Přes internet nejvíce utrácíme za jízdenky a mobilní služby

0

Je zřejmé, že lidé čím dál více využívají nejrůznějších placených internetových služeb. Společnost Mediasearch vytvořila pro Seznam.cz statistiku, která názorně ukazuje, za co lidé utráceli v roce 2011.

 

Češi na internetu nejvíce nakupují lístky na autobus a mobilní služby. V porovnání s loňským rokem, uživatelé dvakrát více utrácejí za noviny a časopisy.

Ze statistiky mimo jiné vyplývá:

  • 60 % lidí pro svůj nákup využije porovnávač zboží
  • 30 % dotázaných nemá problém s on-line zřízením nové smlouvy s operátorem
  • 26 % respondentů si na webových stránkách kupuje lístky na vlak či hromadnou dopravu
  • 20 % uživatelů si sjednává pojištění on-line
  • 19 % Čechů nakupuje podle doporučení známých, zatímco jen 2 % jsou ovlivněna informacemi ze sociálních sítí
  • pouze 3 % lidí si na webu v minulém roce zakoupila lékařské služby

Srovnávače hrají při výběru zboží důležitou roli. Lidé se řídí podle ceny a předchozích zkušeností. „Internet jako místo pro nakupování zboží zákazníci objevili již před lety. V současné době můžeme sledovat další boom, tentokrát v nakupování služeb. Velkou měrou se na tom podílí především možnost využít srovnání a následného vybrání té nejvhodnější nabídky,“ sdělil Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.

Zdroj: Seznam Blog

Přes internet nejvíce utrácíme za jízdenky a mobilní služby

Ohodnoťte tento článek!