Hlavní navigace

Příběh Steva Jobse: ikonová záchranka

25. 8. 2011

Sdílet

Zdroj: Redakce

Že už Steve Jobs neřídí Apple, to už asi víte. Že z něj teď média udělají oslavovaného hrdinu, to asi tušíte. Zanechal totiž za sebou úspěšnou firmu, kontroverzní, stejně jako je on sám. My už jej nebudeme velebit, ale dojemný příběh na něj prozradil jeden z předních lidí v Googlu, zároveň bývalý zaměstnanec Microsoftu, přesto milovník Applu Vic Gundotra.

V roce 1991 nastoupil do Microsoftu, kde pobýval ve funkcích evangelisty produktů. Vývojářům tedy radil, jak používat API a software obecně, později pomáhal s vývojem online služeb Windows Live, které měly konkurovat Googlu. Jenže do konkurenční firmy přestoupil v roce 2007, kde prošel mnoha funkcemi od vývoje mobilních služeb až po Google+. Dnes působí v pozici Senior Vice-President of Social Business.

Příběh Gundotry a Jobse

Bylo nedělní ráno, 6. ledna 2008, zrovna jsem byl na bohoslužbě, když mi začal vibrovat telefon. Jak jen nejdiskrétněji to šlo, zkontroloval jsem telefon a zjistil, že volalo anonymní číslo (Caller ID unknown). Tak jsem to ignoroval.

Po bohoslužbě jsem jako vždy šel se svou rodinou k autu a zkontroloval zprávy na mobilu. Přišla textovka od Steva Jobse. „Vicu, můžeš mi domů zavolat? Musíme něco naléhavého vyřídit,“ psal.

Ještě než jsem nastoupil do auta, zavolal jsem Stevu Jobsovi zpět. Byl jsem zodpovědný za všechny mobilní aplikace Googlu a v této roli jsem pravidelně jednal se Stevem. Byla to jedna z výhod práce.

Ahoj, Steve, tady je Vic,“ řekl jsem. „Je mi líto, že jsem tvůj hovor nepřijal dříve. Byl jsem v kostele a na mobilu se mi ukázalo prázdné číslo, tak jsem to nezval.

Steve se zasmál. Řekl: „Vicu, dokud se na displeji neobjeví nápis Bůh, nikdy bys telefon při bohoslužbě neměl zvedat.

Nervózně jsem se zasmál. Bylo obvyklé, že mi Steve volal během týdne, když jej něco rozrušilo. Ale nebylo zvykem, aby mě kontaktoval v neděli a chtěl, abych zavolal zpět domů. Přemýšlel jsem, co by mohlo být tak důležitého?

Takže, Vicu, musíme rychle vyřešit jeden problém. Už jsem přidělil jednoho člověka ze svého týmu, který by vám pomohl, a já doufám, že byste to mohli zítra opravit,“ řekl Steve.

Díval jsem si na logo Googlu na iPhonu a nejsem moc spokojený s tou ikonou. To druhé O v Googlu nemá tu správnou žlutou přechodovou barvu. Je to prostě špatně a Greg by to měl zítra opravit. Nemáš nic proti tomu?

Samozřejmě, že mi to nevadilo. O pár minut později v tu neděli mi přišel od Steva e-mail s předmětem „Icon Ambulance“ (ikonová záchranka). E-mail mě navedl ke Gregu Christiemu, jenž měl ikonu opravit.

Už když mi bylo 11 let, zamiloval jsem se do Applu II, mám tucty historek o produktech Applu. Apple byl součástí mého života po celá desetiletí. I když jsem 15 let pracoval pro Billa Gatese v Microsoftu, měl jsem obrovskou úctu k tomu, co Steve a Apple vytvořili.

Ale nakonec když přemýšlím o vedení, vášni a lpění na detailech, když přemýšlím o tom hovoru se Stevem Jobsem toho nedělního rána v lednu, byla to pro mě lekce, na kterou nezapomenu. CEO by se měl starat o detaily. I když jde o odstíny žluté. V neděli.

K jednomu z největších vůdcům, které jsem kdy potkal, mé modlitby a naděje jsou s tebou, Steve.


Článek vznikl překladem emotivního příspěvku Vica Gundotry na Google+ s laskavým svolením autora.

Byl pro vás článek přínosný?