Potvrzeno: nejvyšší Ampere jsou GeForce RTX 3090 s 24 GB paměti a RTX 3080 s 10 GB

35

Už je to potvrzeno: Nejvyšší model grafik Ampere bude GeForce RTX 3090 a přinese opravdu 24 GB paměti. Pod ní bude rovnou RTX 3080, ale ta má jen 10 GB.

V poslední době je Nvidia mistr utajování, takže zatímco přes pár lety se dalo spolehnout, že ještě před vydáním nějaké nové grafiky se ven dostanou její specifikace, u Turingů a nyní i u Ampere bohužel tento luxus už nemáme. Ovšem několik dní před odhalením (jež by mělo být 1. září) máme alespoň něco.

Web VideoCardz dnes potvrdil, co budou nejvyšší dva modely Ampere, které asi příští měsíc vyjdou jako první, a jakou budou mít paměť. Je to údajně přímo od výrobců karet, takže by už velmi pravděpodobně mělo jít o definitivní informaci.

První dva Turingy a v highendu asi zatím jediné dva budou GeForce RTX 3080 coby levnější varianta a GeForce RTX 3090 coby dražší. VideoCardz uvádí, že další model mezi nimi nebude. Tedy alespoň v první várce karet, později samozřejmě může přijít refreshovaná generace Super nebo Nvidia může nějaké modely přidat, pokud by identifikovala mezeru v nabídce. Nemá tedy existovat žádná GeForce RTX 3080 Ti, její místo bude mít model RTX 3090.

GeForce RTX 3090 bude mít 24 GB paměti GDDR6X, toto je podle VideoCardz už jisté. Výrobci karet zřejmě už mají hotové modely a jejich obvyklé kódy značení potvrzují, že karta bude 24GB. Toto by mělo znamenat, že bude plně využitá 384bitová sběrnice a karta bude mít 900 až 1000 GB/s propustnosti. Tento model tedy hodně posune kapacitu paměti u highendových karet.

Nvidia GeForce RTX 3090 Founders Edition, uniklá fotografie zadní/horní strany (otočeno/ořez) Zdroj: GarnetSunset/Twitter

Tip: Nvidia GeForce RTX 3090 Founders Edition na fotce. Unikátní design potvrzen

Pod tím bude rovnou model GeForce RTX 3080. VideoCardz opět uvádí, že i u ní je kapacita paměti už jistá, a zde to bude 10 GB. 10GB sběrnice by měla znamenat 320bitovou sběrnici, takže karta by měla mít o to nižší propustnost (přijde o 16 % šířky sběrnice). Zatím tedy padá informace o 20GB modelu, druhá karta v řadě nebude přinášet velké zvýšení paměti (10 GB je pokrok proti 8GB modelu RTX 2080, ale ne proti 11GB kartě RTX 2080 Ti).

Příští týden v úterý onoho 1. září by to mělo podle VideoCardz proběhnou tak, že v oficiálním oznámení firma vedle různé omáčky či keynote sdělí základní informace jako specifikace a také ceny. Poté Nvidie zřejmě má prozradit další detaily a zřejmě i nějaké údaje o výkonu (tj. oficiální benchmarky), ale to už prý bude jen na uzavřeném brífinku pod NDA. Nicméně i tyto informace mohou asi částečně unikat. Recenze přímo nezávislých médií přijdou asi až později, podle všeho ne 1. září.

VideoCardz uvádí, že Nvidia chystá jako třetí model GeForce RTX 3070, ale k té ještě asi není velikost paměti známá. Ovšem tato karta prý pole informací VideoCardz také může být oznámená už teď na stejném eventu, v první vlně tedy budou odhalené tři modely jako u Turingu (a RTX 3060 až později). I v tomto segmentu bychom tedy měli mít už příští týden částečnou představu o tom, co Ampere přinese.

Galerie: Úniky ke grafikám Nvidia Ampere, GeForce RTX 3080 a RTX 3090

Zdroj: VideoCardz

Potvrzeno: nejvyšší Ampere jsou GeForce RTX 3090 s 24 GB paměti a RTX 3080 s 10 GB
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 8 hlas/ů

35 KOMENTÁŘE

  1. Z mojho pohladu 3090 zbytočné vela a 3080 zbytočne málo 🙄
    A ked bude mat 3070 len 8GB tak žiaden pokrok, ale tam bude 256bit asi tak sa daju lepsie kombinacie. Avšak keď by mala viac ako 3080ka by to vyzeralo divne, že.

  2. No jak pekne to zapada. 3080 10GB, konzole +- to same. Na 8k se v gamingu vykonove nedostaneme jeste dlouho a tedy nema smysl jit moc nad hranici tech cca 10,
    Jsem zvedavy, co udela Nvidia s ovladacema u 3090, tedy jak moc otevreny bude tento “Titan” pro komercni pouziti.

  3. Mno minule tu Hnízdo tvrdil, že nové konzole budou mrtvé v den vydání, protože budou mít málo paměti, jelikož nová generace grafik výrazně zvedne vram. Mno ve světle informací z článku bych se o konzolových 8GB vyhrazených pro vram moc nebál. 😉

    • 8GB je malo, 10GB VRAM je rozumne minimum a 32GB RAM druhe rozumne minimum pro nextgen hry … vic urcite neuskodi 😀 dal to bude chtit rychly SSD, na plotne uz si moc lidi nezahraji, pokud teda nevezmou 64GB RAM jako takovou trosku drazsi cache 🙂 pak si dokazu predstavit, ze budou moci hrat i z plotny, zalezi jak promyslene bude fungovat to streamovani textur/dat do grafiky … konzole to budou mit naprimo DISK > VRAM, PC budou muset DISK > RAM > VRAM, samozrejme pro ty, co budou chtit lepsi kvalitu nez budou konzole … predpokladam, ze s utrpenim si neco zahrajou dal i na 1060 6GB …

    • Na výkon má vliv propustnost (šířka krát frekvence), takže když roste frekvence, může šířka zůstat.
      Realisticky za 512bitů se bez HBM (ten Titan V) ani jít nedá a 512 bitů potřebuje moc kontaktů a spojů v PCB, takže je to drahé a komplikované, proto se asi využívá tak zřídka.

    • Nimdy jsem nepochopil firmy, ktere vyprodukuji 30 vyrobku namisto treba 6 kvalitnich a dobre podporovanych. Stejne tak jako nechapu restaurace, ktere nabizeji 30 spatnych jidel namisto 5 dobrych a cerstvych.
      Vite tu nekdo, jakou podporu ma Palit?

            • No jo, jenze kdyby ta GPU mela 20GB, tak stejne se to bude na tech 4k tocit kolem 35fps, protoze GPU nema dostatecny vykon. Pokud by treba ta 3090 byla 20% nad 2080Ti, tak je to cca 42fps – porad bida.
              Tim chci rici, ze pokud tam otexturujete “kazdy pixel”, tak fps pujdou dolu ne kvuli pameti, ale kvuli GPU. Plus ty testy bezely na DX11, plus RTX 30×0 maji mit rychlejsi pamet a jeste k tomu vylepsenou kompresi dat (tzn. potreba mensi kapacity nez u predchozi generace).

            • Tak třeba Warzone dokáže využít 20GB VRAM, ale jestli to tam jde nějak poznat netuším, já mám RTX2080S a hraju ve 4k a jediný co v novějších hrách musím snižovat jsou textury, protože mají největší vliv na výkon (8GB VRAM pro 4k začíná být dost málo) a jaksi ve vyšším rozlišením bych chtěl detailnější textury + co jsem zkoušel raytracing tak je taky dost paměťově náročný, nakonec aby taková RTX3080 s 10GB VRAM byla pak do budoucna použitelná…

            • Jj, zrovna u toho MFS jsem musel ve 4k shodit textury aspoň na medium, jinak mi to padalo na 15fps a šlo vidět na využití 50% PCI-E (normálně 2-4%) jak si hra přetahuje z RAM paměti textury, což jsem divil, když při načtení hra brala 25GB RAM paměti, WDDM 2.x kde je jakoby lepší správa paměti a dokáže se použít RAM paměť přímo jako VRAM, ale systémová RAM je stejně mnohem pomalejší, takže výkon jde do háje tak jako tak…

            • A sakra, začína to už mať jasnejšie kontúry prečo bude v topke nVidia ponúkat 20/24GB VRAM…

            • Warzone a jeho memory leaky to je kapitola sama o sobě, ale MFS to je typický případ, kdy by fandové flight sims měli automaticky počítat s investicí do nejvyššího modelu grafik, tedy RTX3090.

            • Tak ono neni problem napsat program, ktery bude plytvat s pameti. Ja spis mluvim o o pripadech rozumne alokace v za islosti na minimalnich pozadavcich. A zrovna MS jsou znami “plytvaci pameti i vykonem”. Jak je ale napsany MSFS samozrejme netusim.