Šeptanda: PlayStation 5 už utáhne 4K při 60 fps

17
Sony DualShock 4 PlayStation 4
Sony DualShock 4

Uživatel Redditu, který si říká RuthenicCookie, prozradil několik podrobností o chystaném PlayStationu 5. Údajně má v oboru dobré zdroje, což potvrdil tím, když s předstihem potvrdil, že Sony příští rok zcela vynechá herní veletrh E3.

Nemělo by tam prý co ukazovat, všechny karty vyložilo na letošním ročníku. Žádné překvapivé velké herní tituly se tedy nechystají, novou konzoli tak také ještě ukazovat nechce. Ze stejného důvodu Sony přeruší tradici a letos koncem roku neuspořádá výstavu PlayStation Experience.

Nuda ale rozhodně nebude. Pokud se zdroje Cookieho nepletou, tak někdy v polovině roku 2019 Sony skutečně oznámí PS5, ale detaily bude šetřit. Nová konzole se dočká hlavní pozornosti až na prosincovém PSX. S prodejem se ale počítá nejdříve až na jaře 2020.

Velká herní studia už prý dostala dev kity, takže chystané hry pro PS4 už vývojáři mohou pomalu optimalizovat i pro PS5. EA podle Cookieho válčí s chystaným Anthemem a horko těžko jej upravuje tak, aby vůbec běžel na stávajících mašinách. PS5 nabídne mnohem více výkonu, počítá se již s hraním v rozlišení 4K při 60 snímcích za sekundu.

TIP: PlayStation 4 slaví 5. narozeniny. Víme, kolik se prodalo konzolí a her

Logicky opět s omezenými detaily oproti nastavení Ultra na nadupaných herních PC. Nová konzole by zase měla stát 500 dolarů, za což dnes koupíte jen schopnou herní grafiku (RTX 2070), ale už ne zbytek komponent. O grafickém systému zatím nic nevíme, všeobecně se ale počítá s využitím architektury AMD Navi. Procesorem podle Cookieho bude osmijádro Zen (neznámé generace).

TIP: AMD vyvinulo speciální APU Ryzen s pamětí GDDR5. Pro čínskou konzoli

Šušká se také o tom, že nový DualShock 5 vymění touchpad za dotykový displej. To cookie nepotvrdil, v novém gamepadu ale údajně bude kamera. Ta prý bude součástí i brýlí pro virtuální realitu PS VR 2. Nemusely by taj již být závislé na externí kamerce. Nové brýle už také nebudou potřebovat onu krabičku, přes kterou se připojují k PS4. Veškerý hardware už bude v konzoli. Sony dokonce vyvíjí nové ovladače PS Move a testuje také (haptické?) rukavice.

Šeptanda: PlayStation 5 už utáhne 4K při 60 fps

Ohodnoťte tento článek!
4.1 (81.67%) 12 hlas/ů

17 KOMENTÁŘE

  1. IMHO by přineslo lepší kvalitu obrazu, kdyby tam jely hry na 1080p 60fps a na stejné kvalitě jako Ultra na PC, než tam tlačit 4K 60fps, ale nejspíš s nějakou „medium-like“ kvalitou pak u her.
    Ze všech zkušeností, které mám mi příjde, že hra vypadá lépe na vysoké nastavení grafiky v nižším rozlišení (hodně díky AA samozřejmě), než tam cpát vyšší, ale výrazně stahovat nastavení grafiky.
    Ale marketingové oddělení Sony asi říká něco jiného a „4K“ značka prodává. 😎

    Je ale pravda, že vývojáři pak tu možnost 4K nemusí nutně použít. Red Dead Redemption 2 jede pokud vím i na PS4 Pro na 1080p 30fps, ale má na PS4 Pro lepší textury, než na obyč PS4 a co jsem viděl, tak to opravdu vypadá hodně pěkně, na to jak slabej má PS4 na dnešní dobu HW, takže to je podle mě lepší cesta (byť konzolových 30fps není zrovna ideál).

    • RDR2 na 4K je rozmazana zlatanina s framedropmi. Prakticky sa aj doporučuje konzolu hodiť do 1080p kde je hra ostrejšia, krajšia a 30fps za každých okolnosti. R* to proste zanedbal a nedal ingame výber ako to robia ostatné štúdia.

      A máš pravdu „4K“ nálepka predsa viac ako „1080p ultra detaily“ . Rovnako som presvedčený že keby sa spravil blind test kde by hra šla v 4K a v 1080P za bežných okolností (tu hranie 2 metre od TV) tak 99% ľudí rozišiel ani len neuvidí.

      Rummor so 4K@60FPS neverím, podobne mala aj PS4, u PS3 to bolo FHD@60fps s všetci dobre vieme ako to dopadlo.

    • ono to taky tam může dopadnout – akorát jinak než čekáš: že to bude nějaká forma inteligentního upscalingu. Marketingový vlk se nažere a hardwarová koza zůstane celá. 🙂

      Jinak souhlas s kllr007, na gaučohraní rozdíl FHD vs 4K poznat moc nebude. Možná tak v ostrých liniích na fakt velkých obrazovkách (60″+), a tam by mohl zaúřadovat onen upscaling.

    • Technicka poznamka: Vyssi rozliseni obrazu pusobi „proti“ AA. Duvod je ten, ze diagonalni cara bude tim hladsi, cim vyssi rozliseni budes mit a tedy pri dostatecne velkem rozliseni neni treba caru vyhlazovat.
      Uvadi se, ze nativni neprevzorkovavane UltraHD rozliseni obrazu je vizualne velmi podobny vjem jako vyhlazovani 8x. Je teda velkou otazkou, zda-li AA pri velkem rozliseni jeste pouzivat a zda obraz ve vysokem rozliseni pri pouziti AA nevypada hur nez bez nej.

      Tim samozrejme netvrdim, ze to nemuze byt tak, ze treba stinovani na 1080p na Ultra se ti vizualne nemuze zdat lepsi nez na 4K na Medium. Je na tvurcich her, aby se s tim vyporadali a vytvorili to tak, aby zazitek byl pro uzivatele nejlepsi.

      • AA bude treba stale, pokiaľ sa bavíme o renderingu jemných/transparentných objektov ako lístie, ploty a podobne tak aby sme sa vyhli shimmeringu nejaký AA bude treba aplikovať.

        Osobne radšej QHD + AA (ale nie TAA) ako 4K bez.

        • Pokud se jedna o nativni 4K (UltraHD), tak stupen pixelace objektu uz je opravdu maly, rozmazavat si hrany objektu pres AA uz se leckomu muze zdat kontraproduktivni, zuby na tom jiz videt nejsou. Tim nerikam, ze ti nemuze obraz s AA i ve 4K pripadat subjektivne lepsi. Diference obrazu je vsak velmi mala, chtel jsem rict hlavne to, ze fullHD s AA ti bere nejaky vykon a 4K ho bere zase jinde, ale s vypnutym AA se to castecne srovnava, takze pokud tu moznost 4K je, tak proc ji nevzit. Je pak jen na tvurcich PS her, aby umoznili hracum vic voleb nastaveni, coz na PC je normalni a hrac ma volby, ktere nastavi dle svych preferenci. Jestlize PS i Xbox jsou dnes zalozeny na hardwaru velmi podobnem jako na PC a i prostredi je vlastne jen nejaky silne customizovany BSD system, tak by nemelo byt problem dat hracum vic na vyber.

      • Ono s tým SS u Pro je to tiež také divoké. Prakticky je to „hack“ kedy systém vyšle hre info že beží na 4K TV (reálne je však na 1080p) a teda Pro enabled hry si myslia že máš 4K TV a patrične tomu prispôsobia render.
        Je to veľmi jednoduchý princíp dosť podobný DSR/VSR u PC.

      • Ešte doplním, Checkerboard rendering v 90% hrách nevadí okrem falošnej nálepky 4K. Hry vyzerajú veľmi dobre. U RDR2 nastal ale problém v jeho implementácii spoločne s velmi silným TAA bez možnosti sharpeningu v options (pokiaľ hru zapnete v 1080p Tak možnosť sharpeningu zrazu je a je na mamxime default, z nepochopiteľných dôvodov je u 4K vypnutý.).
        R* buď musí spraviť lepšiu implementáciu samotného CB alebo jednoducho pridať daný sharpening slider aj pre 4K.
        Hra vyšla 26.10 tj skoro mesiac dozadu a za ten čas nedostala ani jeden patch, takže nejaké nádeje veľké nemám.

  2. 1440p / 60Hz by byl dobrý kompromis pro všechny. Proč? Protože na 55″ TV z cca 3m nepoznám rozdíl mezi 4k a kvalitním FULL HD obsahem. 30Hz je na dost žánrů málo.

    1440p/60Hz na TV je již skoro k nerozeznání od 4k i z metru a půl – a z takové blízkosti nikdo na 55 – 65″ TV asi nekouká…

    A to nastupuje 8k – megamarketingová blbost…

      • TV si to upscaluje na 4k naprosto v pohodě. V tom žádný problém nevidím. Určitě je 1440p signál kvalitnější na 4k TV než 1080p…

        skok FULL HD vs 4k je hrozně velký, 4k 60FPS nemusí být standard ani za 5 let…

        • na konzolích se to ale takhle nedělá, tam máte u PS4 Pro checkerboard rendering pokud není síla na nativní 4k(vetšinou není) a pro to je u každý hry jiný výchozí rozlišení a u Xboxu One X pokud není síla na nativní 4k (což teda ale u většiny titulů je) tak mají dynamické rozlišení. Prostě se na to nejde koukat očima PC hráče.

  3. 4k 60FPS berem s rezervou, sak AMD ani nema a zrejme nebude mať grafiku čo by to zvládla na max detail 😀
    Inak ta/tie kamera/y ma dosť seru/znepokojujú, ale aspon tajne služby pochytaju viac teroristov …
    Inak sa tešim

    • Konzole si nehraji a nepotrebuji ‚MAX‘ a tudiz 4k 60fps se strednima detailama je docela realnych pro nasledujici generaci. Staci se podivat, co vytahli z Polarisu a 16nm u XOXO. Prechod na 7nm a 2 generace efektivejsi architektura GPU jim v tom podle mne vcelku v pohode umozni.

    • Ono se staci podivat, jak tezko se hledaji rozdily u vypiplanych PC gamesek mezi Medium a Ultra a jakym dodatecnym vykonem je to Ultra vykoupene. MAX hrani je o ‚pocitu‘ mit to nejlepsi, ale s realitou, ktera by nejak vyznamneji menila vizulani herni zazitek nema moc spolecneho.