Polovina uživatelů neaktualizuje software, čtvrtina neví, proč by měla

0

Krucinál, neaktualizujeme nainstalované programy. My parchanti. Tomuto zjištění se ale můžeme těžko divit. Řada běžných uživatelů je ráda, že si aplikaci stáhne z internetu a nainstaluje ji. Málokoho napadne pak ještě časem hledat nějaké aktualizace. Existují dokonce tací, kteří budoucí updaty vědomě ignorují. Proč sahat na něco, co funguje? Chtě nechtě musíme uznat, že nejideálnější je, když se programy aktualizují samy na pozadí, protože jakmile přijde řada na uživatele, aby přechod na novější verzi povolil, až příliš často dojde k odmítnutí.

Zvlášť v době internetu je přitom důležité udržovat alespoň základní aplikace v aktuálním stavu. Naprosto katastrofální důsledek může mít používání staré verze prohlížeče, o zásuvných modulech nemluvě. Bavíme se především o bezpečnosti, avšak stabilita a nové funkce patří k dalším lákadlům. Skype, Norton a TomTom se dali dohromady, aby uživatelům vysvětlili, proč by měli pravidelně aktualizovat. Z jejich průzkumu v Německu, Anglii a Spojených státech také vychází najevo, že skoro polovina uživatelů svůj software vůbec neaktualizuje pravidelně.

 

Když na ně vyskočí nějaká výzva, raději ji odmítnou. Čtvrtina uživatelů vlastně vůbec netuší, proč by měla na nabídku k upgradu kývnout. Jednak nerozumí samotnému přechodu, co představuje, jednak neví, jaké výhody jim nová verze poskytne. Muži jsou prý ale o něco svědomitější než ženy. Čtvrtina dotázaných musí vidět výzvu alespoň dvakrát, než ji povolí. Stejné procento zase neví, jak aktualizace vyvolat.

Ohledně udržování softwaru aktuálního panuje evidentně hodně zmatků a osvěta je důležitá. Tyto problémy by měly odpadnout při používání aplikací v Metru, kde bude přítomen jednotný aktualizační mechanismus. Desktopový režim ale dokazuje, že v něm v podstatě vládne solidní chaos. Každý program se aktualizuje jiným způsobem, některé zástupce musíte dokonce pokaždé ručně přeinstalovat. Ve Skypu můžete používat například automatické aktualizace.

Zdroj: The Big Blog

Polovina uživatelů neaktualizuje software, čtvrtina neví, proč by měla

Ohodnoťte tento článek!