
Pražský dopravní podnik má za sebou zřejmě nejdivočejší rok, pokud jde o nasazování nových informačních technologií. Loni na podzim DPP spustil v šesti stanicích metra bezplatnou Wi-Fi a IS s informacemi o dopravě. Na jaře se konečně dohodl s operátory na pokrývání vestibulů i tunelů mobilními sítěmi. V létě se zase rozšířily možnosti Lítačky tak, aby ji bylo možné používat na platebních kartách a v mobilech.
DPP včera zveřejnil strategické cíle do roku 2020, které přibližují, na čem se v následujících měsících začne pracovat. Podnik odstartuje geologický výzkum kvůli výstavbě metra trasy D (Pankrác až Depo Písnice). Prodlouží tramvajové tratě a nakoupí stovky nových tramvají a autobusů. Nás ale zajímají především ty digitální technologie.
Plán DPP do konce roku 2020
- Do konce roku 2018 podnik umožní platit jízdné pomocí platebních karet na všech příměstských autobusových linkách.
- V prvním čtvrtletí 2019 půjde kartou platit za jízdné ve všech tramvajích.
- Do konce roku 2018 DPP spolu s ČVUT začne testovat tramvajový antikolizní systém. Vozy spolu budou navzájem komunikovat a řidiče varovat na možné nebezpečí. U nových vozů řízení převezme robot.
- Ještě na podzim 2018 se bezplatná Wi-Fi objeví ve stanici Muzeum.
- Brzy bude mobilní signál dostupný v metru na trase C mezi stanicemi Muzeum a Vyšehrad.
- Do konce října 2018 bude zavedena mobilní síť na trase C mezi stanicemi Muzeum a Roztyly.
- DPP chce mít mobilní signál ve všech stanicích i tunelech do konce rou 2019, což se zdá neuvěřitelné, protože výstavba jde pomalu a podle původních plánů se počítalo s koncem roku 2022.
Další informace o zavádění mobilních sítí v metru přineslo Euro.cz.
Neuvěřitelné. Šlo by to možná i o 10 let dříve. Na druhou stranu je spousty lidí, co budou nadávat, že se ostatní v metru vykecávaj.
S tím hlukem co tam je si nikdo stejně moc nepokeca.
O to větší důvod řvát 🙂
V nadpisu se mi líbí to optimistické „už“. 🙂
Samozřejmě, že včera bylo pozdě. Ale pokud tu výstavbu fakt zrychlí a bude o tři roky dříve, než plánovali, tak je to celkem mazec. 🙂
V roce 1994 když člověk používal službu Radikontakt Operátor (jednosměrný paging na bázi RDS), tak po cestě Želivského Dejvická (20min+) musel telenicky ověřit zda jej nikdo nescháněl (zpráva byla vysílana třikrát během 20min). Dnes po pětadvaceti letech mu aspoň promeškaný hovor indikuje SMS.
Možná o tři roky dříve, ale za to o deset let později. Do metra se nedostala ani UMTS, kterážto by aspoň při zastávce ve stanicích umožnila refresh stránek (dostupné GPRS/EDGE) na to fakt nestačí.