Powerbanka pro nabití smartphonu a nastartování automobilu

7

Vánoční dárek pro geeka? Pokud řídí a má telefon, možná právě powerbanka. Celkem běžně vypadající powerbanka s dlouhým názvem Trust Urban Car Jump Starter & Powerbank má kapacitu 10 000 mAh. To je celkem běžná hodnota, ale v pěkném odolném pouzdře k ní dostanete ještě startovací kabely.


Nabíjení telefonů probíhá přes dva porty USB, které dodávají proud 1 a 2,4 A, ale kromě nich je na powerbance ještě vývod pro kabely, které prý dokážou nastartovat automobil. Výrobce uvádí až motory o objemu 4 litry (2,5 l u dieselu).

Powerbanka má i funkci svítilny a její akumulátor dobijete ze zásuvky za pět hodin. Cena zařízení činí 3499 Kč. Trust není samozřejmě jediný, podobných a ještě větších powerbank je ve světě plno a mají třeba 50 000 mAh i více portů.

zdroj: TZ Trust

Powerbanka pro nabití smartphonu a nastartování automobilu

Ohodnoťte tento článek!

7 KOMENTÁŘE

  1. LOL, pobavilo. 😀

    10Ah baterčička má mít schopnost nastartovat motor auta, co potřebuje baterku se startovacími proudy okolo 700A .. :-DD

    Kdyby to někdo zkusil (a ono to náhodou fungovalo), tak se ten plastikový obal rozteče, jak zmrzlinka v horkém červencovém odpoledni. Ale už jen ty pidikontakty na ty fancy jumpstart kablíky jsou limitovány na proudovou zátěž, takže to fungovat nikdy nebude.

    • Funguje to 😉 ta powerbanka nedodává proud pro otočení startéru, ona pouze zabrání poklesu napětí, které je už moc nízké pro elektroniku. Typický příklad použití je, kdy olověný akumulátor automobilu otáčí startérem, ale pozhasíná palubka.

      • zabrání poklesu napětí? Aby taky ne, když z té baterky tečou stovky ampér! 🙂 Ale nějak mi není jasné, jak jsi myslel to zabránění? Napětí klesá, protože teče proud (ohmův zákon), prakticky skoro do zkratu. Tam přídavná baterčička se 10Ah neudělá vůbec nic.

        • U olověných akumulátorů, které jsou vybitější jde při zátěži napětí dolů a po odpojení zátěže se pomalu zvedá zase nahoru. V powerbance je Li-Ion a ten napětí při „nižší“ zátěži zvedne nahoru okamžitě. Nižší zátěž nastane v momentě, kdy se startér pohne, už není potřeba tolik proudu. Nejde to opakovat do nekonečna, ale dva pokusy by ta powerbanka dát mohla. Na tomhle principu fungují pomocné startovací zdroje.

          • ale i tak se tady bavíme pro dorovnaní poklesu napětí o ohromných proudech který by to bylo schopný dodavat pouze zlokem sekundy a byla by prazdná. A ten čas není dostatečně dlouhý (vem si že nafta ti na první pulotočku nechytne a potřebuješ u dobrých aspon jedno otočení ) a to se stale bavíme o idealním stavu kdy nemáš ubytky na na konektoru a kabelech , zkus si nastartovat přez kabely (tesco) vybytou naftu ty kabely sou tak nekvalitní že ubytek je tak enormní že ti nepomužou