Ačkoli je to ředitel bývalý, zastával pozici v jedné z nejvýznamnější softwarových firem tak dlouho, že je jeho názor stále relevantní. Nebo přinejmenším zajímavý, protože někdy nabízí pohledy do zákulisí v časech minulých. Steve Ballmer poskytl rozhovor pro Business Insider, kde se mj. krátce zhodnotil mobilní strategii Microsoftu.

Steve Ballmer
Steve Ballmer | Foto: Microsoft

Nadella Microsoft vede již dva roky a bezesporu jsme byli svědky velkých změn. Nový ředitel odsekává zbytečné byznysy a velký otazník visí nad smartphony. Ballmer říká:

Firma si opravdu potřebuje vytyčit cíl, pokud jde o mobilní zařízení. Protože pakliže zvolíte strategii, kde jsou mobily a cloud na prvních místech, musíte vědět, co s mobilními zařízeními děláte. Já jsem firmu vyslal určitým směrem. Když jsem odcházel, představenstvo se koupí Nokie rozhodlo firmu poslat určitým směrem, k čemuž tak nějak dospělo, když jsem mu sdělil, že odejdu. Firma ten úhel pohledu přijala. Satya to určitě změnil. Potřebuje mít zřetelně vytyčenou trasu. Ale jsem si jistý, že se mu to podaří.“

Jinými slovy Ballmer cítí, že se strategie firmy od jeho odchodu změnila, ale nemá podle něj jasný cíl. S čímž můžeme souhlasit. Na podzim byly předvedeny vlajkové Lumie, které ale mohou zaujmout maximálně fanoušky platformy. Celkově firma už moc dalších telefonů nevydá, mobilní Windows nicméně zatím nezařízla. Chystá aspoň bájný Surface phone.

Ballmer si nicméně myslí, že Nadella uspěl ve vytvoření a zavedení identity. Jako akcionář by si zase přál, aby firma byla sdílnější, pokud jde o příjmy a podíly z cloudových služeb. Microsoft rád mlží a nenechává nikoho zvenčí nahlédnout pod pokličku. Dodnes např. ani nevíme, kolik přesně prodá Surfaců.

Zdroj: Business Insider via Windows Central

Ohodnoťte tento článek!