Cnews FM: Jak přežít koronakrizi? Vybudujte si zdravé návyky [podcast]

Věnujeme se zeširoka a z osobní perspektivy (a samozřejmě vždycky z pohledu IT) koronakrizi a jejím dopadům na společnost. Jak přežít home office? Která odvětví potřebují digitalizovat? Čeká nás sledovací stát?

4

Program pořadu

Ani my jsme se nevyhnuli koronakrizi. Rozhodli jsme se natočit odlehčený podcast, kde nejdříve řešíme, jaký vliv mají vládní opatření na naši práci. Z dalšího poslechu si ale odnesete pár tipů, jak se adaptovat na práci z domova. Také jsme nastínili situaci s omezením různých internetových služeb a probrali jsme nejzářnější příklady odvětví, kde se ukázalo, že je dosavadní stav digitalizace nedostačující. Přejeme vám příjemný poslech a doufáme, že jste v bezpečí.

Tento díl si můžete stáhnout ve formátu MP3 (40 MB) nebo OGG (30 MB), případně použijte přehrávač níže.

Minulý díl Cnews FMPlayStation 5 bude pomalejší než XSX. Až na případy, kdy nebude

Cnews FM: Jak přežít koronakrizi? Vybudujte si zdravé návyky [podcast]
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 3 hlas/ů

4 KOMENTÁŘE

  1. Školy to mají teď těžké (nejen ty). Lidi hulákají, jak jsme zaostalí v online výuce atd., ale minimálně základní a střední škola vždy byla o prezenčním studiu. Školy tak moc nemají důvod si zařizovat kompletní online systém výuky, který by byl relativně schopný nahradit prezenční formu. Jak zaznělo v podcastu, zdaleka to není o video konferenci. Skoro bych řekl, že je to velmi malá část problému.

    No a teď školy spadly do situace, že si s tím musí prakticky ze dne na den nějak poradit a dělají to, jak nejlépe umí. Ty znalejší to lepí Google, Teams, Moodle apod. Ty méně znalé asi jen e-maily. Školy neměly čas vymyslet nějaký systém a instruovat děti a rodiče, o to je to horší. Myslím, že před 1/2 rokem nikoho vůbec nenapadlo, že by se školy musely zavřít třeba na 2 měsíce (a nevyměnilo by se to třeba za prázniny).

    Naopak, ještě před měsícem byly velmi polulární názory, že děti nesmí dostávat domácí úkoly, protože to některé děti diskriminuje (údajně ty ze sociálně vyloučených oblastí, ale nějak jsem to nepochopil). Že se neozývají teď, když je ta diskriminace ještě větší…

    Samozřejmě extrém typu co psal Pixy je špatně, ale to je jiný problém: https://www.facebook.com/petr.stanicek/posts/10219274273661729

    Zmiňovaný Discord mě také překvapil. Na jednu stranu k němu děti mají blízko, ale na druhou bych se do toho nepouštěl. Přeci jenom řešit výuku a komunikaci, kde mohou být citlicé informace, na poloveřejné službě, to bych asi nedělal.

  2. My mame prekazku v praci, takze se flakam doma. Chtel jsem si do prace pripravit nejake podklady, ale nejsem toho schopen. Prace doma mi nevyhovuje a v teto dobe uz vubec ne.
    Nicmene uz jsem jednou pred lety z domova pracoval. Byla to nejaka prace s fotkama ve Photoshopu a podobnych nastrojich a tenkrat me to dost bavilo. Behem tydne jsem zoptimalizoval proces tech editaci a retusi tak, ze jsem za 4 hodiny udelal to same, co v praci za 8 hodin. Samozrejme jsem nikomu nerekl, ze delam jenom 4 hodiny. 😀 To me tenkrat bavilo, ale delat kazdej den z domova celejch 8 hodin, pro me vyloucene, nedokazu pracovat, kdyz je na pocitaci Steam atd. Preferuju urcite normalni dochazeni do prace.

  3. Zdravím Vás jako dlouhodobý posluchač vašeho podcastu. Obzvláště při pomalejších tréninkových bězích je mně příjemným společníkem 🙂
    Rád bych se zeptal na téma MS Teams, zdali někde není nějaké srovnání, co umí bezplatná verze bez nutnosti vlastnit periodickou licenci MS Office 365 vs. obyčejný MS účet s přidruženým OneDrive (např. založen při registraci licence MS Office 2019 Home and Business)? Vypadá to, že nějaké přidružitelné appky nelze do Teams přidávat. A bude toho asi mnohem více…
    Díky moc za případnou zpětnou vazbu a hodně zdaru a elánu nejen do dalších vysílaných dílů.