Reklama na těle? Žádný problém! (glosa)

0

Nejenže byste chodili na obědy celý rok zdarma, ale vaše peněženka by byla o 200 tisíc těžší. Nově začínající vyhledávač denního menu začal s dosud nepoužívaným typem propagace – živou reklamou. Nyní se všude bude psát o tom, jak si někdo nechá na čelo vytetovat: obedvat.cz. To bude nejlepší reklamou pro rozjíždějící se web, který je obklopen mnoha konkurenty. Mezi známější patří třeba lunchtime.cz nebo www.imenicka.cz. Nyní již máte smůlu, protože konkurz, původně plánovaný do 30. dubna, byl dnes ukončen kvůli velkému počtu zájemců.

Hned první den se přihlásilo 170 lidí a k dnešnímu dni bylo napočítáno 263 zájemců. Vyhrát může však jen jeden. Šťastlivcem, pokud se to dá takto říci, se stal dvaatřicetiletý muž z Moravskoslezského kraje. Ten jako první souhlasil s podmínkami, jež stanovili zadavatelé inzerce z nového vyhledávače denního menu v českých restauracích. Na čelo mu tedy bude vytetována reklama černým inkoustem. Písmo bude nejméně 1 cm vysoké. K této propagaci webu se pořadatelé inspirovali v zahraničí.

Reklama na lidském těle se začala objevovat na začátku třetího tisíciletí. Nejdříve se jednalo pouze o tetování, která sama po čase zmizela. První takovou reklamu si nechal na tělo vytetovat boxer Bernard Hopkins. Luxusní kasino GoldenPalace.com vyplatilo boxerovi v přepočtu 1,7 milionu korun. Stačilo, když při prestižním zápase měl na zádech internetovou adresu kasina. Marketingový tah se velice vyplatil, jelikož se počet přístupů na web kasina po odvysílání zápasu zvýšil o 200 procent.

První trvalou reklamu na své tělo nechal vytetovat v roce 2003 dvaadvacetiletý Jim Nelson. Svá záda „prodal“ za sedm tisíc dolarů (asi 118 tisíc korun). Poté si na ně nechal vytetovat reklamu pro webhostingový server. Chodil Jim po městě bez trička? To však nikdo neví. Opačné pohlaví se také nenechalo zahanbit a v roce 2005 si nechala na čelo vytetovat reklamu kasina třicetiletá Američanka. Výdělek z reklamy, cca 168 tisíc korun, chtěla údajně věnovat na vzdělání svého syna.

Vytetovaná reklama obědvat – opravdová, nebo se jedná o podvrh?

Reklama na těle se po čase dostala také do České republiky. Jistý pan Ladislav chtěl prodat plochu na svém zátylku a temeni v internetové aukci. Žádný kupec se však nenašel, protože vyvolávací cena byla 3 miliony korun. Pokud chcete zkusit své štěstí a dělat živou reklamu, musíte si zajet do Spojených států, kde se tímto byznysem zabývá několik firem.

Už to vidím, jak zanedlouho bude v každém městě v ČR chodit spousta potetovaných částí těl. Reklama se však už nebude týkat pouze jídla. Může se kolem vás mihnout třeba dámský kotníček na vysokých podpatcích s reklamou: www.pohodlnáchůze.xx. Nebo kolem vás za chvíli budou chodit dámy s hlubokým výstřihem a na něm bude reklama: www.dívejsemidoočí.xx. Každý si bude moci určovat, za kolik „prodá“ svou část kůže. Samozřejmostí bude výběr reklamy dle vlastního uvážení. Jak jste na tom vy, šli byste do toho?

Ohodnoťte tento článek!