výbava je na takové úrovni, že vydrží déle. Mezigenerační změny hardwaru nepřinášejí tolik novinek, aby uživatelé museli kupovat nové.

PC Does What?
PC Does What? 

To je pochopitelně rána pro výrobce čipů, celých počítačů i softwarových produktů. Právě proto se spojily firmy Intel, HP, Dell, Lenovo a Microsoft v nové reklamní kampani „PC Does What?“ (PC dělá co?). Společně ukážou výhody nových počítačů. Kampaň poběží od 19. října a potrvá šest týdnů. Firmy cílí na nejvlivnější a největší trhy, tedy USA a Čínu.

Intel, Microsoft, HP, Dell a Lenovo na jedné lodi
Intel, Microsoft, HP, Dell a Lenovo na jedné lodi

Společně chtějí ukázat, že dnešní počítače toho zvládnou více než ty staré. Že se nákup vyplatí. „Možnosti dnešních počítačů jsou nekonečné, ale miliony lidí stále používají zastaralé systémy,“ říká Karen Quintos, šéfka marketingu v Dellu. „Mluvíme o revoluci, nikoliv evoluci. Věříme tomu tak, že jsme se sjednotili, abychom mohli vzdělávat, ale i vzrušovat trh,“ dodává David Roman, který vede marketing v Lenovu.

 

Kampaň sestává z pěti reklam, které ukazují některé vychytávky dnešních PC. Dell do klipu přinesl svůj notebook XPS 13 s tenkými rámečky a „nekonečným“ displejem. HP vytáhlo trumf v podobě Spectre X360, jehož displej lze otočit o 360°. Lenovo prezentuje Yogu 900 tak tenkou, že ji lze podstrčit pod dveřmi. Microsoft chce mezi lidi dostat Windows 10, Intel zase nové čipy Skylake.

Rušivě na mě osobně působí reklama ukazující hráčské možnosti v současnosti. Srovnává moderní počítač s pět let starým. Intel tvrdí, že grafika je až 30× výkonnější. Týká se to testu 3DMark 1.2.0 Cloud Gate (DX 10). Firma jistě srovnává tehdejší nejhorší možné vlastní GPU a nejlepší dnes (Iris Pro s vlastní pamětí).

Celkově ale lze pochválit alespoň fakt, že se firmy vydaly cestou pozitivní kampaně a nezaložily ji například na tom, co neumí MacBooky nebo iPady.

Zdroj: Intel

Ohodnoťte tento článek!