
Internet je stále větší a používá jej více a více lidí. Je také
jasné, že mobilní zařízení stále častěji sehrávají úlohu zprostředkovatelů internetových
služeb. Jak si stojí? Firma Zenith předpovídá, že v příštím roce budeme v 75 %
případů internet používat právě na mobilních zařízeních. Když se ohlédneme
zpátky, tak podle této firmy mobilní zařízení zprostředkovávala internet v roce
2012 ve 40 % případů.
V tomto roce by to mělo být už 68 %. Zenith dále předpovídá,
že v roce 2018 budeme internet používat na mobilních zařízeních ze 79 %.
Aktuálně je nejvyšší penetrace mobilních zařízení ve Španělsku, kde již figurují
v 85 % přístupů k internetu. Druhý je Hong Kong se 79 % a třetí
Čína se 76 %. Až za ní následují Spojené státy, a to se 74 %.
Nejvyšší penetrace smartphonů je v západoevropských zemích
a v Asii. Seznam zemí s nejvyšší penetrací podle Zenithu vypadá
následovně:
- Irsko: 92 %,
- Singapur: 91 %,
- Španělsko: 88 %,
- Norsko: 86 %,
- Jižní Korea: 84 %.
Spolu se změnami v přístupech k internetu se ovšem mění
poměr investic do reklamy na počítačích a mobilech. Zenith odhaduje, že v roce
2018 již budou reklamy na mobilech představovat 60 % z celkového objemu.
V tomto roce podle něj jde na mobily 44 % reklamních investic.
Zajímavá statistika, ale co je jednotkou použití internetu? Data to asi nebudou, GB denně na PC se asi nepřesunou na mobilní FUP. Tak možná čas? Za mě osobně teda taky ne, mobilní internet jen když jsem mobilní (venku, pryč od PC, na cestách). Jinak je to home computer a work computer.
ps: „Když se ohlédneme zátky..“
Myslím, že počítán poměr přístupů podle zařízení. Díky, překlep opraven. 🙂
To je, ovšem, značně nevhodný výpočet. Na mobilech lidé rychle prolétnou a moc času netráví, zatím. Zatímco na PC typicky otevřou něco a zůstanou tam delší dobu (youtube, film, TV, stahování…) Čas by byl více vypovídající.
V české republice jde o nereálnou představu díky našim, „drahým“, „průžným“ operátorům.