Moddeři doplnili ray tracing do Red Dead Redemption 2. Hra vypadá skvěle

4
Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2

Loni vydaná kovbojka Red Dead Redemption 2 je zřejmě nejlépe vypadají hrou pro současnou generaci konzolí. Dnes už to dokonce můžete zobecnit pro hry na libovolné platformě. Týden stará verze pro PC totiž přinesla ještě další zlepšení jako podporu HDR, delší dohledové vzdálenosti, kvalitnější globální i ambientní osvětlení, detailnější stíny, vylepšené světelné odrazy, detailnější trávu, srst zvířat i stromy.

Vydání se bohužel neobešlo bez problémů a Rockstar vydal už několik záplat (naposledy dnes) opravujících chyby. Reddit i Twitter jsou plné nářků, že hra padá, nejde spustit či se nedrží nastavení a vypadá ošklivě i s posuvníky vytaženými na high či ultra. (Osobně můžu potvrdit všechny tři problémy.) Hardwarové nároky uváděné tvůrci navíc byly hodně optimistické, protože by se u ní zapotil i Titan RTX.

Pokud už ale RDR2 běží a hráči mají odpovídající mašinu, vypadá famózně. Takovou míru detailů fauny i flóry jinde neuvidíte. Animace postav a koní jsou špičkové, atmosféře pomáhají zatím asi nejlépe zpracované efekty počasí, volumetrická mlha i fyzikou ovlivněná voda, sníh i bláto. A těch drobných detailů jako dynamické zašpinění objektů, rozšiřování a stahování zornic postav v různém světle či postupný rozklad zdechlin…

A přesto hra může vypadat ještě lépe. Moddeři už dokázali upravit shadery hry a přidat ray tracing pro realistické vykreslování světel a stínů. Divoké počasí či noční procházka městem Saint Denis působí ještě uvěřitelněji než dřív. Ukázku možností s ultra detaily a rozlišením 4K vytvořil youtuber vystupující pod kanálem Digital Dreams. Ten se zkrášlování her specializuje a na dalších videích uvidíte, co grafické mody a ray tracing udělají z GTA 5, Zaklínače 3, Skyrimu, Falloutu 4 nebo Half-Life 2. Vizuální pozlátko dostala i česká pecka Kingdom Come: Deliverance.

Doporučit musím i borce z Digital Foundry, kteří už PC verzi RDR2 věnovali dvě videa, v nichž ukazují, jak hru nastavit pro stabilních 60 fps a co všechno ovlivňují jednotlivé položky v grafickém nastavení.


Moddeři doplnili ray tracing do Red Dead Redemption 2. Hra vypadá skvěle
Ohodnoťte tento článek!
4.7 (93.85%) 13 hlas/ů

4 KOMENTÁŘE

    • Není potřeba RTX, a ani vůbec nevyužívá RT a tensor jádra – tenhle RT shader poběží stejně rychle na Radeonech a GTX jako na RTX.

      Je to ray tracingový shader od Marty MCFly pro Reshade. Zatím je teprve ve vývoji a přístup k němu mají jen lidé, kteří mu přispívají na Patreon. Ale ve finální verzi bude dostupný zdarma.