Program pořadu
- (1:19) Microsoft na May 2019 Update upgraduje Windows 10 v1803
- (10:24) Ve Windows 10 „19H2“ nemůžete testovat novinky, haha?
- (15:30) Velký, ale směšný trest pro Facebook od FTC
- (26:29) Sledovací kódy v obrázcích na Facebooku
- (33:43) Jak Mozilla a Brave hledají alternativní příjmy pro weby
Tento pořad si můžete stáhnout také ve formátu MP3 (36 MB).
Minulý díl Cnews FM: Nezmar jménem Google a pochybné šedivky
To, co dělá Brave, je podle mě pěkná všivárna.
Co se týká webu, placení a reklam, tak mám nepopulární názor, že by weby měly zavést předplatné. Vlastně bych řekl, že web s předplatným si sám sebe cení, věří si a stoupá u mě na hodnotě. Kvalita si čtenáře najde, jak ukazuje třeba Ihned nebo Deník N.
Je tu argument, že by toho musel člověk platit hodně. Ale na druhou stranu, noviny nebo časopisy si také lidé nekupují všechny, ale vyberou si jeden/dva. Navíc, přestože za ně platí, tak jsou uvnitř i reklamy. To jen provozovatelé webů nesmyslně naučili uživatele, že internet=zdarma, což je blbost, charita neexistuje.
Je velká škoda, že zde, na Cnews, není systém předplatného. Minimálně jako službu pro uživatele s možností vypnutí reklam, ale lépe s uzamčením některých článků za paywall. Typicky články Honzy Olšana za to stojí.
Přemýšlím,, zda by nebylo nakonec lepší, kdyby se začala reklama opravdu masově blokovat. Pak by museli vydavatelé konečně s touto situací něco udělat. Nekvalitní by umřeli a prostředí by se značně pročistilo. Kvalitní by zůstali.