PhysX na kombinaci Radeon + GeForce funkční

0

Projekt akcelerované herní fyziky u Nvidie zažívá době velké otřesy. Jen včera Nvidii opustil Manju Hegde, zakladatel firmy Ageia a tedy největší kápo přes PhysX. Současně se objevila další novinka: v nejnovější betaverzi ovladačů Nvidie verze 257.15 lze zprovoznit kombinaci Radeonu pro rendering grafiky a GeForce pro počítání fyziky bez záplat třetích stran. Informuje o tom server PhysXInfo.

Na Windows XP i 64bitových Windows 7 k rozběhnutí doposud zakázené kombinace stačí vytvořit falešné rozšíření pracovní plochy, respektive novou pracovní plochu, na výstup obsluhovaný GeForce. Nejen že GPU PhysX funguje, pryč je také takzvaná časovaná bomba: zákeřná feature ovladačů Nvidie, která při detekci Radeonu v systému po třiceti sekundách běhu deaktivuje akceleraci PhysX pomocí GPU, čímž dojde k razantnímu zpomalení, a navrch ještě u objektů podléhajících PhysX obrátí gravitaci.


Což může mít nevídané následky.

Připomeňme, že Nvidia blokuje GPU PhysX za současného použití konkurenčního akcelerátoru pro grafiku od loňského září. Tehdy Microsoft vydal finální verzi Windows 7, které narozdíl od předchozí verze Vista umožnily mít v systému ovladače pro grafické karty více výrobců, a AMD vydalo Radeon HD 5870, o kterém někteří uživatelé uvažovali jako o možném upgradu s tím, že starší kartu od Nvidie by si ponechali pro počítání fyziky. Nvidia vytrvale opakuje, že „hybridní“ PhysX blokuje z technických důvodů, neboť nedokáže zajistit správnou funkčnost tohoto řešení. Jak ovšem dokazuje i nynější událost, skutečný důvod je čistě obchodní.

Nvidia během posledních několika let napumpovala do PhysX nemalé peníze, světové nadvlády se jí ale stále nedaří dosáhnout. Že by tedy odstranění nesmyslného omezení, jakožto i odchod Manju Hegdeho, symbolizovaly konec této černé díry? Koneckonců, SLI nakonec také funguje i na Intel čipsetech, přestože po dlouhá léta to bylo nemyslitelné. Přiznám se ale, že kacířským myšlenkám v případě PhysX příliš nevěřím. Přeci jenom, ovladače 257.15 jsou stále ve verzi beta a nelze vyloučit, že nefunkční „ochrana“ je jednoduše omyl.

Než ale Nvidia tuto chybu napraví, můžete hry s PhysXem vesele hrát na kombinaci Radeon + GeForce. Nebo se alespoň funkčností tohoto řešení pokochat na videu, které natočil německý server TweakPC.

Zdroj: PhysXInfo

Ohodnoťte tento článek!