Podíl Čechů a Slováků blokujících webové reklamy je vyšší. PageFair počítá se špatnými daty

0

V úterý jsme psali o reportu společnosti PageFair, která ve světě měřila, kolik lidí na webu blokuje reklamy. Minimálně v případě Česka a Slovenska však firma chybovala. Na tomto místě píše, že je v Česku 10,9 % adblockerů a na Slovensku 8,9 %. Tady zase uvádí konkrétní čísla, reklamy v Česku každý měsíc blokuje 907 000 uživatelů, u našich sousedů 403 000.

Země Počet adblockerů Počet surfařů Podíl adblockerů
Česko 907 000 6 700 000 13,5 %
Slovensko 403 000 3 500 000 11,5 %
Celosvětově 198 300 000 3 079 000 000 6,4 %

Z těchto dvou čísel můžeme vypočíst, že u nás máme 8,32 milionu surfařů a na Slovensku 4,52 milionu. To ovšem není pravda. Podle Netmonitoru je velikost internetové populace ČR 6,7 milionu uživatelů a podle AIMmonitoru je velikost internetové populace SR 3,5 milionu uživatelů.

Poměr je rázem jiný. V ČR je adblockerů 13,5 % (místo 10,9 %) a v SR 11,5 % (místo 8,9 %). A to ještě pesimisticky počítáme s celkovou internetovou populací. V červnu u nás bylo online jen 6,5 milionu reálných uživatelů a u sousedů 3,4 milionu.

 

Data o návštěvnosti, které použila PageFair, pochází z InternetWorldStats (IWS). Podle poslední aktualizace z června 2014 je v Česku 8,32 milionu a na Slovensku 4,5 milionu surfařů. Tj. tolik, kolik jsme dle podílů a počtu adblockerů spočítali. IWS má zastaralé údaje, z několika zdrojů a nepočítá s nimi přesně.

Pokud v Česku přidá 1,6 milionu surfařů a na Slovensku milion, jak přesná jsou její celosvětová čísla? Podle IWS je globálně 3 miliardy surfařů, adblockerů je ve světě 198 milionů, jejich podíl tak činí 6,4 %. Skutečný počet uživatelů ale bude nižší a adblockerů více. IWS totiž přidává všem. V USA je podle nich 277 milionu surfařů, přitom nejspolehlivější zdroj – monitor ComScore – uvádí 256 milionů. Ale dnes už bylo dost čísel…

Podíl Čechů a Slováků blokujících webové reklamy je vyšší. PageFair počítá se špatnými daty

Ohodnoťte tento článek!