Hlavní navigace

AMD poodhalilo výkon Radeonů RX 6000 ve třech hrách. Okolo 90 % RTX 3080 mimo RT?

9. 10. 2020

Sdílet

Zdroj: AMD
AMD během odhalení Ryzenů 5000 lehce nakouslo nové Radeony a ukázalo, kolik FPS dostanete z nejmenovaného modelu generace RDNA 2 v rozlišení 4K/Ultra.

AMD včera odhalovalo Ryzeny 5000 s procesorovou architekturou Zen 3. Už jsme tomu věnovali podrobný článek. Když AMD před časem zvalo na včerejší odhalení, zároveň bylo řečeno také, že 28. 10. bude poté zase separátní odhalení Radeonů RX 6000, tedy nových grafik s architekturou RDNA 2. Tudíž se příliš nečekalo, že už by se AMD o GPU rozpovídalo teď, ovšem na nějaké malé preview naděje být mohla.

A nakonec se také uskutečnilo. Těsně před koncem poměrně krátkého (cca 30minutového) streamu CEO firmy Lisa Su ukázala jednak design referenčního chladiče/karty se třemi axiálními ventilátory, který již ovšem známe, a také z dálky reálnou verzi karty. Ale hlavně pak byl ukázán slajd se skóre Radeonu RX 6000 v celkem třech hrách.

Jde samozřejmě o oficiální benchmarky, které mohou být selektivní a zkreslené. AMD mohlo vybrat takové testy, kde to pro něj vychází nadprůměrně až extrémně dobře a potlačit ty, kde to vypadá špatně. Tudíž toto berte s velkou rezervou a opět počkejte s hodnocením až na nezávislé testy. Ale při tom všem je toto marketingové preview úplně první nástřel výkonu, který se nám dostal, takže má smysl se nad ním zastavit.

Borderlands 3

AMD přímo na videu ukázalo krátký záznam z hraní Borderlands 3 ve 4K, který byl pořízen na počítači s Ryzenem 9 5900X a právě grafikou Radeon RX 6000 – nebylo řečeno, jakým modelem. Podle Lisy Su měl být výkon přes 60 FPS, přesněji řečeno v této hře zřejmě Radeon dosahuje průměrných asi 61 FPS při nastavení kvality Badass a s vykreslováním přes DirectX 12.

Srovnat tento výsledek není snadné, protože se mohou lišit paměti a různé parametry, navíc karty GeForce se s Ryzenem 9 5900X ještě nedaly otestovat, takže nevíme, zda by s ním neměly vyšší výkon než s Core i9-10900K (ve 4K doufejme o moc ne, ale kdo ví). V různých recenzích se výkon GeForce RTX 3080 s tímto nastavením pohybuje od 59 po 65 FPS, takže Radeon by měl 94–102 % jejího výkonu, nejspíš by asi měl vyjít o trošku pomalejší (počítejte raději s tou horší variantou).

Borderlands 3 by ale měla být hra, na jejímž vývoji AMD spolupracovalo a tudíž by Radeony mohly mít výhodu. Proti GeForce RTX 2080 Ti by měl být Radeon rychlejší, snad zhruba až o nějakých 35–40 %.

Call of Duty: Modern Warfare

Druhá hra, Call of Duty: Modern Warfare, by měla být naopak v partnerství s Nvidií. Opět ve 4K zde pod DirectX 12 a nastavení Ultra Quality Radeon údajně dosahuje 88 FPS. Bohužel tato hra nemá standardizovaný benchmark, takže zde nelze spolehlivě porovnávat, protože nevíme, zda Radeonem chroustaná scéna byla snadná, nebo náročná.

Gears 5

Poslední hra Gears 5 už ale naštěstí srovnání dovoluje. Radeon zde má dávat 73 FPS, opět ve 4K, DirectX 12 a Ultra kvalitě. Zde má ale GeForce RTX 3080 dosahovat výkon 77 až 81 FPS, takže by Radeon RX 6000 měl do 90–95 % jejího výkonu (a o 15–20 % lepší výkon než GeForce RTX 2080 Ti). Takovéto srovnávání má ale velkou míru nepřesnosti – z toho, že v různých testech má RTX 3080 různé FPS, je to asi dobře patrné. Zatím asi bude lepší, když budete předpokládat, že výsledky AMD jsou ty z nejlepších možných a srovnávat tedy s těmi lepšími výsledky Nvidie.

Která to byla vlastně karta?

Trošku potíž je, že AMD neřeklo vůbec, který přesně je to Radeon RX 6000 – modelů má AMD samozřejmě asi nachystaných několik. Teoreticky by to nemusel být ten nejvýkonnější možný, takže pak by třeba highendové karty RX 6000 dosáhlo ještě výš. Ale na takovéto naděje bych si spíš dal pozor, prozatím uděláte lépe, když budete předpokládat, že šlo o nejvýkonnější variantu, která bude v nabídce (přinejhorším pak budete příjemně překvapení). Další nejistotu přidává jinak také to, že všechny karty byly testované v DirectX 12, takže nemáme jistotu, že výkon v DirectX 11 nebude třeba horší.

Absence dema ray tracingové hry

Kromě toho také pokud vím tyto hry nemají ray tracingové efekty, takže se v nich poměřuje jenom výkon v klasické rasterizaci (přitom si asi vzpomenete, že podle šéfa Nvidia má Ampere tím lepší relativní skóre, čím více se ve hře ray tracing používá). Toto by mohlo (ale nutně nemuselo) znamenat, že AMD tituly s ray tracingem schválně do preview nezařadilo, protože takové hry mají na Radeonu RX 6000 spíše horší výkon než na Nvidiích.

Tip: Microsoft odhalil detaily GPU Xboxu Series X a akcelerace ray tracingu v AMD RDNA 2

U AMD půjde o první generaci hardwarové akcelerace, takže by teoreticky mohla být méně účinná. RDNA 2 má obsahovat nějakou formu hardwarové akcelerace pracující obdobně jako RT jádra v Ampere a Turingu, ale výkon se samozřejmě může dost lišit.

I tady tedy platí, že nás čeká zajímavé čtení recenzí, snad se ale dozvíme předtím trošku víc onoho 28. října, kdy AMD karty vyloží na stůl. Kdy se pak začnou prodávat, ještě nevíme, ale také by to snad mohlo být ještě v listopadu.

Kolik výkonu bude podle vás mít nejrychlejší Radeon RX 6000 v porovnání s GeForce RTX 3080?

Galerie: Preview grafických karet AMD Radeon RX 6000 (8. října 2020)

Zdroje: AMD, Planet3DNow

Byl pro vás článek přínosný?