V celém pražském metru bude mobilní signál už v roce 2019. Rozšíří se i Wi-Fi

6
Pražské metro
Pražské metro (zdroj: Petr Hejna/ DPP)

Pražský dopravní podnik má za sebou zřejmě nejdivočejší rok, pokud jde o nasazování nových informačních technologií. Loni na podzim DPP spustil v šesti stanicích metra bezplatnou Wi-Fi a IS s informacemi o dopravě. Na jaře se konečně dohodl s operátory na pokrývání vestibulů i tunelů mobilními sítěmi. V létě se zase rozšířily možnosti Lítačky tak, aby ji bylo možné používat na platebních kartách a v mobilech.

DPP včera zveřejnil strategické cíle do roku 2020, které přibližují, na čem se v následujících měsících začne pracovat. Podnik odstartuje geologický výzkum kvůli výstavbě metra trasy D (Pankrác až Depo Písnice). Prodlouží tramvajové tratě a nakoupí stovky nových tramvají a autobusů. Nás ale zajímají především ty digitální technologie.

Plán DPP do konce roku 2020

  • Do konce roku 2018 podnik umožní platit jízdné pomocí platebních karet na všech příměstských autobusových linkách.
  • V prvním čtvrtletí 2019 půjde kartou platit za jízdné ve všech tramvajích.
  • Do konce roku 2018 DPP spolu s ČVUT začne testovat tramvajový antikolizní systém. Vozy spolu budou navzájem komunikovat a řidiče varovat na možné nebezpečí. U nových vozů řízení převezme robot.
  • Ještě na podzim 2018 se bezplatná Wi-Fi objeví ve stanici Muzeum.
  • Brzy bude mobilní signál dostupný v metru na trase C mezi stanicemi Muzeum a Vyšehrad.
  • Do konce října 2018 bude zavedena mobilní síť na trase C mezi stanicemi Muzeum a Roztyly.
  • DPP chce mít mobilní signál ve všech stanicích i tunelech do konce rou 2019, což se zdá neuvěřitelné, protože výstavba jde pomalu a podle původních plánů se počítalo s koncem roku 2022.

Další informace o zavádění mobilních sítí v metru přineslo Euro.cz.

V celém pražském metru bude mobilní signál už v roce 2019. Rozšíří se i Wi-Fi

Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 8 hlas/ů

6 KOMENTÁŘE

      • V roce 1994 když člověk používal službu Radikontakt Operátor (jednosměrný paging na bázi RDS), tak po cestě Želivského Dejvická (20min+) musel telenicky ověřit zda jej nikdo nescháněl (zpráva byla vysílana třikrát během 20min). Dnes po pětadvaceti letech mu aspoň promeškaný hovor indikuje SMS.

        Možná o tři roky dříve, ale za to o deset let později. Do metra se nedostala ani UMTS, kterážto by aspoň při zastávce ve stanicích umožnila refresh stránek (dostupné GPRS/EDGE) na to fakt nestačí.