Cnews FM: PlayStation „5“, Xbox bez mechaniky a superpočítač od EA [podcast]

Na herní scéně bude v následujících letech živo. Kromě tradiční nové výkonné konzole se zřejmě dočkáme konzole bez optické mechaniky, ale také herní streamovací služby, jež nám nabídne hyperrealismus díky využití superpočítače.

5
Ilustrační foto
Ilustrační foto (autor: jplenio / Pixabay)

(0:58) Sony potvrdilo, že chystá PlayStation „5“. Co nabídne? | (11:36) Co víme o připravované konzoli od Microsoftu? | (24:08) EA chystá streamování her ve fantastické kvalitě se superpočítačem na druhém konci linky | (39:50) Herní off topic

Tento pořad si můžete stáhnout také ve formátu MP3 (38 MB). (Poznámka: Z technických důvodů si zatím empétrojku můžete stáhnout z OneDrivu.)

Minulý díl Cnews FM: Ohnutá budoucnost se blíží. Chceme ji?

Cnews FM: PlayStation „5“, Xbox bez mechaniky a superpočítač od EA [podcast]

Ohodnoťte tento článek!
4.6 (92%) 10 hlas/ů

5 KOMENTÁŘE

  1. EA by to mohla urobit a uz by som nepotreboval herny pocitac 🙂

    Dalo by sa hrat aj na chromebooku. Cela hra by mohla bezat na jednom servri, kde by sa vsetko prepocitavalo podla vstupov od kazdeho hraca a renderovalo a hracom by iba posielali video z ich pohladu.

    • Ono to zní na papíře strašně hezky… Ale v praxi to bude něco co nebude fungovat podle mě.
      Každé vydání hry většinou vypadá tak že hra vyjde, má podporu vývojářů, a pak se po čase ukončí servery a ukončí se i podpora samotné hry. Nedovedu si představit, a už vůbec ne u společnosti jako EA že by vydali hru, člověk by zaplatil jednorázovou částku, a ještě by jí hrál „zadarmo“ na serverech EA dokonce společnosti.

      Dovedu si akorát představit že to bude funkce dostupná jen pro předplatitelé. A starší tituly budou nejspíše mazány z knihovny. Osobně v tom vidím jen další formu DRM…

      • Tak samozrejme musi byt predplatne, lebo prevadzka serverov nieco stoji. Aj World of Warcraft sa musi kupit a po troch mesiacoch platit predplatne. Ide o to, aby hrac nemusel kupovat drahy herny pocitac. Podla rozlisenia svojho monitora si vyberie predplatne a podla toho mu EA posle vysledne video. Aj Netflix rozlisuje medzi full HD a 4K. Ak o hru bude zaujem, tak nema zmysel vypinat servre. Ak rozne hry pojdu na rovnakom hardveri, tak to bude len otazka spustenia dalsej instancie hry.

        nVidia vyraba tie svoje graficke karty, ktore uz maju aj jadra na umelu inteligenciu na antialiasing a jadra na raytracing. Ked prejdu na 7nm vyrobu a vyladia to, tak samotna vyroba nemusi byt az taka draha, ak EA objedna dostatocny pocet kusov a bude ich sama prevadzkovat. A ak nebude treba drahy herny pocitac, tak to bude moct hrat viac ludi.

        • Pokud budes hrar hry pouze od EA. jenze EA vlastni hry a vlasstni predplatne, to uz mas dneska na Battlenetu od A/B, kdo dal, bude mit vlastni predplatne Ubisoft, Besheda, Square Enix a dalsi?

          A jak dlouho tu hru budu moct hrat. Budu moct hrat podobne jako ted jsem si zopaknul a konecne i dokoncil ve 2018 Gothic 3 z 2006? Asi ne, takze nemam o predplatne zajem.

  2. Já bych streamování uvítal. Nemusel bych se drbat s instalacemi, zasírat si PCčko apod. Jen se bojím, že mimo pár % vyvolených sedících na optice, to ještě dlouho nebude masovka. Např. já mám sice VDSL 100 Mbit, ale když jsem zkoušel Nvidia GeForce Now, tak to na rychlé hry stejně nebylo. Možná, až pokročí algoritmy a bude to více predikovat, nebo něco malého počítat lokálně. Ale i tak 4K a 60fps zřejmě hned tak streamované nebude. Stačí se podívat na Youtube. Tam se nic nepočítá, je to jen video a stejně je kvalita u rychlejších scén mizerná a u 60fps je to ještě horší.
    Evidentně náš čeká přesun z boje o HW konzolí na boj o streamovací služby, takže z tohoto hlediska si nepolepšíme, spíše naopak. Dnes jsou 3 hlavní výrobci konzolí (MS, Sony, Nintendo), kdežto do streamování se se*e kdekdo a bude to tedy ještě rozdrobenější 🙁